کدام مشکلات زناشویی باعث طلاق می شوند؟

همه ازدواج ها، با مشکلات مخصوص به خودشان روبرو هستند. مشکلات زناشویی باعث می شوند که زوج ها بخواهند از هم طلاق بگیرند. دوام آوردن یک ازدواج، بستگی به این دارد که زوج ها، چگونه با مشکلات زناشوییشان روبرو شوند.

زوج هایی که می توانند در حل و فصل مشکلاتشان، با یکدیگر همکاری کنند؛ به احتمال زیاد، قادر خواهند بود ازدواجشان را حفظ کنند. زوج هایی که مهارت های کافی را برای حل مشکلاتشان نداشته باشند؛ به خاطر موضوعاتی که به سادگی حل می شوند؛ مجبور می شوند طلاق بگیرند.

در این مقاله، لیستی از مشکلات زناشویی وجود دارند که ممکن است باعث طلاق شوند.

شما در حال حاضر، چگونه با مشکلاتتان مواجه می شوید و برای حفظ ازدواجتان، چگونه با مشکلاتتان مقابله خواهید کرد؟

ـ مشکلات مالی

بسیاری از زوج ها، در مورد مسائل مالی و مخارجشان، اختلاف نظر دارند. نحوه برخورد شما با مشکلات مالی در ازدواجتان، مشخص خواهد کرد که این مشکلات تأثیرات مثبتی در زندگیتان دارند یا تأثیرات منفی آن را در رابطه تان، شاهد خواهید بود.

ـ فرزندان

نظم، رژیم غذایی و مشکلات فرزندپروری، می توانند منبع اختلاف نظرها، میان والدین باشند. کودکان، عامل شماره یک استرس، در ازدواج هستند و می توانند تفاوت ها در اعتقاداتی مثل انضباط، قبول مسئولیت و دیگر مسائل از قبیل آموزش و ... را برجسته تر کنند.

همچنین در مورد زوج هایی که تازه پدر و مادر شدن را تجربه می کنند؛ مسائل کمبود خواب وجود دارد و اینکه چه کسی پوشک کثیف نوزاد را عوض کند؛ بعد از اینکه کودک اولین قدم هایش را برداشت، چه کسی مسئولیت مراقبت مداوم از او را برعهده بگیرد؟ همه این ها مسائلی هستند که زوج ها، بعد از پدر و مادر شدن، با آن دست و پنجه نرم می کنند. به راحتی می توان مشاهده کرد که آمدن فرزند، حتی روی بهترین ازدواج ها هم تأثیر می گذارد.

ـ رابطه جنسی

تکرار، کمیت و کیفیت رابطه جنسی، همگی منبع مشترک استرس و عدم هماهنگی در ازدواج هستند. تنبیه کردن همسر با قطع کردن رابطه جنسی، باعث شکستن پیوند زناشویی می شود. خیانت به همسرتان، اعتماد به نفس او را از بین می برد. رابطه جنسی، مسئله بسیار مهمی در روابط زناشویی محسوب می شود.

ـ زمان هایی که از هم جدا هستید.

زمان های جدا از هم و فقدان زمان های با کیفیت در کنار هم، باعث می شوند که زوج ها به تدریج از هم فاصله بگیرند. داشتن فعالیت ها و علایق مشترک، به زوج ها کمک می کند تا بیشتر به هم وابسته شوند.

ـ مسئولیت کارهای خانه

بسیاری از زوج ها، در مورد مسئولیت کارهای خانه و تقسیم عادلانه وظایف، اختلاف نظر دارند. به جای نشستن و تقسیم وظایف خانه، خودتان کارها را انجام دهید. شما انسان های بالغی هستید و این کار شما اصلا درست نیست. هر وقت دیدید که لازم است کاری انجام شود؛ شما آن را انجام دهید. و یا تصمیم بگیرید بر طبق سلیقه و علایق خود، کارهای خانه را تقسیم کنید.

ـ دوستان

تمامی دوستان شما، برای رابطه تان خوب نیستند. بعضی از دوستان شما باعث به خطر افتادن رابطه تان می شوند. تفاوت دوستانی که بهبود رابطه تان کمک می کنند و آن هایی که برای رابطه تان خطرناک هستند را بدانید.

ـ خانواده

خانواده همسر، خانواده خودتان، کودکان فامیل شما و همچنین کودکانی که در فامیل همسرتان هستند؛ ممکن است باعث ایجاد استرس در شما شوند. به آرامی به مقابله با مشکلاتتان بپردازید. همسر شما باید اولویت شما باشد ولی زمان هایی هستند که بهتر است شما آرام باشید و حرفی نزنید تا همسرتان به تنهایی مشکلاتش را با اعضای فامیل حل کند.

ـ انتظارات

همه ما با انتظارات خاصی ازدواج می کنیم. بیشتر اوقات، ازدواج ما برخلاف چیزی است که انتظارش را داشتیم. ما ازدواج می کنیم و زمانی که انتظارات رومانتیک ما برآورده نشوند؛ دلسرد می شویم. برآورده نشدن انتظارات، عامل اصلی تعارض در ازدواج است.

هر یک از موارد بالا یک مشکل رایج در رابطه با ازدواج است. با اینکه این موارد جزء مشکلات انسان ها محسوب می شوند؛ اما، می توانند فرصت هایی برای رشد، یادگیری و اصلاح رابطه، محسوب شوند. اگر این مسائل حل نشوند؛ باعث استرس در ازدواجتان می شوند ولی شما می توانید از این مشکلات برای رشد رابطه تان، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

5 نکته برای استخدام یک وکیل طلاق

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...