9 چیزی که بعد از شکست عشقی، باید از انجام دادنشان، خودداری کنید.

شکست های عشقی، غالبا سخت هستند و آسان نیست که بتوانید تمام احساساتتان را بعد از جدایی، کنترل کنید. شکست عشقی، یک موقعیت سخت عاطفی است و هجوم احساسات، می تواند به عقاید شما، لطمه بزند.

شما قبلا احساس می کردید که بسیار خوشبخت هستید و فرد مناسبی را برای خود انتخاب کرده اید؛ اما، حالا تمام رویاهایتان نابود شده اند. با این حال، نمی خواهید که با انجام برخی کارهای ناسالم، خودتان را به دردسر بیاندازید.

طبیعی است که بعد از یک شکست عشقی، احساس گیجی داشته باشید. این اتفاق، بعد از یک زخم عمیق روحی ایجاد می شود. اما، شما باید سعی کنید که کنترل احساساتتان را به دست بگیرید. شما باید کاری انجام دهید که باعث نشود دوباره به عقب برگردید و مطمئن شوید که در مسیر درست، حرکت می کنید و تصمیمات درستی برای حرکت رو به جلو بگیرید. این کار شما، به این معنی است که باید از انجام اشتباهات خاصی، اجتناب کنید. در این مقاله، برخی اشتباهات رایج، که افراد بعد از شکست عشقی، مرتکب می شوند؛ آورده شده است و قطعا باید سعی کنید و از انجام آن ها دوری کنید.

1.فعالیت های عشق سابقتان را بر روی رسانه های اجتماعی دنبال نکنید.

شما نباید مطالبی که عشق سابقتان در فضای مجازی ارسال می کند؛ را دنبال کنید و با این کار، خودتان را آزار دهید. لازم نیست در مورد فیلم ها و عکس هایی که به اشتراک می گذارد؛ چیزی بدانید. شما فقط باید نگران خودتان و زندگی شخصی تان باشید. برای شما خیلی خوب است که این عادت بد خود را فراموش کنید.

2. از دوستان مشترکتان، در مورد عشق سابقتان نپرسید.

بهتر است بر زندگی خودتان متمرکز شوید و در مورد عشق سابقتان، چیزی نپرسید. نباید در مورد او، از کسی چیزی بپرسید و فکرتان را مشغول کسی کنید که دیگر در زندگی شما نیست.

3. خودتان را با شریک جدید عشق سابقتان، مقایسه نکنید.

مقایسه کردن خودتان با عشق جدید شریک سابقتان، بسیار مخرب است. اینکه شریک سابقتان، سریع تر از شما، شریک جدیدی برای خودش انتخاب کرده است؛ به این معنی نیست که خوشبخت تر است. این کار او، به شما هیچ ربطی ندارد.

4. مراقب خودتان باشید.

بسیاری از زنان، بعد از شکست عشقی و جدایی، مراقبت از خود را رها می کنند. آن ها امیدشان را در زندگی، از دست می دهند و فراموش می کنند که باید مراقب خودشان باشند. شما این اشتباه را نکنید. مهم نیست که چه اتفاقی افتاده است؛ توجه و مراقبت از خودتان، باید جزء اولویت های شما در زندگی باشد.

5. وقتی حالتان خوب نیست؛ وانمود نکنید که خوب هستید و مشکلی نیست.

ایده جالبی نیست که تظاهر کنید که خوب هستید و احساساتتان را از دیگران پنهان کنید. شما دوست دارید که احساساتتان را کنترل کنید؛ اما، نباید آن ها را نادیده بگیرید. بهتر است احساساتتان را بروز دهید و خودتان را تخلیه احساسی کنید.

6. اجازه ندهید که جدایی شما، بر جنبه های دیگر زندگیتان تأثیر بگذارد.

درست است که شکست عشقی، ویرانگر است. اما، باید بتوانید خونسردیتان را حفظ کنید. شما نباید اجازه دهید که شکست عشقی، بر زندگی کاری و اجتماعیتان، تأثیر بگذارد. سعی کنید کنترل خود را بر جنبه های دیگر زندگیتان، حفظ کنید.

7. سریعا وارد یک رابطه جدید نشوید.

هرگز وارد رابطه های جدید نشوید. فقط یاد بگیرید که چگونه غصه بخورید وبدون درگیر کردن افراد دیگر، بتوانید با مشکلاتتان مقابله کنید.

8. خودتان را از اطرافیانتان دور نکنید.

 شما به تنهایی نمی توانید از این مرحله سخت، در زندگیتان، عبور کنید و به کمک و حمایت خانواده و کسانی که شما را دوست دارند؛ نیاز دارید. اگر احساس می کنید که از آن ها دور شده اید؛ می توانید از ایشان، درخواست کمک کنید.

9. وسایل عشق سابقتان را نزد خود، نگه ندارید.

وسایل شریک سابقتان را به خودش برگردانید؛ در غیر این صورت، به کلی از شرشان، خلاص شوید و وسایلش را دور بریزید. هیچ لزومی ندارد که شامپوی شریک سابقتان، در حمام شما باشد. نگهداری این وسایل، باعث می شود که از حرکت به سمت زندگی سالم، بازبمانید. همچنین، این کار، برای اعتماد به نفس و عزت نفس شما، زیان آور است.

مطالب پیشنهادی این بخش :

10 روش کمک به نوجوانان، برای پشت سر گذاشتن شکست عشقی!

چگونه با شکست عشقی مقابله کنید و به شخصی جذاب تر تبدیل شوید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...