تعبیر خواب ابر

دیدن ابر در خواب می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد و این موضوع بستگی به این دارد که چه نوع ابری در خواب ببینیم. به عقیده معبران اسلامی دیدن ابر در خواب به معنی علما و دانشمندان است و اگر کسی در خواب ببیند ابر بدست آورده است نشان دهنده آن است که آرزوی نشست و برخاست با آنان را دارد. در ادامه مطلب می توانید تعابیر مختلفی را که در رابطه با دیدن ابر در خواب بیان شده است مشاهده کنید.

تعبیر خواب ابر با رنگ های مختلف

تعبیر خواب انواع ابر

ابر سفید بارنده: اگر کسی در خواب ببیند در زیر ابر سفید بارنده ای قرار گرفته است نشانه آن است که خداوند به او دانش و حکمت عطا می کند و مردم از دانش و حکمت او بهره مند می شوند.

ابر زرد: اگر کسی در خواب ببیند در زیر یک ابر زرد قرار دارد به این معنی است که مبتلا به بیماری خواهد شد. تعبیر دیگر دیدن ابر زرد در خواب آن است که بیننده خواب زنی می گیرد که موجب غم و ناراحتی او می شود.

ابر قرمز: اگر کسی در خواب ببیند در زیر ابر قرمزی قرار دارد علامت آن است که به بلا و گرفتاری و مشکلات دچار می شود. دلیل این امر آن است که هر زمان خداوند اراده نزول عذاب بر قومی فرموده است ابر قرمزی را بالای سر آن قوم نمایان کرده است. همچنین دیدن ابر قرمز در خواب به این معنی است که آن مکان به فتنه دچار می شود.

ابر سیاه: اگر کسی در خواب ببیند ابر سیاهی بر فراز مکانی قرار گرفته است یعنی آن مکان به خشم و عذاب خداوند گرفتار می شود و هر کس که به ابر سیاه نزدیکتر باشد به خشم خداوند نزدیکتر خواهد بود. اما اگر در خواب ببیند ابر سیاه در حال باریدن است نشان دهنده خیر و رحمت است. تعبیر دیگر در رابطه با دیدن ابر سیاه در خواب به ترس و هراس و سختی ها اشاره دارد. ابر بارانی نیز نشانه فرج و گشایش و خیر و برکت به شمار می رود و یا شاید بیانگر اندوه و ناراحتی باشد.

ابر سبز: اگر کسی در خواب ببیند بر فراز ابر سبزرنگی صاف و مستقیم ایستاده است نشانگر آن است که به اندازه آن به حکومت و فرمانروایی دست پیدا می کند.

تعبیر خواب تاریکی ابر

جابر مغربی در رابطه با تعبیر خواب تاریکی ابر معتقد است: اگر کسی در خواب ببیند ابر یا چیز دیگری روی خورشید را پوشانده است نشانه آن است که حال و احوال پادشاه نابسامان و منقلب می شود علی الخصوص اگر در خواب ببیند که خورشید دچار کسوف شده و سیاه گشته است. اگر کسی در خواب ببیند روز روشن است اما ابرها به طور ناگهانی هوا را تاریک و ظلمانی کردند نشانه آن است که مرگ های ناگهانی در آن سرزمین شیوع پیدا می کند.

تعبیر خواب خوردن ابر

ابراهیم کرمانی در مورد تعبیر خواب تاریکی ابر می گوید: اگر کسی در خواب ببیند ابر روی خورشید و ستارگان را پوشانده است به این معنی است که پادشاه و لشکریان او در برابر دشمن شکست خورده و پا به فرار می گذارند.

محمد بن سیرین می گوید: اگر کسی در خواب ببیند ابر سراسر دنیا را پوشانده است اما هیچگونه بارانی نباریده تعبیر آن بد است.

تعبیر خواب خوردن ابر

جابر مغربی در مورد تعبیر خواب خوردن ابر می گوید: اگر کسی در خواب ببیند ابر می خورد نشانه آن است که معیشت و زندگانی او به واسطه حکمت خواهد بود.

تعبیر خواب جمع کردن، برداشتن و خوردن ابر از دید ابراهیم کرمانی آن است که بیننده خواب در میان دانایان و فرزانگان ممتاز و برجسته می گردد و در امر علم یگانه می شود.

مطالب مرتبط :

تعبیر خواب ابری شدن آسمان

تعبیر خواب راه رفتن در آسمان

تعبیر خواب آسمان سرخ

25 نظر

  1. sssays:

    سلام...من تو یه خونه بودم بنظرمکه خونه برادرم بود یسری افراد هم بود ولی فردآشنا ندیدم اونجا و دیدمکه شبه بعد تو بگانمکه ابر های ظلماتی تو آسمون بود از اوناییکه فرضا سیل داشته باشه بارونش سنگین باشه بعد دیدم محل نزدیکه به قسمت حموم دستشوی اون خونه ام وانگار که ینفر منو با احتمالا آبی که بلفرض نجس باشه یاهرچی نجسم کرد اما ندیدم عمدی باشه و بنظر خودم قصد داشتم خودمو از نجسی پاک کنم.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      نشانه‌ی آن است که باید در کارها تلاش بیشتری بکنید تا به موفقیت برسید.

