تعبیر خواب صبح درست است؟

شاید تا به حال برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که از خود بپرسید به راستی کدامیک از رویاهایی که ما در هنگام خواب می بینیم صحت و اعتبار دارند و می توانند در بردارنده معانی و مفاهیم حقیقی و مرتبط با زندگی ما در دنیای واقعی باشند؟ برای خیلی از افراد جای سوال است که آیا خوابی که در اول یا نیمه شب دیده اند تعبیر دارد؟ یا آیا تعبیر خواب صبح درست است؟ برای پاسخ به این قبیل سوالات لازم است ابتدا در مورد انواع خواب و رویا و عواملی که بر خواب دیدن تاثیرگذار است توضیحاتی ارائه دهیم.

اقسام خواب و رویا

خواب ها و رویاهایی که هر یک از ما در زمان خواب می بینیم به طور کلی به ۶ نوع مختلف قابل تقسیم است:

خواب های پریشان: این نوع خواب ها، رویاهایی هستند که با عقل و منطق بشری سازگاری ندارند و از نظر عقلانی نمی توان آنها را پذیرفت و بیننده خواب در زمان خواب دیدن وقایع و اتفاقاتی را می بیند که مشابه افسانه های قدیمی بوده و امکان وقوع برای آنها وجود ندارد.

خواب های نفسانی: طبق نظر متخصصین روانشناسی، خواب های نفسانی بر خواسته ها و تمایلات سرکوب شده فرد دلالت دارد. به این معنی که بیننده خواب به علت شکست ها و ناکامی هایی که در زندگی واقعی متحمل شده است در هنگام خواب رویاهایی مرتبط با احوال درونی خود می بیند. مثلا فرد تشنه در خواب آبی زلال و گوارا می بیند.

خواب های حسی: در برخی از اوقات ممکن است شخص در زمان خواب از نظر تنفسی دچار مشکل شود و همین مساله باعث شود در خواب رویاهایی را ببیند که هیچگونه تعبیری نداشته و از حقیقت به دور هستند.

خواب های رمزی: خواب های رمزی، خواب هایی هستند که در آنها مفاهیم واقعی به صورت رموز گوناگون بیان می شود و برای کشف این رموز و استخراج واقعیات از آنها نیاز است یک معبر خواب را تعبیر کند.

رویای صادقه: رویای صادقه خوابی حقیقی است که شخص می بیند و مسایلی که در خواب مشاهده شده به همان صورت که در خواب بیان شده در زندگی واقعی تحقق می یابد.

خواب های آینده: نوعی از خواب ها هستند که از آینده خبر می دهند. مثل خواب پادشاه مصر که در خواب دید هفت گاو لاغر هفت گاو چاق را می خورند.

تعبیر خواب بعد از نماز صبح درست است

عوامل موثر بر خواب دیدن

عوامل بسیاری بر خواب دیدن و احتمال وجود تعبیر برای رویاهایی که هر یک از ما ممکن است در خواب ببینیم تاثیرگذار باشد. به طور مثال دمای هوا، بیماری، وضعیت مزاج، پر یا خالی بودن معده، خصوصیات اخلاقی بیننده خواب، زمان خوابیدن و ... همه و همه بر نحوه خواب دیدن موثر هستند.

تاثیر زمان دیدن خواب بر تعبیر آن

این که در چه زمان و چه ساعتی از شبانه روز خواب ببینیم بر این نکته که خواب ما از تعبیر درستی برخوردار خواهد بود یا خیر تاثیرگذار است. بر این اساس، ممکن است در ساعات مختلفی از شب و یا صبح خواب ببینیم و بخواهیم بدانیم خوابی که دیده ایم تعبیر درستی دارد یا خیر.

