چگونه با عشقی که نمی توانیم به دستش بیاوریم، کنار بیاییم؟

دوست داشتن کسی که نمی توانید به دستش بیاورید؛ تأثیر زیادی روی سلامتِ روانی و جسمی شما می گذارد. اشتیاق زندگی با کسی که دست نیافتنی است؛ کشنده و دردناک است. این نوع از آشفتگی عاطفی، گاهی احساس آرامش را از انسان سلب می کند. ممکن است احساس کنید تمام امیدهای زندگیتان را از دست داده اید؛ ولی بهتر است راه های مقابله با این احساسات را بشناسید تا بتوانید در مسیر درست قدم بردارید.

ـ روی احساساتتان کار کنید.

ممکن است سعی کنید احساسات خود را پنهان کنید تا مجبور نباشید با واقعیتی که با آن مواجه هستید؛ مقابله کنید. اینکه احساس اندوه، نا امیدی و اشتیاقتان را پنهان کنید راحتتر از مواجهه با درد ناشی از این احساسات، به نظرمی رسد؛ ولی باید بدانید توانایی مقابله با احساس نا امیدی و ناراحتی، مهمترین کاری است که در این مرحله سخت اززندگیتان باید انجام دهید. برای مثال، ممکن است شخصی که دوستش دارید؛ با شما قطع رابطه کند؛ از کشور خارج شود و یا با شخص دیگری رابطه داشته باشد؛ در این حالات شما باید وقتتان را صرف تأیید احساساتتان و مقابله با آن، بکنید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید.

ـ روی خودتان تمرکز کنید.

آخرین باری که برای خودتان کاری کردید؛ کِی بود؟ به جای اینکه وقتتان را صرف فکر کردن به کسی بکنید که نمی توانید به دستش بیاورید؛ سعی کنید روی کسی تمرکز کنید که لایق عشق شما باشد« یعنی خودتان». به خودتان اهمیت دهید و عاشق خودتان باشید. شما می توانید انرژی و تمرکزتان را برای بهبود زندگیتان بگذارید. وقتی اولویت زندگیتان، خودتان باشید؛ یعنی یک گام بزرگ برای بهتر شدن زندگیتان برداشته اید. برای مثال، در کلاس های آواز خوانی، ماساژ و پیلاتس شرکت کنید. بهتر است به جای اینکه به خاطر عشق دست نیافتنی تان غصه بخورید؛ زمان خود را صرف آموختن چیزهای با ارزش کنید و از زندگیتان لذت ببرید.

ـ به خودتان سخت نگیرید.

وقتی کسی را دوست دارید و نمی توانید به دستش بیاورید؛ طبیعی است که ناراحت باشید و از خودتان نا امید شوید که چرا کنار این فرد نیستید یا از خودتان بپرسید چرا هنوز دوستش دارید؟ اما باید بدانید پروسه التیام شما، زمان می برد و به جای اینکه از خودتان ناراحت باشید که نمی توانید احساساتتان را نسبت به این شخص از بین ببرید؛ احساس غرور کنید که ریسک کرده اید و عشقتان را نسبت به این شخص، ابراز کرده اید.

ممکن است هنوز احساساتی نسبت به این فرد داشته باشید؛ ولی تلاش کنید تا خودتان را به آرامش برسانید و واقعیت را بپذیرید. نباید به خودتان سخت بگیرید تا کم کم به اوضاع عادی قبل از عاشق شدنتان برگردید.

ـ از عاشق شدن، نا امید نشوید.

یکی از نکته های کلیدی رهایی از این موقعیت، این است که بدانید دوباره عشق را پیدا خواهید کرد. اگر فکر می کنید که عاشق شدن با شخص دیگری در زندگیتان اتفاق نمی افتد؛ مطمئن باشیدکه سخت در اشتباه هستید. به این فکر کنید که در آینده قرار است عاشق کسی شوید و او را در کنارتان داشته باشید. حتی تصور این اتفاق هم شیرین است. پس گذشته را فراموش کنید و دیگر غصه نخورید.

به جای تسلیم شدن در مقابل عشق و احساسات، به دنبال فردی باشید که قلب شما را تسخیر خواهد کرد و از دیدنش هیجان زده خواهید شد.

مطالب مرتبط:

10 روش کمک به نوجوانان، برای پشت سر گذاشتن شکست عشقی!

چگونه با شکست عشقی مقابله کنید و به شخصی جذاب تر تبدیل شوید؟

15 تحسین جذاب، برای اینکه قلب دختران را تسخیر کنید!

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...