6 مورد از مهمترین فواید چای سبز برای پوست

چگونه می‌توانید از فواید چای سبز در زیبا سازی پوست استفاده کنید؟

یک هنرپیشه ی معروف که اصالت شرقی نیز دارد، می گوید: وقتی صحبت از مراقبت های پوستی می شود نقش چای سبز بسیار پر رنگ است. در اینجا نکاتی را در رابطه با فواید چای سبز برای پوست، و طریقه ی استفاده ی موثر از آن برای درخشش بیشتر پوست را مطرح می کنیم.

ابتدا درباره ی تاریخچه ی پیدایش چای سبز صحبت خواهیم کرد. در قرن هفتم، راهبان ژاپنی در حال بازدید از چین برای تحصیل ذن (مکتبی در مذهب بودایی است که در چین پدیدار شده) با کشف جدیدشان از خواص درمانی عالی چای سبز به خانه بازگشتند. در قرن‌های بعد، چای سبز به یک نوشیدنی مهم برای راهبان ژاپنی تبدیل شد که باعث ارتقا انرژی و تمرکز آن‌ها در حین مراقبه می شد. فواید چای سبز شامل قدرت سم زدایی و توانایی کاهش فشار خون و کلسترول است.

امروز ژاپنی ها چای سبز را به عنوان ماتچا می شناسند و به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان شهرت بسیاری دارد. همچنین می توان با نوشیدن یا به کار بردن چای سبز روی پوست از فواید آن بهره برد. در اینجا 6 دلیل استفاده از چای سبز برای پوست بیان شده است.

فواید چای سبز برای پوست:

نوشیدن یا به کار بردن چای سبز با بهبود بازسازی DNA، در مقابل سرطان می جنگد. همچنین این چای حاوی آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام EGCG است که از آسیب DNA و ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند. این بدین معناست که چای سبز حاوی ترکیبات ضد پیری است و با علائم پیری مبارزه می کند.

ما چای سبز را به دلیل خواص ضد التهابی و غنای پلی فنول آن دوست داریم. پلی اولفین موجود در چای سبز ورم، خارش و قرمزی پوست را کاهش می دهد. ماسک ضد التهاب چای سبز روشی برای استفاده از مزایای آن است و پوست را به شدت آبرسانی کرده و با جذب شدن در پوست قرمزی آن را از بین برده و پوست را تسکین می دهد.

چای سبز یک آنتی باکتری قدرتمند است که در درمان جوش و منافذ پوست کاربرد دارد. پلی فنول های موجود در چای سبز به غشا باکتریایی آسیب می‌رسانند و با عفونت مقابله می‌کنند، در واقع آن ها با باکتریهایی که باعث ایجاد آکنه می شوند مبارزه کرده و پوست را صاف و نرم می کند.

چای سبز سرشار از ویتامین B2 و ویتامین E است که هر دو برای حفظ سلامتی پوست ضروری هستند. ویتامین B2 نقش مهمی در بالا نگه داشتن سطح کلاژن پوست و در نتیجه در جوان سازی و سفتی پوست، ایفا می کند. ویتامین E نیز از رشد سلول های پوستی جدید حمایت می کند و با آبرسانی قوی باعث نرمی و تغذیه پوست می گردد.

کافئین و تاننهای موجود در چای سبز باعث انقباض رگ های خونی چشم شده، و به طور معجزه آسایی پف و سیاهی دور چشم را از بین می برند. از کرم های دور چشم حاوی چای سبز و قهوه برای از بین بردن پف و سیاهی دور چشم استفاده کنید.

فواید چای سبز از آنچه مطرح شده فراتر است و شامل موهایتان نیز می شود. اثبات شده که برگ چای سبز باعث تحریک رشد مو می شود و به لطف کاتچین و پلی فنولهای موجود در چای سبز فولیکول های مو تحریک می شوند.

چگونه از چای سبز برای پوست استفاده کنیم؟

آنتی اکسیدان ها بخشی قدرتمند از مواد ضد پیری هستند که التهاب و رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان EGCG بسیار ارزشمند است، EGCG یک آنتی اکسیدان کمیاب است و باعث کاهش اثرات آلودگی، مضرات نور خورشید و مواد شیمیایی می شود. جهت بهره بردن از مزایای چای سبز باید یک برنامه ی هدفمند داشته باشید تا به طور موثری آسیب های سلولی را از بین برده و توانایی طبیعی پوست را برای محافظت از خود تقویت کنید.

در نهایت ما به شما توصیه می کنیم که مراحل زیر را به ترتیب در برنامه مراقبتی خود رعایت کنید:

مرحله 1: تمییز کردن پوست

مرحله ی 2: استفاده از تونر

مرحله سوم: تقویت کردن با سرم

مرحله ی چهارم:استفاده از مرطوب کننده

مطلب پیشنهادی این قسمت :

تاثیر چای سبز روی کبد انسان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...