به طور معمول خواب هایی که در ساعات مختلفی از نیمه شب دیده می شوند از اقسام خواب های حقیقی و رویاهای صادقه هستند و دیدن آنها می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد. اما در جواب این سوال که آیا تعبیر خواب صبح درست است باید گفت خواب دیدن در صبح معمولا قابل تعبیر نیست. از همین رو به عقیده معبران تعبیر خواب صبح نمی تواند از اعتبار لازم جهت بیان حقایق برخوردار باشد و خواب دیدن در صبح عمدتا ناشی از عوامل دیگری است که در علم تعبیر خواب جایگاهی ندارد.

توجه :  تعبیر خواب و معانی مرتبط با آن در فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف متفاوت است. با این حال، در بسیاری از سنت‌های تعبیر خواب، اینکه خواب در چه زمانی از شبانه‌روز دیده شود، می‌تواند بر معنا و تعبیر آن تأثیر بگذارد. برخی از مفسران خواب معتقدند که خواب‌های دیده شده در نزدیکی زمان بیدار شدن صبحگاهی، مانند خواب‌های دیده شده در ساعات اولیه صبح، می‌توانند بازتابی واضح‌تر از احساسات، دغدغه‌ها و تجربیات روزمره فرد باشند.

این باور وجود دارد که خواب‌های صبحگاهی به دلیل نزدیکی به زمان بیداری، ممکن است با وضوح بیشتری به یاد فرد بمانند و بنابراین، تعبیر آن‌ها می‌تواند دقیق‌تر و مرتبط‌تر با وقایع زندگی واقعی فرد باشد. با این حال، توجه داشته باشید که تعبیر خواب علم دقیقی نیست و بیشتر بر اساس باورها و تجربیات فرهنگی و شخصی شکل گرفته است.

در نهایت، تعبیر خواب می‌تواند به عنوان یک ابزار برای شناخت بهتر ناخودآگاه و احساسات فردی مورد استفاده قرار گیرد، اما نباید به عنوان یک پیش‌بینی دقیق و قطعی از آینده در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط:

تعبیر خواب عصر درست است؟

صحت تعبیر خواب براساس هر روز ماه قمری

تاثیر زمان دیدن خواب در تعبیر آن

23 نظر

  1. مرواریدمرواریدsays:

    بین ساعات 7 تا 9 صبح اوایل تيرماه خواب دیدم خواستگار چند وقت پیشم یه دسته گلی تو ماشینی که من توش بودم انداخت و رفت یه دسته گل با گلهای چند رنگ تعبیری داره ؟ با تشکر

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خواب بعد از اذان صبح تعبیری درست و جامع نداردو نشانه محبت است

  2. خداوردیخداوردیsays:

    من شبادیرمیخوابم واکثرخواب هام صبح میبینم وچندبارپشت سرهم خواب دزدتوی کارگاه دیدم که ی جلوشومیگیرم امروزهم همین خوابو دیدم واخرش دست چپم بدجوربریده شد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      رویای اشفته است

  3. سمیه گودرزیسمیه گودرزیsays:

    درود،من خواب دیدم نامزدم پشیمون شده وگفتن باخانمی خیلی زیبا و..بهتر اشناشدن،وخیلی ناراحت شدم.وساعت 6تا 8این خوابو دیدم.والبته نامزد من سابقه ی پشیمانی و کلا خیانت داشتند.و من چون خوابهام خیلی وقت ها تعبیر شدن بشدت ترسیدم.تاجایی که قصد کردم ازشون فاصله بگیرم.ممکن هست کمک کنید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام جایی برای نگرانی وجود ندارد و سعی کنید شک و بدبینی را از خودتان دور کنید واز بزرگترها مشورت بگیرید

  4. ناناناناsays:

    سلام من چند بار صبح های زود ۶،۷صبح ب بعد خواب می بینم دارم از نامزدم خیانت می بینم...از طرفی ایشون به من کم اهمیت می دن و ذهنم درگیرش میشه همش..ایا واقعا ممکنه واقعی باشه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خواب بعد از اذان صبح تعبیری درست ندارد

