نشانه های تعجب آور افسردگی

افراط در خرید

خریدهایتان از کنترل خارج شده اند؟ با هزینه ها محاصره شده اید؟ خریدهای اجباری از مغازه ها و اینترنت، برای افزایش اعتماد به نفس و پرت کردن حواس و فکر نکردن به مشکلات، در افراد افسرده رایج است. امّا این درمان عمر کوتاهی دارد چرا که افسردگی را ریشه ای درمان نمی کند. همچنین آگاه باشید که افراط در خرید می تواند از علائم جنون در اختلال دوقطبی باشد.

مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی

تقریباً یک سوم افراد مبتلا به افسردگی شدید الکل مصرف می‌کنند. اگر احساس می‌کنید که برای مقابله با اضطراب و افسردگی احتیاج نوشیدنی دارید، ممکن است یکی از آن‌ها باشید. اگر چه نوشیدن الکل کمی حالتان را بهتر می کند، امّا الکل یک آرامبخش است و زیاده روی در آن باعث وخیم تر شدن علائم افسردگی می شود.

فراموشی

افسردگی یکی از دلایل گیجی و فراموشی است. مطالعات نشان می‌دهد که افسردگی یا استرس طولانی‌مدّت می‌تواند میزان کورتیزول را افزایش دهد. افزایش کورتیزول، می تواند بخشی از مغز را که مربوط به حافظه و یادگیری است تضعیف کند. به نظر می‌رسد که از دست دادن حافظه به دلیل افسردگی برای افراد مسن بدتر است. خبر خوب این است که درمان افسردگی می تواند مشکلات حافظه که در اثر افسردگی پدید آمده اند را بهبود بخشد.

استفاده بیش از حد از اینترنت

آیا ارتباطات مجازی را به رابطه های واقعی ترجیح می دهید؟ زمان زیادی را در اینترنت سپری می کنید؟این ها می توانند از نشانه های افسردگی باشند. تحقیقات رابطه بین استفاده ی بیش از حد از اینترنت و افسردگی را اثبات کرده اند. افرادی که استفاده ی افراطی از اینترنت دارد تمایل دارند زمان خود را در سایت های بازی، شبکه های اجتماعی و پورنوگرافی سپری کنند.

پرخوری و چاقی

مطالعه ای که در سال 2010 در دانشگاه آلاباما انجام شد نشان داد که جوانان مبتلا به افسردگی، تمایل به چاقی دارند و در نتیجه ریسک بیماری های قلبی در آن ها افزایش می یابد. تحقیقات دیگری که انجام شده ارتباط بین افسردگی و پرخوری را اثبات کرده اند. البتّه درمان افسردگی این مشکل را نیز برطرف می کند.

دزدی از فروشگاه ها

تقریباً یک سوم دزدی هایی که از فروشگاه ها می شود دراثر افسردگی است. افرادی که به دلیل افسردگی، احساس ضعیف و کمبود دارند، با دزدی از فروشگاه احساس قدرت و مهّم بودن می کنند. همچنین اینکار برای آن ها نوعی مقابله با افسردگی است. برای آن ها احساسی که دارند بسیار با ارزشتر از چیزی است که می دزدند.

کمردرد

کمردردی دارید که خوب نمی شود؟ تحقیقات نشان می دهند که افسردگی ممکن است ریسکی برای کمردردهای مزمن باشد. طبق مطالعات 42% از افراد مبتلا به کمردرد مزمن، از قبل از شروع بیماری یک دوره ی افسردگی را سپری کرده اند. با اینکه افسردگی به دلیل اینکه درد و زخمی ندارد، در بیشتر مواقع تشخیص داده نمی شود یا نادیده گرفته می شود، با این حال کمردرد مزمن شما را در معرض افسردگی قرار می دهد.

رفتار جنسی پر خطر

افسردگی، بیشتر با کاهش میل جنسی همراه است. امّا برخی از افراد از رابطه ی جنسی برای مقابله با اضطراب و افسردگی خود استفاده می کنند. افزایش بی قیدی، خیانت، وسواس جنسی، و رفتارهای پر خطر مثل رابطه ی جنسی ناامن می توانند از نشانه های افسردگی باشند. البتّه این رفتارها می توانند ناشی از اختلال دوقطبی نیز باشند. رفتار جنسی پرخطر می تواند آثار جدی و منفی بسیاری روی سلامتی و زندگی شخصی شما بگذارد.

