چگونه بعد از خارج شدن از یک رابطه طولانی، تنها بمانیم؟

تنها ماندن، بعد از خارج شدن از یک رابطه طولانی، باعث می شود احساس کنید که در یک سرزمین ناشناخته هستید. شما به زندگی مشترک عادت کرده اید و زندگی مجردی فراموشتان شده است. زمانی که از رابطه بلند مدتتان، خارج شوید؛ شگفت زده خواهید شد که چگونه رابطه تان تمام شده است و به این جا رسیده اید؟ خوشبختانه چند روش، برای یادگیری زندگی مجردی، بعد از خارج شدن از یک رابطه طولانی، در این مقاله ارائه شده است.

1.برای التیام دردتان وقت بگذارید.

زمانی که ناگهان، خودتان را تنها می بینید؛ بسیار مهم است با آنچه که در درونتان می گذرد؛ مقابله کنید. چه شما باعث این جدایی باشید و چه رابطه شما، به دلایل دیگری پایان یافته باشد؛ باید به خودتان فرصت دهید تا با گردباد احساساتی که به سمتتان هجوم می آورند؛ مقابله کنید. به عنوان مثال،  اگر شریک زندگیتان، با شما به هم بزند؛ حتما احساس ناراحتی، نا امیدی و یا هر احساس ناخوشایند دیگری به سراغتان خواهند آمد. تصور تنها ماندن، برای شما ضربه سنگینی است؛ ولی، باید بر روی احساساتتان کار کنید و رابطه تان را تمام شده، بدانید. می توانید منتظر فرصت های جدیدی باشید که پیش رویتان قرار خواهند گرفت.

2. خوش بگذرانید.

زمانی که تنها شُدید، باید نهایت تلاشتان را بکنید و خوش بگذرانید. شاید فکر کنید که سخت است بدون شریک زندگیتان وارد اجتماع شوید؛ اما، در واقع فرصتی عالی برای گذراندن وقت با خانواده و دوستانتان دارید و حتی می توانید فعالیت ها و سرگرمی های جدیدی را تجربه بکنید. قطعا نیازی نیست که به عنوان یک زوج، در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. شما می توانید به تنهایی در باشگاه ثبت نام کنید؛ رستوران جدیدی را امتحان کنید و در کلاس های سفالگری شرکت کنید. پس، چرا بعد از خارج شدن از یک رابطه طولانی، روابط اجتماعی خود راگسترش ندهیم و به روش های مختلف و متنوع، خوش گذرانی نکنیم؟

3. در مورد خواسته هایتان فکر کنید.

در حقیقت، شما فرصتی به دست آورده اید که به خواسته ها و آرزوهایتان در زندگی، فکر کنید و ببینید چه انتظاراتی از شریک زندگیتان در رابطه بعدیتان خواهید داشت؟ در رابطه قبلیتان، چه آرزوهایی داشتید که برآورده نشدند؟ شریک بعدیتان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در رابطه بعدیتان چه چیزهایی برایتان اولویت دارند؟ تنها ماندن، بعد از جدا شدن از یک رابطه طولانی، به شما فرصت می دهد تا خوب فکر کنید و خواسته هایتان را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. شما باید تصمیمی بگیرید که با خواسته ها و آرزوهایتان همخوانی داشته باشد.

4. وقتی کاملا آماده بودید؛ می توانید قرار ملاقات هایی برای آشنایی با دیگران، ترتیب دهید.

زمانی که احساس کردید کاملا آماده اید؛ می توانید وارد دنیای دوست یابی شوید. شاید برایتان سخت باشد که بعد از جدا شدن از یک رابطه طولانی، نتوانید خود را با کسی به غیر از شریک قبلیتان ببینید و یا برنامه های دوست یابی برایتان ترسناک به نظر برسند. حقیقت این است که هیچ قانونی برای اینکه چکاری درست است؛ وجود ندارد؛ چون همه افراد، متفاوتند و نگرش های متفاوتی دارند. پس با توجه به نیازهایتان، برای آشنایی با افراد مختلف، قرار بگذارید و از تنهایی و تنها زندگی کردن، واهمه نداشته باشید. مطمئن باشید زمانی که وقتش برسد با فردی که شایستگی های لازم را دارد؛ وارد رابطه می شوید و کنارش خوشبختی را احساس خواهید کرد.

مطالب مرتبط :

روابط راه دور چه مشکلاتی دارند و چگونه این مشکلات را حل کنید؟

10 واقعیتی که باید درمورد رابطه های بلند مدت بدانید!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...