احتمال اینکه دوست پسر سابقتان از جدایی شما ناراحت باشد چقدر است؟

اگر به تازگی از دوست پسرتان جدا شده باشید؛ احتمالا تمایل شدیدی به دیدن فیلم ها و برنامه هایی دارید که به  روابط عاشقانه و شکست های عشقی مربوط می شوند. در این فیلم ها، دو کاراکتر اصلی در یک رابطه عاطفی شکست می خورند؛ اما این فیلم ها، معمولا پسرها را از نظر اوضاع عاطفی خوب به تصویر می کشند. پسرها معمولا با دوستانشان بیرون می روند و اوقات خوشی را در کنار دوستانشان سپری می کنند. اما دخترها در این فیلم ها، معمولا پریشانند و از درون شکسته اند. دخترها به عنوان شخصی که بیشترین درد را از جدایی تجربه می کند؛ شناخته می شوند.

بسیاری از مردان با تجربه جدایی و شکست عشقی، ویران می شوند. کاملا احمقانه است که فکر کنیم مردان به خاطر جدایی و شکست عشقی ناراحت نمیشوند و جدایی روی آن ها تاثیری ندارد. مطالعات نشان می دهند که زنان، احساس درد بیشتری را بعد از جدایی تجربه می کنند؛ اما با مرور زمان اوضاع روحی آن ها زودتر بهبود می یابد  و سریع تر از مردان به زندگی عادیشان برمی گردند و به سمت آینده حرکت می کنند. روانشناسان می گویند مطالعات و پروژه هایی در حال انجام هستند و ایده های جذب وجدایی را در روابط پوشش می دهند.

محققان می گویند که باید انسان ها نگاه دقیق تری به این قضیه داشته باشند و پاسخ این پرسش ها را بدانند که چه چیزهایی آن ها را به سمت شریکشان جذب می کند؟ استراتژی هایی که برای ارتباط با شریکشان استفاده می کنند؛ بر چه اساسی هستند؟ در واقع فقدان نگاه دقیق به رابطه است که باعث شکست یک رابطه می شود. به منظور رسیدن به یافته های دقیق تر در این زمینه، محققان همکار در دانشگاه لندن و دانشگاه بینگامتون، بسیج شدند و تیمی را تشکیل دادند. تیم تحقیقاتی تصمیم گرفت 96 نفر از مردم سراسر دنیا را در این تحقیق، بررسی کند. این تیم، بر بقای درد فیزیکی و احساسی، بر روی افرادی که به تازگی شکست عشقی را تجربه کرده بودند؛ متمرکز شد. همچنین از افراد خواسته شد تا میزان درد را از یک تا ده، شماره گذاری کنند. اما، قبل از انجام این کار، از افراد خواسته شد تا خاطرات خاصی از رابطه شکست خورده شان را به یاد بیاورند.

وقتی بحث ما دردهای فیزیکی و احساسی بود؛ زنان تمایل داشتند تا امتیاز بیشتری نسبت به مردان به دردهایشان بدهند. وقتی از افراد خواسته شد تا خاطره هایشان را به یاد بیاورند؛ محققان دریافتند که زنان بیشتر از مردان جداییشان را از رابطه، پذیرفته اند و به سمت آینده در تلاش و حرکت هستند. ولی برای مردان اینطور نبود و بسیاری از مردان همچنان در احساس منفی ناشی از جداییشان به سر می بردند. محققان به این نتیجه رسیدند که زنان در برابر احساساتشان مسئولانه تر و هوشمندانه تر عمل می کنند و همین امر باعث می شود تا زودتر از مردان از درد جدایی رهایی یابند. همچنین زنان تمایل بیشتری به بروز احساساتشان نشان می دهند و همین نکته باعث می شود تا سریعتر از مردان به زندگی عادیشان بگردند.

این نکته که زنان نسبت به احساساتشان مسئول ترند؛ مسئله ای ثابت شده است. زنان می دانند که رابطه شان تمام شده است. محققان می گویند شاید به خاطر بی میلی مردان نسبت به بروز احساسات منفیشان باشد که باعث می شود احساسات منفی در آن ها ماندگارتر باشند. آن ها اغلب توسط رسانه ها و اطرافیانشان تشویق می شوند تا این احساسات منفی را نادیده بگیرند. حداقل در فرهنگ ما، اینگونه به نظر می رسد که بعد از جدایی، مردان نمی توانند احساسات منفی خود را بیان کنند.

 محققان فکر می کنند که مردان در ابتدا درد را احساس نمی کنند. اما، درنهایت، این تأخیر در بروز احساسات، باعث ایجاد مقدار زیادی رنج درونی می شود که در آینده به افسردگی و رفتارهای خود مخرب می انجامد. در واقع، مردان به امید از بین رفتن احساساتشان، آن ها را پنهان می کنند و از این رفتارشان آسیب می بینند.


این مطلب را بخوانید :

چه کار کنید که یک مرد دوباره کنارتان برگردد؟


منبع: relrules

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...