احساسات اغراق آمیز

اغلب افرادی که افسرده هستند، احساسات خود را کمتر بروز می دهند. در موارد دیگر، آن‌ها بیش از اندازه احساست خود را نشان می دهند. این اشخاص گاهی به طور ناگهانی عصبانی شده و به حد انفجار می رسند. ممکن است احساسات مبالغه‌آمیز از ناراحتی، ناامیدی، نگرانی، یا ترس ابراز کنند برخی هم گرفتار بی ارزشی یا احساس گناه بی مورد و شدید می شوند. در کل اگر فردی بی تفاوت، دچار احساسات شدید شود، می توان علّت آن را در افسردگی جستجو کرد.

اعتیاد به قمار

قمار می تواند شما را هیجان زده کند. امّا اگر قمار برای شما بیشتر از یک تفریح است احتمالاً مبتلا به افسردگی یا اختلال اعتیاد به قمار شده اید. قماربازان بیشتر از دیگران در معرض افسردگی و اعتیاد به الکل قرار دارند. بسیاری از آن ها می گویند که قبل از اعتیاد به قمار، استرس و افسردگی داشته اند.

سیگار کشیدن

آیا ترک سیگار برایتان دشوار است؟ افسردگی احتمال سیگاری بودن را دو برابر می کند. کشیدن روزانه یک پاکت سیگار و شروع سیگار 5 دقیقه بعد از بیدار شدن، از عادت های مرسوم افراد افسرده است.

اهمیت ندادن به خود

کمربند ایمنی شما چه ارتباطی به افسردگی دارد؟ بی توجهی به اصول اولیه ی ایمنی و مواظبت نکردن از خودتان می تواند از نشانه های افسردگی و عزت نفش پایین باشد. کارهای کوچکی مثل مسواک نزدن، یا موقعیت های خطرناکی مثل بی توجهی به بیماری قلبی یا دیابت، از نشانه های افسردگی است. برای درمان افسردگی خود از متخصصان کمک بگیرید، به احتمال زیاد بهبود خواهید یافت دوباره از خودتان مراقبت خواهید کرد.

منابع:

Black, D. Journal of American Psychiatry, July 1998; vol 155: pp 960-963.

Jon Grant, MD, professor of psychiatry, University of Minnesota, Minneapolis.

Ridgway, N. Journal of Consumer Research, December 2008; vol 35(4).

Debbara Dingman, PhD, clinical psychologist; adjunct faculty, Georgia State University; faculty, Pine River Psychotherapy Institute; Atlanta.

MedicineNet: "Too Depressed to Remember."

Mayo Clinic: "Memory Loss: When to Seek Help."

Morrison, C. Psychopathology, 2010; vol 43(2): pp 121-126.

Leeds University: "Excessive Internet Use is Linked to Depression."

Young, K. CyberPsychology & Behavior, 1998; vol 1(1): pp 25-28.

NIH National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK): "Binge Eating Disorder."

Needham, B. American Journal of Public Health, June 2010; vol 100(6): pp 1040-1046.

University of Alabama at Birmingham: "UAB Study Confirms Link Between Depression, Abdominal Obesity."

Lamontagne, Y. Canadian Journal of Psychiatry, 2000, vol 45: pp 63-66.

DePaulo, J. Raymond and Horvitz, Leslie Alan. Understanding Depression, John Wiley and Sons, 2002, p. 127.

The National Association for Shoplifting Prevention: "Psychological Studies on Shoplifting and Kleptomania."

Sullivan, M. Pain, February 1993; vol 52(2): p 249.

Spine-Health: "Depression and Chronic Back Pain."

Khan, M. Archives of Pediatric Adolescent Medicine, July 2009; vol 163(7): pp 644-652.

Dartmouth College: "Signs of Clinical Depression."

University of Melbourne: "Depression a Serious Contributing Factor to Problem Gambling – Experts Report."

McCormick, R. American Journal of Psychiatry, 1984; vol 141: pp 215-218.

Cunningham-Williams, R. American Journal of Public Health, July 1998; vol 88(7): pp 1093-1095.

CDC: "Depression and Smoking in the U.S. Household Population Aged 20 and Over, 2005-2008."

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...