6 علامت قریب الوقوع طلاق

بسیاری از زوج ها، اقدام به طلاق می کنند؛ چون آنقدر صبر می کنند تا زمانی که دیگر برای نجات ازدواجشان دیر می شود. عدم مقابله با مشکلات زناشویی و نشانه های طلاق، باعث رنجش زوج ها و جریحه دار شدن احساساتشان می شود. در این مقاله، 6 نشانه، عنوان شده است که در صورت مشاهده، باید مدت طولانی صبر کنید تا ازدواجتان حفظ شود.

1.شما اغلب در مورد زندگی بدون همسرتان، رویاپردازی می کنید.

فکر کردن به اینکه اگر از همسرتان جدا شده بودید؛ چقدر زندگی برایتان بهتر می بود؛ در بسیاری از افراد رایج است. این اتفاق، در طول دوران کش مکش های زناشویی برای اغلب زوج ها اتفاق می افتد. اما، فانتزی هایی است که برای طلاقتان در ذهنتان می گذرانید؛ طبیعی به نظر نمی رسد. این امر نشانه این است که شما در یک وضعیت ناخوشایند گیر افتاده اید و نمی توانید راه حلی برای مشکلاتتان بیابید. یکی از نشانه های قطعی قریب الوقوع بودن طلاق، این علامت است و قبل از اینکه دیر شود باید با یک زوج درمانگر ملاقاتی داشته باشید.

اگر به این نتیجه رسیده اید که باید از همسرتان دور شوید؛ بهتر است این احساسات را با همسرتان در میان بگذارید. احتمالا گفتگوی سختی با همسرتان پیش رو خواهید داشت؛ امَا، حق همسرتان است که نظر شما را در مورد ازدواج و ادامه زندگیتان بداند.

2.بدی ها و سختی های ازدواج، خوبی هایش را پوشش داده است.

اگر بدی های ازدواجتان، بر خوبی هایش غالب است؛ ازدواج شما به مشکل برخورده است و نیاز به کمک دارید. اگر مشکلات زیادی دارید؛ باید یاد بگیرید که چگونه با مشکلات موجود در ازدواجتان مقابله کنید. برداشتن گام های فعال، برای حل مشکلات زناشویی، منجر به مشکلات دیگری می شوند و این احساس را در شما به وجود می آورند که اتفاقات بد، به زودی روی ازدواج شما تأثیر خواهند گذاشت.

3. شما افکارتان را بروز نمی دهید و مشکلاتتان را در خودتان می ریزید.

آیا از صحبت در مورد مشکلات زناشویی با همسرتان وحشت دارید؟ برقراری ارتباط با همسرتان یک راه مهم برای رهایی از استرس و ایجاد یک پیوند سالم میان زوج هاست. اگر ارتباط خوبی با همسرتان ندارید؛ نشانه این است که به او اعتماد ندارید. یک ازدواج با مشکلات اعتماد، نمی تواند دوام زیادی بیاورد.

4. مکانیسم های دفاعی شما، ممکن است شما را به خطر بیندازند.

اگر هرکدام از شما، خیلی سریع حالت تدافعی به خود می گیرید؛ نسبت به احساسات دیگری بی احترامی می کنید و یا نسبت به عقاید همسرتان ابراز تنفر می کنید؛ ریسک طلاق شما زیاد است. وقتی در رابطه ای از تعارض اجتناب شود و به یکدیگر اجازه حل سالم تعارض ها را ندهید؛ احتمال طلاق و جدا شدن شما از یکدیگر خیلی زیاد می شود.

5. احساس می کنید که تنها کسی هستید که مشکلات زندگیتان را حل می کند.

آیا شما به خاطر حل یک جانبه مشکلات زناشوییتان ناراحت هستید؟ شاید شما بخواهید سعی کنید که خودتان را از مشکلات دور کنید و دیگر مراقب مسائل ازدواجتان نباشید. هیچ کس به تنهایی نمی تواند حل مشکلات زناشویی را به دوش بکشد و بالاخره روزی خسته می شود و دیگر تمایلی به حل مسائل نشان نمی دهد.

6. به ندرت پیش می آید که رابطه جنسی داشته باشید.

شاید یکی از شما، دلتان بخواهد رابطه جنسی داشته باشید و دیگری، تمایلی به برقراری رابطه جنسی نشان ندهد. شاید هر دوی شما صمیمیت و رابطه جنسی را قطع کرده باشید. همین دلیل، برای پایان ازدواج و طلاق، منطقی به نظر می رسد. اجتناب از حل این مسئله مهم، باعث خشم نسبت به همسر می شود و تأثیر زیادی روی کیفیت روابط می گذارد و در نهایت باعث طلاق می شود.


بیشتر بخوانید :

کدام مشکلات زناشویی باعث طلاق می شوند؟


منبع: liveabout

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...