چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور بهداشت و سلامتی

چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور بهداشت و سلامتی به طور دقیق همراه با راه های کاربردی آن را در این مقاله بررسی کرده ایم. عوامل مختلفی می توانند در تبدیل شدن شما به یک مشاور بهداشتی موثر باشند. از جمله علاقه شما به تخصص مورد نظر.

در سراسر جهان، بیشتر مردم از اهمیت یک رژیم سالم، ورزش منظم و تکنیک های کاهش استرس برای حفظ و بهبود سلامت شخصی خود آگاه هستند. مشاور بهداشت و سلامتی حرفه ای است که به افراد با توصیه به آنها درباره رژیم های سالم، ورزش و روش های مقابله با استرس، در دستیابی و حفظ سلامتی مطلوب کمک می کند. تبدیل شدن به یک مشاور بهداشت و سلامتی می تواند فرصتی خوبی نیز برای کسب درآمد باشد.

چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور بهداشت و سلامتی

• درباره شغلتان بیشتر بدانید: قبل از رفتن به مسیر شغلی برای تبدیل شدن به یک مشاور سلامتی، باید از خود بپرسید که شغل شما چیست؟ مشاور بهداشت و سلامتی یک حرفه متنوع با انواع تخصص ها است.

به طور خلاصه، یک مشاور سلامت به مردم کمک می کند تا از لحاظ جسمی و فیزیکی در زندگی شان را مشکلی نداشته باشند. به عنوان یک مشاور، شما می توانید مردم را در موضوعات تغذیه، فیزیولوژی، آناتومی و تناسب اندام راهنمایی کنید.

شما با مراجعانی که قصد بهبود بخشیدن به جنبه های خاصی از سلامت و رفاه زندگی خود را دارند، کار کنید. شما باید تصمیمات خود را با توجه به شیوه زندگی، شخصیت و خواسته های فردی منحصر به فرد هرکس در نظر بگیرید. به عنوان یک مشاور بهداشت و سلامتی، شما باید تاکتیک ها و برنامه های متنوعی را برای خود در اختیار داشته باشید تا بتوانید به نیازهای متعدد مراجعه کنندگان پاسخگو باشید. به عنوان مثال، برنامه تناسب اندام که برای یک مادر با فرزند سه ساله می نویسید، بسیار با آنچه که برای یک بازرگان 33 ساله انجام می دهید، متفاوت است.

توانایی ایجاد ارتباط یک مهارت بسیار مهم در این شغل است. اگر شما به دنبال این حرفه هستید، باید به شیوه زندگی مشتری و نیازهای شخصی او برای درک بهتر از وضعیت و مشاوره بهتر در مورد چگونگی بهبود آن آگاه باشید. شما همچنین باید به نحوی که دلگرم کننده و به دور از مقام قضاوت باشد، با او ارتباط برقرار کنید.

تخصص های مختلف در مشاوره بهداشت و سلامتی وجود دارد. برخی مشاور ها روی هومیوپاتیک یا تغییرات طبیعی زندگی تمرکز می کنند. بعضی دیگر روی تناسب اندام و ورزش تمرکز می کنند. عده دیگر از مشاوران بر تغذیه تمرکز می کنند. تخصص هایی که بعدا در حرفه خود انتخاب می کنید بستگی به شکل درآمدی، تجربه و زمینه علاقه شما خواهد داشت.

• از دبیرستان شروع کنید: اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک مشاور بهداشت و سلامتی هستید، مسیر شغلی شما باید از دبیرستان آغاز شود. در شروع مسیر، به سمت تخصص تناسب اندام و ورزش بروید.

می توانید در کلاس های بهداشت و سلامت تشکیل شده در دبیرستان خود ثبت نام کنید. علاوه بر آموزش قوانین منظم PE، ببینید که آیا دبیرستان شما انتخابی درباره تخصص های تغذیه یا آمادگی جسمانی ندارد؟

شما می توانید مدارک خاصی مانند گواهینامه CPR را در همان ابتدای دبیرستان دریافت کنید. بسیاری از بیمارستان ها و مراکز اجتماعی دوره های CPR را تشکیل می دهند.