  5. ElElsays:

    سلام من هنگام صبح خواب دیدم کسیو که دوس دارم اومده خونمون و منو بغل کرده و میبوسه اما الان در واقعیت بینمون شکر ابه تعبیرش چیه؟؟؟؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام حس هردوی شما تمایل به بازگشت

  6. زینبزینبsays:

    سلام من ۷ماهه بار دارم صبح ساعت ۸.۹خواب دیدم بچه پسر بدنبا آوردم درصورتی ک سونو گفته دختره تعبیری داره؟

  7. كيمياكيمياsays:

    سلام من ساعت ٦ تا ٨ خواب ديدم خواهرم كه هنوز ازدواج نكرده بچه دار شده و پسر به دنيا آورده من هم خيلي خوشحال بودم گاهي از شادي ميخنديدم و گاهي از شادي گريه مي كردم

  8. مائده خزاعیمائده خزاعیsays:

    سلام من ساعت ۶ و نیم صبح بود که خواب دیدم مادر بزرگم رو ازت دست دارم تعبیرش چیه؟

  9. مهریمهریsays:

    سلام وقت تون بخیر . واقعا لذت بردم از مطلب تون کوتاه و مختصر و کاملا درست و منطقی و حساب شده👌 بسیار تا بسیار سپاسگزارم از مطلب با کیفیت تون . عمرتون دراز و پر برکت

  10. حمیراحمیراsays:

    سلام من یه نفر خیلی‌دوست‌دارم‌ولی‌نمیدونم‌اون‌‌منو‌دوست‌داره‌یا‌وهرصبح بین۶تا۸خواب‌میبینم که خیلی‌دوستم‌داره بوسم‌میکنه تعبیر‌این‌چیه ؟؟؟؟؟

  11. نیما سیاه کمرینیما سیاه کمریsays:

    سلام من ساعت ۸صبح به بعد بود که خواب دیدم روز اول عید ه وداره برف میباره ومن به همسرم میگفتم که من وقتی بچه بودم هم روز عید برف باریده ،واین حرف که گفتم در بچگی ام اتفاق افتاده بود که روز عید برف روی زمین بود ،میشه لطفا تعبیر ش رو بهم بگید،ممنون

  12. خورخورsays:

    من همش صبح ساعت ۷تا ۸ خواب میبینم شوهرم بهم خیانت میکنه

  13. آرزوی محالآرزوی محالsays:

    سلام اگه دم دمای صبح خواب ببینی کلی اسکناس ودلار وپول صد هزار جدید ببینی تعبیرش چیه ؟

  14. آرزوی محالآرزوی محالsays:

    سلام اگه دم دمای صبح خواب ببینی کلی اسکناس ودلار وپول صد هزار جدید ببینی تعبیرش چیه ؟البته همه این پول ودلار برای خودم بودن ونمیدونستم چه جوری خرجشون کنم میشه لطف کنید تعبیر بشه برام؟

  15. ملیساملیساsays:

    سلام دقیقا نمی دونم ولی بین ساعت های ۷تا۹ خواب یه شهید دیدم یه صحرای که یه گونی خونی اونجا بود بین خاک وقتی خاک رو کنار زدم توی گونی پر خون با یه سر و استخون بود بعد کلی خون بود تعبیرش چی میشه؟ آیا این خواب صحت داره؟

  16. MaryamMaryamsays:

    سلام من چند روز پیش بین ساعت 6 تا 8 خواب دیدم به شخصی که علاقه دارم بهم گفت دوست دارم میخوام ببینم واقعیه یا نه؟!

