چگونه تعهد، باعث ازدواج شاد می شود؟

تعهد، کلید ازدواجی شاد و سعادتمند است. برای رسیدن به پیوندی قوی و مستحکم، میان خود و همسرتان، به تعهد نیاز دارید. اما، قبل از اینکه به یکدیگر متعهد شوید؛ باید بدانید تعهد چیست و چه ابعادی دارد.

تعهد چیست؟

تمایل به صرف زمان و انرژی برای چیزی که به آن اعتقاد دارید یا قولی که به کسی داده اید را تعهد می گویند. در حالت کلی، تعهد، سه سطح دارد.

ـ تعهد شخصی

ـ تعهد اخلاقی

ـ تعهد ساختاری

حال، به تعریف سه سطح تعهد می پردازیم.

ـ تعهد شخصی

تعهد شخصی، برآورده کردن الزامات یک باور است. تعهد شخصی، بیش از یک کلمه است و تعهد و قولی است که باید ادامه داشته باشد. ازدواج، اتحاد دو شخص است و تعهد شخصی، پایه های ازدواج را استحکام می بخشد. بنابراین، تعهد شخصی، پایه و اساس ازدواج سعادتمند است.

ـ تعهد اخلاقی

احساس درست یا غلط بودن مسائل است که ما را در تصمیم گیری هایمان هدایت می کند. همسری که به اصول اخلاقی پایبند است؛ هرگز خیانت نمی کند. تعهد اخلاقی، در واقع، انجام دادن کارهای خوب و اجتناب از انجام کارهای بد است. همسری که پایبندی زیادی به اصول اخلاقی دارد؛ متعهد می ماند و می داند که برای ازدواج شاد و سعادتمند چه کارهایی انجام دهد.

ـ تعهد ساختاری

تعهد ساختاری، تعهدی است که علی رغم تعهد شخصی و اخلاقی، اثراتش باقی می ماند. تعهدات شخصی و اخلاقی بر اساس ارزش های درونی هر فرد، به وجود می آیند. ولی، تعهد ساختاری با توجه به فاکتورهای ظاهری مثل امور مالی، روابط و انتظارات اجتماعی،  شکل می گیرند.

شما می توانید با تجزیه و تحلیل سه ستون اصلی زندگی خود، به باورهایتان متعهد شوید. سه ستون اصلی زندگی هر شخص، عبارتند از:

چه کسی: روابط ( شما زمانتان را با چه کسی سپری می کنید)

گروهی که معمولا با آن ها معاشرت می کنید؛ شما را تحت تأثیر قرا می دهند. اگر شما زمانتان را با دوستان بی بند و باری، سپری می کنید؛ احتمالا طرز تفکر آن ها در شما اثر می کند و قول و تعهداتتان را نسبت به همسرتان را می شکنید.

کجامکان ( شما در چه مکانی وقت خود را سپری می کنید)

اگر شما در مکان های مشکوک باشید؛ به زودی وسوسه می شوید و طرز تفکر جمعی که با آن ها هستید درشما اثر می گذارد و تعهدتان را فراموش می کنید.

چه کاری: فعالیت ( شما با انجام چه کارهایی، زمانتان را سپری می کنید)

در واقع، اینکه چه کاری انجام می دهید؛ بستگی دارد که درکجا باشید. فعالیتی که شما انجام می دهید؛ زمان شما را می گیرد و باعث می شود که ارتباطتان با همسرتان قوی تر شود و یا تعهدتان شکسته شود.

ازدواج، فراتر از عهدی است که در هنگام خواندن صیغه عقد، می بندید. در واقع، ازدواج، تعهدی است که باید همراه همیشگی زندگی هر شخصی باشد. سعی کنید یک همسر متعهد باشید تا از نعمت ازدواج لذت ببرید و زندگی سعادتمندی را در کنار همسرتان تجربه کنید.

مطلب مرتبط:

چگونه با حل اختلافاتتان، به یکدیگر متعهد بمانید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...