آیا ازدواج شما، با کمبود رابطه جنسی مواجه است؟

آیا فکر می کنید رابطه جنسی شما با همسرتان کمتر از چیزی است که برای رابطه تان مناسب باشد؟ کمبود رابطه جنسی در ازدواج به این معناست که یکی از زوجین احساس می کند به اندازه کافی با همسرش رابطه جنسی برقرار نمی کند و یا اینکه به طور کلی هیچ رابطه جنسی، بین زوجین برقرار نمی شود.

در تکمیل صحبت های گفته شده در متن بالا، در واقع اگر شما هر شب خواستار رابطه جنسی با همسرتان باشید ولی سه شب در هفته با او رابطه جنسی داشته باشید؛ ازدواج شما با کمبود رابطه جنسی مواجه نیست. در حقیقت، اگر شما هر شب یا سه بار در هفته خواستار رابطه جنسی باشید ولی همسرتان سه ماه یک بار، به دنبال رابطه جنسی باشد؛ شما در ازدواجی هستید که با کمبود رابطه جنسی مواجه است. همسرتان شاید با نظر شما مخالف باشد. داشتن رابطه جنسی هر سه ماه یکبار، نیازهای جنسی او را برآورده می کند. در نظر او، زندگی و ازدواج شما با کمبود رابطه جنسی مواجه نیست؛ زیرا نیازهای جنسی اش کاملاً برآورده می شود.

مشکل اینجاست که تفاوت زیادی در نیازهای جنسی زن و شوهر وجود دارد. تعریف ازدواجی که با کمبود رابطه جنسی مواجه است؛ بستگی به این ندارد که آیا در ازدواج رابطه جنسی وجود دارد یا خیر! بلکه این تعریف مشمول مواردی می شود که یک زن و شوهر از تعداد رابطه جنسیشان رضایت ندارند.

برای مثال، جی کمتر به رابطه جنسی اهمیت می دهد. او حتی به همسرش جانیس گفته است که هیچ مشکلی در رابطه جنسیشان وجود ندارد. جی از داشتن رابطه جنسی هر سه ماه یکبار، کاملا خوشحال و راضی است. اما جانیس دارای میل جنسی طبیعی است و نیاز او به رابطه جنسی حداقل سه بار در هفته است. جانیس با این موضوع مشکل دارد.

موقعیت هایی مثل شرایط جانیس و جی، موقعیت های رایجی نیستند؛ اما از هر پنج ازدواج، یک ازدواج با این شرایط مواجه است. تصور کنید در شرایط جانیس هستید و همسرتان هیچ تمایلی به رابطه جنسی نشان نمی دهد. در این شرایط چه باید کرد؟

شاید شما با احساس ناخوشایند نادیده گرفته شدن، توسط همسرتان آشنا باشید. اگر اینطور است؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که میل جنسی پایین همسرتان را به خودتان ربط ندهید. این مورد به جذابیت شما ربطی ندارد و چیزی است که به ذات همسرتان وابسته است.

آیا برای ازدواج هایی که با مشکل کمبود رابطه جنسی مواجه هستند؛ راه حلی وجود دارد؟ بسته به عمق مشکل، امکان حل شدن این مشکل وجود دارد. در مرحله اول، علت کمبود رابطه جنسی را در رابطه تان شناسایی کنید. دومین کار، این است که به دنبال یافتن راه حلی برای مشکلتان باشید. هر دو شما باید در کنار یکدیگر به حل مشکلاتتان در ازدواج بپردازید.

نبود زمان برای رابطه جنسی

کار کردن، پرداخت قبوض، کارهای خانه و مسئولیت فرزندان، می تواند هر زن و شوهری را به زانو درآورد. این موضوعات، شایع ترین دلایل همسران برای کمتر فکر کردن و عدم درگیر شدن با روابط جنسی است. راه حل این مشکل چیست؟ داشتن زمان کافی برای استراحت، بهترین راه حل این قضیه است. این موضوع را درک کنید که اگر صمیمیت رابطه عاطفی بین شما و همسرتان خراب شود؛ این تلاش ها بی فایده است. درجامعه مدرن امروزی، حفظ سبک زندگی، کار سختی به نظر می رسد؛ اما ما باید تلاشمان را بکنیم و روابط خود را با همسرمان حفظ کنیم.

عدم ارتباط موثر

زوج ها اغلب در مورد رابطه جنسی گفتگو نمی کنند. مثل این است که معتقد باشیم رابطه جنسی کاری است که باید انجام شود ولی درموردش صحبتی نمی کنیم. باید همسرتان بداند که در زمان سکس چه کارهایی را دوست دارید و از انجام چه کارهایی بیزارید. همچنین باید اجازه بدهید همسرتان بداند از روابط جنسی خود ناراضی هستید. صحبت در مورد روابط جنسی باعث می شود تا رابطه جنسی افزایش یابد.

افسردگی

کمبود رابطه جنسی یا از دست دادن میل جنسی، ممکن است به علت افسردگی اتفاق بیفتد. دلایل زیادی برای افسردگی همسرتان وجود دارد؛ اگر همسر شما افسرده باشد؛ باید بداند که شما در هر موقعیتی حمایتش می کنید. با یک روانشناس خوب درمورد مشکل همسرتان گفتگو کنید. حمایت خود را به همسرتان نشان دهید اما کاری کنید بداند که شما نمی توانید این قضیه را نادیده بگیرید و همسرتان حتما باید به دنبال درمان باشد.

سوء استفاده جنسی در کودکی

در مثال بالا، جی به عنون یک پسر جوان، مورد تعرض جنسی قرار گرفته بود. در نتیجه، در ذهن ناخودآگاه جی، دیدگاه منفی نسبت به رابطه جنسی و صمیمت ایجاد شده است. جی در کودکی آسیب دیده و از این قضیه رنج می برد. همسر جی نیز، از این موضوع رنج می کشد. اگر شما در چنین موقعیتی هستید؛ باید بدانید که همسر شما به حمایتتان نیاز دارد. با این حال، شما یک زندگی سالم را به همسرتان بدهکار نیستید. اگر او حاضر نباشد که با این مشکل مقابله کند؛ حق انتخاب دارید. می توانید از همسرتان جدا شوید و یا به نبود رابطه جنسی در ازدواجتان، عادت کنید.

عدم جذابیت یکی از همسران برای دیگری

اگر همسرتان بداند که برای شما جذابیتی ندارد؛ قطعا ناراحت می شود. دوباره تاکید می کنم که اصلا تقصیر شما نیست که برای همسرتان جذاب نیستید. این امر در بعضی از ازدوج ها ممکن است اتفاق بیفتد؛ شما باید با این مسئله روبرو شوید  و بفهمید که آیا هنوزعشق در ازدواجتان وجود دارد یا خیر! اگر همسرتان عاشق شما باشد؛ به عنوان یک زوج باید تلاشتان را بکنید تا از نظر عاطفی و فیزیکی به هم نزدیکتر شوید و مشکلتان را حل کنید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...