  17. ممدممدsays:

    سلام من هرچی گشتم تعبیرمو پیدا نکردم لطفاً کامل بخونید من تو خواب دیدم تو خونه دوستم بودم که یه سگ سیاه سفید که یه بار دیده بودمش که بسته بودنش ته حیاط بسته بودنش منم داشتم دنبال کسی میگشتم خلاصه داخل خونه بودیم که سگ پارس کنان میخواست بیاد داخل خونه دوستم درو گرفت ولی سگ با یه تنه درو باز کرد بعد اومد سمت من من که از ترس عقب عقب میرفتم افتادم رو مبل بعد دستو پای منو بو کشید گفت کسی که دنبالشی فلانیه بعد آروم نشست سگه لطفا جواب بدید

  18. ممدممدsays:

    سلام من هرچی گشتم تعبیرمو پیدا نکردم لطفاً کامل بخونید من تو خواب دیدم تو خونه دوستم بودم که یه سگ سیاه سفید که یه بار دیده بودمش که بسته بودنش ته حیاط بسته بودنش منم داشتم دنبال کسی میگشتم خلاصه داخل خونه بودیم که سگ پارس کنان میخواست بیاد داخل خونه دوستم درو گرفت ولی سگ با یه تنه درو باز کرد بعد اومد سمت من من که از ترس عقب عقب میرفتم افتادم رو مبل بعد دستو پای منو بو کشید گفت کسی که دنبالشی فلانیه بعد آروم نشست سگه لطفا جواب بدید

  19. عاطفهعاطفهsays:

    سلام من امروز صبح از ساعت 8 تا 10 و نیم خواب دیدم خونه مادرشوهرم اینا جمع شدیم و در حال تدارک سام هستیم و من خودم مدیریت شام رو ب عهده گرفتم و با جاریام که 4 تا هستن داریم حرف میزنیم ک یهو جاریم ب شوخی ولی محکم میزنه دهن من و خیلی بد درد میگیره و بعد چند ثانیه دندون جلوییم میوفته و من شروع میکنم ب داد و فریاد و همه طرف من هستن ولی خواهرشوهرم که همیشه کارهاشو من انجام میدم طرف جاریم در میاد و شوهر جاریم میاد دعوام میکنه ک چرا زنشو پیش جمع خراب کردم و کلی بگو مگو بین همه پیش میاد

  20. ........says:

    سلام من امروز صبح خواب بدی دیدم و وقتی از خواب بیدار شدم ساعت ۸ صبح بود. و اینکه فکر می‌کنم بر پهلوی چپ خوابیده بودم و بدنم هم پاک نبود.در ابتدای خوابم خیلی درهم بود ولی در انتهای خواب خبر مرگ یکی از نزدیکان به گوشم رسید و بعد با احساس تعریق بسیار از خواب بلند شدم.درست ساعت ۸ صبح.ممنون میشم بگید خواب من تعبیری دارد یا خیر

  21. نفسنفسsays:

    سلام من حدودا ساعت ۸ الی ساعت ۹و۲۰ دقیقه صبح ماه شوال روز چهاردهم اردیبهشت خواب دیدم که در یک جاده خاکی و کوهستانی و بی انتها دارم سفر میکنم و وقتی به مقصد رسیدم به پیش عزیزی که ۶ روز است فوت شده میروم آیا خوابم تعبیر دارد ؟ ویا اگر دارد تعبیرش چیست ؟

  22. فاطمه فضلیفاطمه فضلیsays:

    سلام نزدیکی صبح خواب دیدم که ینفر با لباس سفید بالای سرمه و یجوری احساس میکردم روحم داره از بدنم جدا میشه یهو با جیغ از خواب پاشدم تعبیرش چیه دلهره دارم

  23. محمدمحمدsays:

    سلام من ساعت ۵ و ۶ صبح خواب دیدم با یک خانواده که تو خواب فکر میکردم خواستگار دخترشونم تو یک خونه که نمیدونم کجا بود نشسته بودم که با یک چیزی دندونم سیخ زدم یک تیکه ازش شکست وقتی کف دستم گرفتم رنگش تیره بود و بزرگ اندازه یک دندون ادم نبود میشه لطف کنین بگین چیه اصلا خواب بعد نماز صبح تعبیر داره راستی واسه نماز صبح خپاب موندم ممنون