10 غذای مفید برای چشم

فلفل قرمز خام

فلفل دلمه ای بیشترین میزان ویتامین C را داراست. به همین دلیل برای رگ های خونی چشم مفید است و تحقیقات نشان داده که مصرف آن می تواند ریسک ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد. ویتامین C در میوه ها و سبزیجاتی بسیاری مثل، باک چوی، گل کلم، پاپایا و توت فرنگی یافت می شود. گرما ویتامین C را تخریب می کند پس تا جایی که امکان دارد این میوه ها و سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید. همچنین فلفل های رنگ روشن و براق حاوی ویتامین A و E هستند که برای چشم مفید است.

تخم آفتابگردان و آجیل ها

خوردن روزانه یک اونس تخمه و بادام، نصف میزان ویتامینE  پیشنهاد شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (امریکا) را تأمین می کند. مطالعه وسیعی در این زمینه انجام شده و نتایج نشان می دهند که مصرف ویتامین E در کنار دیگر مواد مغذی می تواند به کاهش اختلال چشمی دژنراسیون ماکولا (AMD) کمک کند. همچنین ممکن است از ابتلا به آب مروارید جلوگیری کند.  فندق، بادام زمینی و کره ی بادام زمینی منابع خوبی برای ویتامین E هستند.

فایده تخم آفتابگردان و آجیل ها برای چشم

سبزیجاتی با برگ های سبز تیره

به عنوان مثال کلم پیچ، اسفناج و کلم غنی از ویتامین E و C هستند. آن‌‌ها همچنین حاوی کارتنوئید، لوتئین و زئاگزانتين هستند. ویتامین A با پایه گیاهی ریسک ابتلا به بیماری های چشمی مثل AMD و آب مروارید را کاهش می دهند. بیشتر افرادی که از رژیم غذایی وسترن تبعیت می کنند، به اندازه ی کافی از این مواد غذایی دریافت نمی کنند.

فایده سبزیجاتی با برگ های سبز تیره برای چشم ها

ماهی آزاد

شبکیه ی چشم برای کارکرد صحیح به دو نوع امگا 3 اسیدهای چرب نیاز دارد: DHA و EPA. شما می‌توانید هر دو آن ها را در ماهی چربی مثل، ماهی آزاد، ماهی تن و قزل‌آلا و نیز غذاهای دریایی دیگر پیدا کنید. به نظر می رسد که امگا 3 می تواند در مقابل AMD و آب سیاه، از چشم ها مراقبت کند. سطح پایین این اسید چرب منجر به خشکی چشم می شود.

مفید بودن ماهی آزاد برای چشم

سیب زمینی شیرین

میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ مثل سیب زمینی شیرین، هویج، طالبی، انبه و زردآلو غنی از بتاکاروتن، نوعی ویتامین A که به دید در شب کمک می کند، هستند. یک سیب زمینی شیرین حاوی نصف ویتامین C مورد نیاز شما در طول روز و کمی ویتامین E است.

فایده سیب زمینی شیرین برای چشم

گوشت فاقد چربی و مرغ

زینک، ویتامین A را از کبد به شبکیه چشم می آورد، شبکیه جایی است که از ویتامین A برای ساخت ملانین استفاده می شود. صدف ها در مقایسه با غذاهای دیگر بیشترین میزان زینک را دارا هستند. اما لازم نیست حتماً صدف بخورید، گوشت گاو، خوک و مرغ (گوشت ران یا سینه) منابع خوبی از آن هستند.

گوشت فاقد چربی و مرغ و تاثیر آن در چشم

حبوبات

آیا برای تقویت بینایی خود در شب و کاهش AMD به دنبال سبزیجات، غذاهای کم چرب و غنی از فیبر هستید؟ نخود ایرانی، لوبیا چشم سیاه، لوبیا چیتی و عدس غنای زینک بالایی دارند. یک قوطی کنسرو لوبیا کار خود را به خوبی انجام می دهد.

حبوبات و فایده اش برای چشم

تخم مرغ

تخم مرغ پکیجی عالی است: زینک موجود در تخم مرغ به جذب زئاگزانتين و لوتئين زرده، کمک خواهد کرد. رنگ زرد- نارنجی این ترکیب، نورآبی که به شبکیه آسیب می زند را مسدود می کند. آن ها همچنین به گسترش رنگدانه های محافظ در ماکولا کمک می کنند. ماکولا بخشی از چشم است که دید مرکزی را کنترل می کند.

فواید تخم مرغ برای چشم

کدو

بدن توانایی تولید زئاگزانتين و لوتئين را ندارد، در عوض می توانید، آن ها را از کدو دریافت کنید. کدو تابستانی حاوی زینک و ویتامین C نیز هست. نوع زمستانی کدو حاوی ویتامین A، C و اسید چرب امگا 3 است.

فایده های کدو برای چشم ها

کلم بروکلی و بروکسل

این سبزیجات ترکیبی از مواد مغذی هستنذی هستند: ویتامین A مثل (زئاگزانتين، لوتئين و بتاکارتن)، ویتامین C و ویتامین E. آن ها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از چشم در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند.

کلم بروکلی برای چشم
  1. 1. World's Healthiest Foods: "Vitamin C," "Peanuts," "Vitamin E," "Vitamin A," "Sweet potatoes," "Squash, summer," "Squash, winter."
  2. 2. American Optometric Association: "Vitamin C," "Vitamin E," "Diet & Nutrition," "Lutein & Zeaxanthin," "Essential Fatty Acids," "Zinc."
  3. 3. All About Vision: "Eye Benefits of Omega-3 Fatty Acids," "Vitamin E: Benefits For Your Eyes And Vision."
  4. 4. American Academy of Ophthalmology: "Four Fantastic Foods to Keep Your Eyes Healthy."
  5. 5. NIH: "Zinc: Fact Sheet for Health Professionals."
  6. 6. Harvard Health Publications: "Top foods to help protect your vision."

OSU Linus Paulding Institute: "α-Carotene, β-Carotene, β-Cryptoxanthin, Lycopene, Lutein, and

ترجمه : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...