  2. فاطمه گلیفاطمه گلیsays:

    سلام،خواب دیدم مدیر دبیرستانم اومده درخونمون باهم یکم حرف زدیم گفت کجا قبول شدی و اینا...یهو دیدم تو اسمون ی ابر سفید شده بود شکل ی پرنده قشنگ وبزرگ(مثل سیمرغ)به بقیه گفتم باور نکردن بعد پرواز کرد اون ورتر رفت بقیم دیدن !خیلی بزرگ و قشنگ بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ابرسفید نشان دهنده ان است که خداوندعلم وحکمت ارزانی میدارد

  3. anisaanisasays:

    سلام من خواب دیدم انگار از یه بلندیی دارم یه مکانیو نگاه میکنم یه جاده صاف بود که روشو ابرای سیاه گرفته بود و میگفتم هنوز ابرا نرفتن ـ.بعد انگار خودمم قبلش جایی بودم که ابرای تیره داشتو انگار بارون میزد هوا سرد بود تعبیرش چیه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام خواب شما اشاره به خیر و رحمت خداوند دارد.

  4. الههالههsays:

    سلام وقت بخیر خواب دیدم ابرها به شکل انسان دراومدن ودارن از کوهها به حالت صف بالا میرن یکی از این ابرها عم نزدیک من بود و بعد خورشید به زمین نزدیک شده بود ولی اندازه اش بزرگ نبود و من میرفتم سمتش از من فرار میکرد روی خورشید تصویر غروب بود گویا و نورش نارنجی و زرد یه حالت فرار داشت ممنون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه روبرویی با اتفاقات جدید لست

  5. فرشتهفرشتهsays:

    سلام من خواب دیدم میخوام با دوستم برم بیرون حاضر میشم یه لحظه از پنجره اسمون نگا کردم که دیدم یه تیکه ابر تیره که سیاه بود تو اسمون هس ویه چیزی مث انسان که پرواز میکرد مثل روح بود اون ابرهارو پاک کرد که اسمون صاف شد من زود میخاسم فیلم بگیرم ازش تو خواب تعجب کردم باخودم گفتم تو دنیا همچین چیزی نیس بذا فیلم بگیرم همین که گوشیو برداشتم فیلم بگیرم اومد طرف من و از پنجره اومد داخل خونه ترسیدم از خواب پاشدم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه اتفاقات روزمره زندگیتان است

  6. دریادریاsays:

    سلام، خواب دیدم مادرم از ترمینال جنوب اومدن بعد من ی قوطی کنسرو میوه بود ازش گرفتم، خاستم کنسرو رو بخورم دیدم تهش مونده و فقط ی تیکه کوچیک از میوه بود،،، بعد ی جای دیگه از خواب فکر کنم اون کنسرو رفت بالا تو اسمون و ابر شد، فکر کنم دوتیکه ابر خیلییییییی سفید و براق ولی با دوشکل مختلف، یه تیکه از ابره یهو اومد پایین به شمت ما به طرز عجیبی سفید بود، منم یکم حس ترس داشتم، با انگشتم زدم رفت بالا، اینقد بالا رفت که تو اوج آسمون محو شد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بر سلامتی و ارامش تعبیر میشود

  7. مژدهمژدهsays:

    سلام ب شما و ممنون از اینکه وقت میذارید و پاسخ مارو میدید من خواب دیدم یه لحظه دارم ب آسمون نگاه میکنم و چ ابر های سفید زیبایی توی آسمون میبینم انگار نزدیک بودن ابر ها بهم بعدش ابر ها تبدیل شدن ب ابر های رنگی آبی سبز صورتی یه رنگای خیلی قشنگ منم محو این صحنه ی زیبا شده بودم و داشتم آسمونو نگاه میکردم ابرها هم از همیشه نزدیک تر بودن خواستم ببینم چ تعبیری میتونه داشته باشه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام ممکن است در زندگیتان با خوش شانسی روبرو شوید

  8. SaraSarasays:

    سلام خسته نباشید....من خواب دیدم توی اتاقم پر ابرهای سفیده همه جای اتاق و من میدواام ک برم بیرونو ببینم از پنجره و میبینم همه جای اسمون پر ابرای سفیده و بچه ها توی سبد بین ابرا حرکت میکنن و دارن بازی میکنن میشه تعبیرش رو ب من بگیید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام میتواتند نشان دهنده دانش و حکمت در زندگیتان باشد

