چرا نمی توانم عاشق شوم؟

عاشق شدن، یکی از شگفت انگیزترین و معجزه آساترین احساساتی است که انسان می تواند در عمرش داشته باشد. عشق، یک تجربه جادویی است و همانطور که می دانید؛ قطعات موسیقی، شعر و رمان های زیادی وجود دارند که سعی می کنند شادی و هیجان ناشی از عاشق شدن را توصیف کنند.

اما عاشق شدن، به این سادگی ها نیست و ممکن است از خودتان بپرسید که« چرا نمی توانم عاشق شوم»؟ دلایل مختلفی وجود دارند که هنوز عاشق نشده اید؛ ولی مطمئن باشید که روزی عشق بر سر راه زندگیتان قرار می گیرد.

1.شما افراد غیر قابل دسترس را انتخاب می کنید.

اگر به پیشینه قرارهایتان نگاهی بیندازید؛ شخصیت اشخاصی که با آن ها بوده اید را چگونه ارزیابی می کنید؟ در بسیاری از موارد، دلیل عاشق نشدنتان، این است که افرادی را انتخاب می کنید که نمی توانند نیازها و خواسته های شما را برآورده کنند. برای مثال، شما جذب مردی شده اید که نمی خواهد نسبت به رابطه، وابستگی پیدا کند و یا نسبت به زنی جلب شده اید که تمام زندگی اش را با دوستانش و تفریحاتش، مشغول است. و به جای اینکه از یک رابطه عمیق، معنی دار و متعهد، با فردی لذت ببرید؛ فردی را انتخاب می کنید که نمی توانید رابطه بلند مدتی با او داشته باشید. اگر پیدا کردن شخص مناسب، برای عاشق شدن، اولویت شما باشد؛ وقتی با کسی قرار می گذارید باید با او صحبت کنید و به این نکته اشاره کنید که شما به دنبال رابطه عاشقانه و بلند مدت هستید. به این طریق، می توانید با کسی باشید که اهداف مشترکی در رابطه تان دارید و در این صورت، احتمال عاشق شدنتان، زیاد است.

2. از آسیب دیدن می ترسید.

شکست های عشقی، بسیار مخرب هستند و اگر شما قبلا، تجربه آسیب یا خیانت را در گذشته داشته اید؛ برایتان خیلی سخت است که دوباره شروع کنید و قلبتان را به روی کسی بگشایید. اما، برای یافتن عشق حقیقی، باید به خودتان اجازه دهید که دوباره آسیب پذیر شوید؛ چون تنها راه، برای ارتباطی عمیق، همین است.

واقعیت این است که برای پیدا کردن عشق واقعی، باید ریسک آسیب دیدن، را بپذیرید و حتی اگر به نظرتان سخت است که دوباره به کسی اعتماد کنید؛ باید بدانید که ارزشش را دارد.

3. باید کسی را انتخاب کنید که چیزهای مشترکی با او داشته باشید.

وقتی موضوع یافتن عشق حقیقی، مطرح می شود؛ بسیار مهم است که استانداردهایتان را بالا ببرید.

به جای اینکه به خاطر ترس از تنها زندگی کردن، با کسی بمانید که دوستش ندارید؛ باید کسی را انتخاب کنید که شما را خوشحال می کند. به هر حال، نباید به دلایل اشتباهی مثل پول، راحتی و یا عدم وجود شخص بهتری، با کسی بمانید که ارتباط عمیق و معنا داری با او ندارید. برای اینکه عشق حقیقی، وارد زندگی شما شود؛ باید کسی را پیدا کنید که ویژگی ها و اصول اخلاقی مشترکی در زندگی داشته باشید.

4.  شما با افراد محدودی قرار ملاقات می گذارید.

وقتی به موضوع پیدا کردن عشق حقیقی، در زندگی می رسیم؛ باید به یاد داشته باشید که این کار، مثل بازی اعداد است.

هرچه بیشتر بیرون بروید و با افراد بیشتری ملاقات کنید؛ احتمال اینکه عشق حقیقیتان را پیدا کنید؛ بیشتر می شود. عوض کردن روتین زندگی روزمره تان و قرار دادن خودتان در دنیای دوست یابی به روش های جدید، به شما کمک می کند تا با فرد مناسبی آشنا شوید و بتوانید ارتباط عمیقی با او داشته باشید. زمانی که قرار ملاقات هایتان را اولویت بندی می کنید و به خودتان فرصت می دهید تا با فعالیت های جدید، آشنا شوید؛ یک قدم به یافتن عشق حقیقی زندگیتان نزدیک تر می شوید.

  گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...