با معلمان خود صحبت کنید که می خواهید یک مشاور بهداشت و سلامتی باشید، به خصوص معلمان دروس مربوط به ورزش و تناسب اندام. آن ها ممکن است بتوانند برنامه های آکادمیک خاصی برای این منظور به شما پیشنهاد کنند.

در تابستان و پس از پایان مشغله های تحصیل و مدرسه، روی زمینه های مربوط به سلامت و تناسب اندام تمرکز کنید. کار در یک باشگاه یوگا یا کلینیک بهداشت مواد غذایی می تواند گزینه مناسبی باشد.

• برنامه مناسب و کارشناسی شده را برای اهداف خود تعیین کنید: روش آموزش استاندارد و خاصی برای تبدیل شدن به یک مشاور بهداشت و سلامتی وجود ندارد. سطح آموزش شما به اهداف خاص شما بستگی دارد. اما باید در خلال دوره های کارشناسی و آموزشی خود، روی اهداف از پیش تعیین شده تان برای رسیدن به سطح علمی مورد نظر در تخصص دلخواه خود تمرکز کنید.

بعضی از مدارس برنامه های شغلی یا صدور گواهینامه را با توجه به جنبه های خاص مشاوره سلامت ارائه می دهند. آن ها ممکن است راهی مناسب برای تبدیل شدن به یک مشاور تناسب اندام، مشاوره تغذیه و سلامت جامع و سایر زمینه هایی که زیر مجموعه مباحث بهداشت و درمان هستند؛ باشند. این برنامه ها ممکن است کوتاه تر و ارزان تر از دوره های مشابه در مراکز آزاد باشند. مزیت این برنامه ها این است که معمولا روی یک منطقه و تخصص خاص تمرکز حفظ می شود. غیر از این که می خواهید در سال های آینده از طریق دانشگاه یا سایر مراکز تخصص مورد نظر خود را به صورت آکادمیک دنبال کنید، یادتان باشد که در دوران دبیرستان می توانید گام های طلایی برای شروع مسیر شغلی خود بردارید.

زیست شناسی، علوم بهداشتی و تغذیه رشته هایی هستند که می توانید برای تبدیل شدن به مشاور بهداشت و سلامتی در نظر داشته باشید. همانطور که این شغل، خود حرفه ای چند وجهی است؛ ممکن است به عنوان یک ایده خوب بخواهید در دو تخصص صاحب دانش لازم شوید. حوزه سلامت هر فرد نیازمند بهبود مهارت های ارتباطی و تمرکز بر سلامت عاطفی و نیز شرایط فیزیکی آنهاست. حال شما می توانید با کسب تخصص در سه حوزه سلامت، تناسب اندام و مهارت های ارتباطی، یک مشاور چند بعدی باشید.

• به مقاطع بالاتر تحصیلات در تخصص ها فکر کنید: شما لزوما به بیش از یک مدرک کارشناسی برای شغل خود نیاز ندارید، اما اگر سطح تحصیلات خود را فراتر از یک مدرک لیسانس ببرید؛ در بازار کار به شما بهای بیشتری داده می شود. طبیعتا پرستیژ و شهرت یک مشاور با مدرک دکتری با یک مشاور با مدرک کارشناسی بسیار متفاوت است. اگر شما بخواهید در یک زمینه خاص از مشاوره بهداشت و سلامتی مانند تناسب اندام و سلامت فیزیکی کار کنید، این موضوع بیشتر به چشم خواهد آمد.

اگر به یک جنبه از مشاوره سلامت مانند تغذیه یا تناسب اندام علاقه مند هستید، یک استاد متخصص در آن منطقه می تواند به شما کمک کند. مشاور بهداشت و سلامتی به طور کلی و با صرف نظر از داشتن مدرک دکتری یا کارشناسی، دارای درآمد بالایی هستند. اما شما باید بدانید که رفتن به سمت دکتری وقت بیشتری از شما گرفته و هزینه های زیادی نیز به شما تحمیل می کند. و این در حالی است که بسیاری از همکاران مشاور شما در حال کار و کسب درآمد هستند. ادامه دادن یا ندادن تحصیل آکادمیک یک انتخاب شخصی است که باید با توجه به شرایط زندگی هر فرد تعیین شود.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...