7 قانون برای اینکه با عشق سابقتان دوست بمانید.

اگر از دستورالعمل های خاصی پیروی نکنید، دوست ماندن با عشق سابقتان، کار آسانی نیست. شما مدت زیادی است که این شخص را می شناسید و اوقات خوب و بد زیادی را در کنارش گذرانده اید. دوست بودن با عشق سابقتان، شما را در موقعیت آسیب پذیری قرار می دهد و ممکن است امکانات و موقعیت فعلیتان را در معرض خطر قرار دهد. برای اینکه به یک دوستی سالم با عشق سابقتان، دست یابید؛ برخی نکات را باید رعایت کنید. با وجود همه مشکلاتی که داشته اید؛ عشق سابقتان، می تواند به بهترین دوستتان، تبدیل شود.

قانون1: کمی به خودتان فرصت دهید تا  بعد از شکست عشقی، بهبود یابید.

ما درک می کنیم که شما نمی خواهید به راحتی  اجازه بدهید که از عشق سابقتان، فاصله بگیرید؛ اما، قبل از اینکه بخواهید دوستی با او را امتحان کنید؛ کمی به خودتان فرصت دهید. شکست عشقی و جدایی، درد­آور است و باعث یادآوری تمام خاطرات خوبی می شود که با عشق سابقتان گذرانده اید. قبل از وارد شدن به فصل جدیدی از زندگیتان، بهتر است به خودتان فرصت بدهید و از مرحله بدی که در آن سیر می کنید؛ رها شوید.

بهتر است قبل ازگرفتن این تصمیم، با دوستانتان مشورت کنید و نظر آن ها را در این مورد بدانید. شما نباید با عشق سابقتان دوست شوید و دوباره دچار آشفتگی های عاطفی شوید.

قانون2: آیا هر دو شما هم عقیده هستید؟

آیا ایده ی دوستی بعد از جدایی را با عشق سابقتان در میان گذاشته اید؟ آیا شما به عشق سابقتان فرصت داده اید تا در مورد این مسئله فکر کند؟ آیا هر دوی شما، این موقعیت را به درستی تحلیل کرده اید؟ بسیار مهم است که هر دوی شما در این زمینه هم عقیده باشید.

نباید این اتفاق رخ دهد و یکی از شما در گذشته گیر کرده باشد و دیگری به سمت آینده اش در حرکت باشد. در چنین وضعیتی، ممکن است شما فکر کنید که با عشق سابقتان دوست هستید ولی او، به داشتن دوباره ی رابطه احساسی با شما فکر کند. پس، باید مطمئن شوید که هر دوی شما در مورد این مسئله هم عقیده هستید و می خواهید با هم دوست باشید.

 قانون 3: به این فکر کنید که چرا می خواهید با عشق سابقتان دوست باشید؟

به طور کلی، بهتر است مردم گذشته شان را فراموش کنند و به سمت آینده ای بهتر در زندگیشان حرکت کنند. با این حال، زمانی که تصمیم می گیرید که یک کار غیر عادی انجام دهید؛ باید تمام جوانب مثبت و منفی آن را ارزیابی کنید. از این رو، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که ایده دوستی با عشق سابقتان را با خودش در میان بگذارید؛ باید مطمئن شوید که چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟

ارزیابی احتمالات، به شما این امکان را می دهد با ذهن روشن و دلیلی محکم، این گام را بردارید. این کار، به شما کمک می کند تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید و گذشته تان را از آینده، جدا کنید.

قانون 4: با عشق سابقتان، مثل یک دوست معمولی رفتار کنید و درگیر احساسات نشوید.

شما زندگی خود را با عشق سابقتان پایان داده اید و وارد فاز جدیدی از زندگیتان شده اید. وقتی دوباره تصمیم می گیرید با عشق سابقتان به عنوان یک دوست، در تماس باشید؛ ممکن است احساسات گذشته به سمتتان بازگردند. اگر می خواهید با عشق سابقتان، دوست بمانید؛ باید بلوغ خود را نشان دهید.

قانون 5: به زندگیتان ادامه دهید و اجازه دهید عشق سابقتان نیز، زندگی خودش را بکند.

در مراحل ابتدایی شکست عشقی، شما سوگواری می کنید و به خاطر تمام شدن زندگی عاشقانه تان گریه می کنید. بعد از اینکه این مراحل را گذراندید؛ خودتان را جمع و جور می کنید و به زندگیتان ادامه می دهید. زمانی که شما تصمیم بگیرید که با عشق سابقتان، دوست بمانید؛ ممکن است خود را در وضعیت احساسی بیابید.

شما ممکن است با شخص دیگری رابطه جدیدی را شروع کنید و به همین ترتیب، عشق سابقتان ممکن است با فرد دیگری وارد رابطه عاشقانه شود؛ علامتی که نشان می دهد شما مشغول به زندگی خود هستید؛ این است که اگر او را با کس دیگری دیدید؛ مانند یک دوست خوشحال شوید. این کار شما نشان می دهد که شما یک دوست واقعی هستید.

قانون 6: با انرژی مثبت و خوشحال بمانید.

اغلب، احساس ناراحتی ناشی از دوست بودن با عشق سابق، به خاطر احساس منفی است که افراد از انجام این کار دارند. هیچ اشکالی ندارد که رابطه شما خوب پیش نرفت؛ در عوض، شما با یک انسان دوست داشتنی آشنا شدید. اگر تصمیم گرفتید با این فرد دوست داشتنی، دوست بمانید؛ باید مثبت باشید و برای خودتان خوشحال باشید.

شادی و احساسات مثبت، به شما کمک می کنند که عشق سابقتان را به بهترین دوستتان تبدیل کنید. هر دوی شما، یکدیگر را به خوبی می شناسید. پس اگر شما آماده باشید؛ ایده خوبی است که عشق سابقتان، تبدیل به بهترین دوست شما شود.

قانون 7: آن ها را به عنوان دوست جدیدتان بشناسید.

هر چه بیشتر به عنوان عشق سابقتان به او فکر کنید؛ بیشتر به یاد گذشته خواهید افتاد. رابطه شما پایان یافته است و شما رابطه ی جدید دیگری را با عشق سابقتان شروع کرده اید. شما او را به عنوان دوست خود قبول کرده اید و نیازی نیست که مانند گذشته به او توجه کنید.

زمانی که تصمیم گرفتید با عشق سابقتان دوست بمانید؛ باید با او مانند یک دوست معمولی رفتار کنید. این کار شما، نشان می دهد که شما به صورت ناخودآگاه آمادگی پذیرش رابطه دوستی با او را دارید و به زندگی شخصی خود ادامه می دهید.

مطالب پیشنهادی این قسمت :

چکار کنید که یک مرد، دلتنگتان شود؟

7 نشانه که می گوید رابطه شما تا ابد ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...