  9. صدیقهصدیقهsays:

    خوتب دیدم یه روزصبح از خواب بلندشده بودم و درب بالکن رو باز کردم یهو دیدم آسمان از ابرهای باران زا و تیره پوشیده شده و زمین خیس شده بود جوری بود که غافلگیر شدم و انتظارنداشتم آسمان رو اینجوری ببینم و تو خواب حس کردم از شبِ قبل تاصبح بارون باریده و هنوز هم قراره بارون بیاد(و از این بابت اطمینان داشتم که قراره ابرها یه دل سیر بارون ببارن)

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان نشانه آرزوهای کوتاه و دراز شماست

  10. MrvMrvsays:

    سلام. خواب دیدم سفر کردم، وقتی به مقصد رسیدم، دیدم از آسمون داره ابر میباره ابرهای سفید پنبه‌ای و نرم و تپل. طوری تکه همه‌جا رو سفید کرده بود اما برف نبود. تابستون بود گفتم کاش برف بودن و با خودم می‌گفتم ممکنه این موقع سال اینجپری برف بیاد؟ تعبیرش چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      نعمت و روزی در زندگیتان زیاد میشود و زندگی آرام و بی دردسری را سپری میکنید

  11. ندانداsays:

    سلام، خواب دیدم از تو بالکن خونه ای که بودم حیاط خونه همسایه رو‌ نگاه میکردم، تیکه های ابر سفید خیلییییی به زمین نزدیک بود، البته دقت که کردم فهمیدم پنبه هستن، روی زمین، یکم بالاتر و معلق پنبه هایی به شکل ابر بودن و تشخیصشون سخت بود،،، اولین بار بود خواب *پنبه میدیدم!؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان بیانگر آرزوها و خواسته های ذهنی شماست

  12. aramaramsays:

    سلام دیشب خواب دیدم که تو حیاط خونمون ایستادم و آسمون پر از ابرهای سفید در حال حرکته. ابرها که حرکت میکردن، آسمون به رنگ آبی خوشرنگ پررنگ بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است دانش و علم شما افزون شود

  13. خانم زارعخانم زارعsays:

    باسلام خسته نباشید.خواب دیدم که توی روستای پدری ام توحیاط خونه نشسته بودیم باخانوادم ومن به آسمان نگاه میکردم که ابرهای زیادی جمع شدن یهوی ابر بارید ولی رجای باران بسکویت ازاسمان افتاد ومن بچه ها دویدیم که بسکوت روپیداکنیم که من دم در حیاط توی خیابون پیداش کردم وازان بسکویت به افرادی که اونجا نشسته بودن دادم بهشون وگفتم تبرک هست وبرای خودم هم تکه ای بزرگترش روپنهون کردم .

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده ان است که اگر در کسب علم و دانش باشید به ان خواهید رسید

  14. نباتنباتsays:

    سلام من دیشب خواب دیدم به آسمون نگاه میکردم یکدست صاف و آبی بود و یک ابر سفید تو آسمون بود که به شکل قلب دراومد و بعد رفت. ممنون میشم بگین تعبیرش چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده ارزوهایی است که در زندگیتان در صدد ان هستید

  15. پدرامپدرامsays:

    سلام وقتتون بخیر. خواب دیدم که تو خونمون وقتی از پنجره بیرون رو نگاه میکنم ابرها پایینتر از ما هستن ابرهای سفیدی که بیشتر شبیه کف و حباب هستند ولی بارون خیلی شدیدی ازشون میبارید و با خودم گفتم حتما وقتی بارون تند میباره ابرها اینشکلی میشن ... ممنون میشم تعبیر بفرمایید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      نیاز به سبک شدن و آرامش دارین

  16. مینانوروزیمینانوروزیsays:

    سلام‌من‌خواب‌دیدم‌دختر‌عمم‌یک‌دفترو‌‌ ورق‌میزنه‌تو‌هر‌صفحه‌یک‌رنگ‌ابر‌بود‌اما‌همشون‌خیلی‌زیب‌بودن حتی‌اونی‌که‌سیاهو‌ دودی‌بود‌این‌ابرارو‌اون‌نقاشی‌کرده‌بود‌ اما‌درس‌عین‌ابر‌ واقعی‌بود‌‌‌و‌جالبیش‌این‌بود‌که‌به‌صفحه‌که‌می رسید ‌تصویر‌از‌یک‌گوشه‌‌کمکم‌شروع‌به‌بزرگ‌شدن‌میکرد‌‌یکجورایی‌تعبیرشو‌میدونم‌ اما‌میخوام‌مطمئن شم‌مرسی‌اگه‌تعبیرشو‌بگین

