چگونه مدیتیشن، رابطه شما و همسرتان را قوی تر می کند؟

مدیتیشن، ورزشی است که فواید زیادی دارد و نوعی پرورش ذهنی و فکری، محسوب می شود. متخصصان مدیتیشن، معتقدند؛ همانطور که ورزش های فیزیکی، برای پرورش جسم خوب هستند؛ مدیتیشن نیز برای تقویت ذهن مفید است. مدیتیشن به ما این امکان را می دهد که بتوانیم تمرکز کنیم و ذهنمان را تقویت کنیم. همچنین، با یاد گرفتن نحوه عرضه افکاری که برایمان خوب نیستند؛ و جایگزین کردن آن ها با افکار مثبت، به خود و اطرافیانمان، کمک می کنیم. به این ترتیب، مدیتیشن انفرادی، می تواند تاثیر مثبتی بر رابطه شما داشته باشد.

به علاوه، انجام مدیتیشن همراه با شریکتان، می تواند رابطه شما را تقویت کند. در این مقاله، چندین روش آورده شده است و به شما کمک می کند تا با بهترین تمرین ها، رابطه تان را با همسرتان، تقویت کنید.

ـ کاهش استرس و حل مشکلات

به گفته محققان، مدیتیشن زوج ها، یکی از بهترین و موثرترین ابزارها، برای حفظ خونسردی در هنگام مواجهه با ناسازگاری، در روابط زوجین است.  زیرا، راه قدرتمندی برای آرام شدن در کنار هم است.

مدیتیشن، می تواند استرس را در رابطه کاهش دهد. زمانی که زوج ها استرس داشته باشند؛ قادر به کنترل بخش منطقی مغزشان نیستند. آن ها در هنگام مضطرب بودن، نمی توانند به منافع رابطه شان فکر کنند. ولی، مدیتشن، کمک می کند که افراد بهتر همدیگر بفهمند و بتوانند رابطه عاشقانه ای با همسرشان برقرار کنند.

ـ افزایش پیوند عاشقانه

مدیتیشن، خودآگاهی را افزایش می دهد و ارتباط مثبت افراد با یکدیگر را بهبود می بخشد.  همچنین باعث می شود که زوج ها یاد بگیرند و به عقاید یکدیگر احترام بگذارند. مدیتیشن، در کنار همسرتان، درک و همدلی را در رابطه تان افزایش می دهد. افزایش درک و همدلی در رابطه، منجر به ایجاد عشق و اعتماد بین زوجین می شود. عشق و اعتماد نیز، به نوبه خود، پایه های اصلی یک رابطه عاشقانه و پایدار هستند.

ـ تلاش تیمی

به یاد داشته باشید که مدیتیشن، یک ورزش است و به تمرین مداوم و مستمر نیاز دارد. مسئولیت پذیری، می تواند شما و همسرتان را تشویق کند تا یکدیگر را حمایت کنید. این یک فرصت عالی است تا بتوانید همدیگر را خوشحال کنید. سعی کنید در زمان معینی از روز، مدیتیشن کنید و این کار را جزء برنامه های هفتگی تان قرار دهید.

 شما می توانید از تمرین های ساده تنفسی شروع کنید و به مرور تمرین های پیچیده تری انجام دهید. هر فعالیت مشترک در تمرین، رابطه شما را قوی تر می کند. این کار ذهنتان را باز می کند و باعث می شود با قلبی روشن، به سمت آینده تان حرکت کنید.

ـ ابزارهای مورد استفاده

برنامه های گوشی، برای مدیتیشن همیشه در دسترس هستند و وسیله خوبی هستند تا همیشه همراهتان داشته باشید. برنامه های محبوب مدیتیشن، نسخه های رایگان دارند که ابتدا می توانید تست کنید و اگر خوشتان آمد؛ آن ها را بخرید. کار کردن با یک مربی، کارکرد شما را افزایش می دهد. مشاور زوج ها، می تواند به آن ها کمک کند و طی مدیتیشن، رابطه تان را رشد دهد و حس همکاری را بین شما تقویت کند.

 مدیتیشن گروهی، یک روش اجتماعی برای بالا بردن ارتباطتان با نیمه دیگرتان است. به دنبال مدیتشن گروهی در سایت هایی مثل Meetup بگردید و یا در باشگاه های مخصوص به این کار، ثبت نام کنید. هر دوی شما، چیزهایی دارید که می خواهید با همسرتان در میان بگذارید. ارتباطات باز و اکتشاف در مورد شریک زندگیتان، برای روابطتان بسیار عالی هستند و به هر دوی شما احساس بهتری می دهند.

مطالب پیشنهادی این بخش :

5 جمله که هر روز بگویید و ازدواجتان را تقویت کنید!

چگونگی روابط سالم میان زوجین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...