چرا عاشق شدن افرادی که والدینشان طلاق گرفته اند؛ متفاوت است؟

در تمام جوامع، افراد متعددی وجود دارند که والدینشان طلاق گرفته اند. واضح است که تمام ازدواج ها، بدون توجه به این واقعیت که کودکان درگیر رابطه هستند؛ پایان می یابند. اما، کودکان، بیشترین آسیب را از طلاق گرفتن والدینشان، می بینند. روح کودکان، بیشتر از بزرگسالان، تحت تأثیر قرار می گیرد؛ اما، کسی نیست تا بتوانند احساساتشان را با او در میان بگذارند. این مسئله، باعث می شود که شخصیت، رفتار و همینطور نحوه ی عاشق شدن آن ها، تحت تأثیر قرار بگیرد.

ذهن و قلب این کودکان، متفاوت کار می کند. آن ها به شکل متفاوتی به عشق نگاه می کنند. این افراد، شکست نخورده اند؛ اما، با مشکلات زیادی در زندگی روبرو می شوند. در این مقاله، روشِ متفاوت عشق ورزیدن کودکانی که والدینشان طلاق گرفته اند؛ آورده شده است.

ـ تعهد، برای آن ها سخت است.

آن ها از متعهد بودن، می ترسند؛ و به راحتی نمی توانند به کسی اعتماد بکنند. آن ها یک دیوار، در قلبشان می سازند که شکستن آن، کار دشواری است. آن ها چیزهای خیلی بدی در زندگیشان دیده اند و تأثیر اتفاقات بد را در زندگی هر انسانی می دانند. گذشتن از دیوارهای قلب این افراد، کار آسانی نیست؛ اما، اگر کسی بتواند این کار را انجام دهد؛ تا ابد در قلب آن ها می ماند.

ـ آن ها واقع گرا هستند.

آن ها می دانند که برای داشتن رابطه خوب، عشق، به تنهایی کافی نیست.  این افراد، معتقدند که خواندن شعرهای عاشقانه و چند شاخه گل رز، باعث خوشبختی افراد نمی شود. آن ها هرگز با وعده های تو خالی، دلشان را خوش نمی کنند. این افراد، تفاوت بین تخیل و واقعیت را می دانند و متوجه هستند که اگر تفاوت های بین دو نفر، در رابطه، زیاد باشد؛ چه اتفاقی برای رابطه شان می افتد.

ـ آن ها می دانند که چه می خواهند.

آن ها می دانند که زندگی غیر قابل پیش بینی است و واقعیت های زیادی در مورد ازدواج وجود دارد که افراد، مورد توجه قرار نمی دهند. مرگ، بیماری، از دست دادن شغل و بسیاری از چیزهای مهم دیگر، وجود دارند که وقتی با کسی ازدواج می کنید باید حلشان کنید.

ـ وقتی بخواهند کسی را دوست داشته باشند؛ به شدت عاشقش می شوند.

این افراد، حقایق تلخ در مورد رابطه ها را می دانند و تمامی پیامدهای احتمالی را حدس می زنند. آن ها می دانند که نمی توانند 100 درصد اتفاقات را به خواسته خود، پیش ببرند؛ چون والدینشان را دیده اند که چگونه راه زندگیشان جدا شده است. پس، این افراد، قوی تر و عاقل تر هستند و مراقب اتفاقات پیرامونشان هستند. سخت است که این افراد، کسی را دوست داشته باشند؛ اما، وقتی عاشق شوند؛ به شدت به شریکشان پایبند می مانند.

ـ آن ها با احتیاط عاشق می شوند.

آن ها شکست قلبی را در زندگی خود و کسانی که فکر می کردند قرار است تا ابد در کنار هم بمانند؛ دیده اند. آن ها به طور جدی متعهد می شوند و شاید به همین دلیل است که بسیار محتاط هستند.

ـ آن ها می دانند که هیچ عشقی، از بین نمی رود.

آن ها دیده اند که پدر و مادرشان همدیگر را دوست دارند و به همین دلیل است که معتقدند عشق هرگز نمی میرد. به همین دلیل، وقتی از عشق زندگیشان جدا شوند؛ همچنان عشق را در اعماق قلبشان احساس می کنند.

ـ آن ها همیشه مراقب شما خواهند بود.

این افراد، والدینشان را در بدترین مرحله زندگیشان دیده اند و مراقب آن ها بوده اند. اگر قلب شما بشکند؛ حتما مراقب شما خواهند بود.

ـ آن ها در عشق، نا امید هستند.

آن ها لیاقت داشتن یک عشق واقعی را در زندگیشان دارند. این افراد، تردید دارند که بتوان عشقی مداوم را در زندگی تجربه کرد؛ ولی، در اعماق وجودشان دوست دارند که عشقی این چنینی را برای ادامه زندگیشان داشته باشند.

ـ شکست عشقی این افراد، بسیار سخت می گذرد.

این افراد معتقدند که جدایی و شکست عشقی، همیشه بد و دردناک است؛ زیرا والدین خود را دیده اند که از جداییشان عذاب می کشند. آن ها همیشه امیدوارند که والدینشان دوباره کنار هم زندگی کنند. این امید، هرگز در آن ها نمی میرد.

ـ آن ها ترس از دست دادن را همیشه با خود دارند.

این افراد، می ترسند همه چیزشان را از دست بدهند. آن ها ترس از دست دادن مردم، خاطرات، توهماتشان و همه چیز را دارند. چون، با این ترس بزرگ شده اند و ترس، بخشی از وجود آن ها شده است.

ـ آن ها هرگز به شریک زندگیشان خیانت نمی کنند.

احتمالا این افراد خیانت والدین خود را به یکدیگر دیده اند و به همین دلیل از خیانت متنفرند و هرگز به شریک زندگیشان خیانت نمی کنند.

ـ این افراد به آسانی می بخشند.

آن ها به راحتی شریکشان را می بخشند؛ چون روحیه مهربانی دارند. این افراد نمی توانند در دلشان کینه نگه دارند.

ـ این افراد، هرگز گذشته شان را فراموش نمی کنند.

گذشته این افراد، همیشه به دنبالشان است و باعث می شود که احساس ناراحتی کنند. جدایی والدینشان تأثیر زیادی روی آن ها داشته و خاطره بدی از دوران کودکیشان به جای گذاشته است. وقتی چیزهای مشابه را می بینند؛ به گذشته برمی گردند و خاطرات گذشته، برایشان زنده می شود.

مطلب مرتبط:

وقتی فرزندتان طلاق می گیرد؛ چکار کنید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...