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا بیانگر ان است که ممکن است به دانش و حکمت دست پیدا کنید

  17. پیمانپیمانsays:

    سلام وقت بخیر خواب دیدم با پسر عموم درب یه خونه ایی بودیم که انگار خونه پدرم بود و منتظر بودیم بیادش که بعد تو آسمان یه ابر دیدم به شکل یه اسب ابلق زیبا که پسر عموم گفت این ابر دستسازه اول شبیه حضرت عیسی بوده الان این شکلی شده بعد یواش یواش کش اومد و از شکل اسب دراومد شکل یه ابر سفید کشیده شد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام مراقب رفتار خود با دیگران باشید

  18. maryammaryamsays:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه خواب عجیبی دیدم اگه تعبیرشو بهم بگید ممنونتون میشم خواب دیدم توی آسمون ابر بود چند تیکه ابر بود دو تا از ابرا به شکل دو تا قلب بود توی آسمون یکی این ور بود یکی دیگه هم کمی دورتر ابرا به شکل دو تا قلب بودن یکم بیشتر که گذشت توی خوابم آسمون رو دیدم که هم ماه توی آسمون بود هم خورشید هم ستاره ها معنی این خواب چیه واقعا؟؟؟

  19. maryammaryamsays:

    یادم اومد یه چیز دیگه ماه رو که توی آسمون دیدم شبیه صورت ادم بود به صورت نیم رخ بود بینیش قشنگ مشخص بود

  20. maryammaryamsays:

    یادم اومد یه چیز دیگه ماه رو که توی آسمون دیدم شبیه صورت ادم بود به صورت نیم رخ بود بینیش قشنگ مشخص بود

  21. لیلا نلیلا نsays:

    سلام روزتون بخیر صبح بعد ساعت هشت خوابم گرفت خواب دیدم تو حیاط خونمون دیگ نذری داریم عدس پلو بود خانم برادرم هم کنار دیگه داشت کباب تابه ای برا رو نذری درست میکرد من رفتم کنارش نشستم بعضی از این کبابا رو خیلی برشته کرده بود من نگاه آسمون کردم ابر تیره خاکستری تموم آسمون رو گرفته بود و نگاه که میکردم انگار روبرو خونه ما انگار دشت بزرگی بود و سبز (در حالیکه ما روبرو خونمون کوچه اس و خونه) این ابرا گسترده بود باز نگاه بالا کردم زیر این ابرا آب بود مث یک آکواریوم آبها موج نرمی میزد زیر ابرا با خودم می گفتم این بریزه چی میشه باز می گفتم خدا خودش میدونه حتما بارون خوبی میشه بعد رفتم تو کوچه برادر زادم داشت بازی میکرد یهو ندیدمش رفتم زنگ خونشونو زدم رفته بود خونه فکر کنم نم بارون میزد منم اومد خونه خودمون باز دیگ نذری رو نگاه کردم ممنون میشم تعبیرش بفرمائید خدا خیرتون بده

  22. زهرا سلیمیزهرا سلیمیsays:

    خاب دیدم رفتیم بیرون شهر و هوا و اسمان پاکه.... من نگاهم از اول تا اخر ب اسمون بود و ابرهای سفید بشکل قو های زیبا میدیدم و حیرت میکردم ، از همسرم پرسیدم اینا چرا این شکلی شدن گف اینا بارون دارن و ... بخاطر سرما این شکلی شدن. حالا نمیدونم تعبیرش چیه

  23. احساناحسانsays:

    سلام خواب دیدم خونه مادر بزرگ خانمم هستم با چند نفری تو خونه که یهو یه ابر سیاه شکل دار ترسناک اومد رو خونه کل ابر با چشمهای ترسناک و خشمگین بود همه اومدیم تو حیاط ابر ببینیم که یهو یه تگرگ شدید گرفت و از ابر صدای غرش رعد خیلی خیلی ترسناک میومد ابرش هم سیاه و تاریک و شکل ترسناک بود تگرگ هم شدید بود و از ابر هم صدای وحشتناک میومد تعبیرش چیه ممنونم,,,,

  24. fa.pfa.psays:

    سلام من خواب ديدم كه با پدر و مادر از كوهي بالا رفتيم و وقتي به بالاي كوه رشيدي زير پاهامون از ابر سفيدي پوشيده شده بود پسس مدتي ابر كنار رفت ( براي زيارت قبر عالمي به بالاي كوه رفته بوديم)

  25. کریمیکریمیsays:

    سلام خواب دیدم ابرهای بالای سرم به تعداد 13-14 شکل انگشترهای بسیار زیبا درامدند و از بالای سرمن در حال گذر هستند و من میگفتم قدرت خدا رو ببین . شکرت خدا تعبیرش چی میتونه باشه.