5 دلیل برای اینکه ازدواج نکنید!

ازدواج، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که می تواند بر ادامه زندگی شما تاثیر بگذارد. در حالت ایده آل، انتخاب شخص مناسب برای ازدواج، باعث می شود که شادی، احساس رضایت و عشق را در زندگیتان احساس کنید. با این حال، زمانی که تصمیم می گیرید ازدواج کنید؛ باید مطمئن شوید دلایلی که شما را به این مسیر سوق می دهند معتبر باشند. با توجه به این موضوع، مهم است که قادر به شناسایی دلایل اصلی عدم ازدواجتان باشید.

1.شما تحت فشار زیادی برای ازدواج قرار گرفته اید.

وقتی زمان ازدواج فرا می رسد؛ شما ممکن است تحت فشار شریک عاطفی تان، دوستانتان و یا خانواده تان قرار بگیرید و مجبور شوید "بله" بگویید و این گام بزرگ را در زندگی تان بردارید. برای مثال، ممکن است احساس کنید که شریک عاطفی تان هر لحظه به ازدواج اشاره می کند و به شما خورده می گیرد و در خواست می کند با او ازدواج کنید. با این حال، اگر شما به خاطر حرف هایی که مردم یا شریک عاطفی تان می گویند ازدواج کنید؛ ازدواجتان محکوم به شکست خواهد بود. هیچ کس نباید شما را وادار به ازدواج بکند. تصمیم به ازدواج، چیزی است که باید از قلبتان سرچشمه بگیرد. اگر شما در مورد این تعهد، مردد هستید؛ دلیلی است که از غرایز خود تبعیت کنید و ازدواج نکنید.

2. شما احساس می کنید زمان کافی ندارید تا شخص دیگری را پیدا کنید.

بسیاری از مردم، تصمیم می گیرند با شریک عاطفی شان ازدواج کنند؛ چون فکر می کنند نمی توانند شخص دیگری را برای ازدواج پیدا کنند. با این حال، اگر شما ازدواج می کنید؛ فقط به خاطر اینکه فکر می کنید دیگر فرصت ندارید با شخص دیگری آشنا شوید یا فکر نمی کنید که شایستگی آشنایی با شخص بهتری را داشته باشید که بتواند نیازهای شما را برطرف کند؛ واضح است که باید روی دیدگاهتان تجدید نظر کنید.

شما باید ازدواج کنید چون شریکتان را عاشقانه دوست دارید؛ به او اعتماد دارید و می خواهید بقیه عمرتان را کنار او بگذرانید؛ نه به این دلیل که از تنها ماندن می ترسید. اگر ازدواج شما، به دلیل ترس از تنها ماندن باشد؛ احتمالا در ازدواجتان خوشحال نخواهید بود.

3. شما به خاطر مسائل سطحی و ظاهری ازدواج می کنید.

آیا شما واقعا شریک عاطفی تان را دوست دارید و برایش احترام قائل هستید یا او را به خاطر شغل پر درآمد یا خانه ای که دارد و یا هدایای گرانقیمتی که برایتان می خرد؛ می خواهید؟ اگر شما ازدواج می کنید؛ چون از دارایی های شریک عاطفی تان بیشتر از زمانی که با او می گذرانید لذت می برید؛ مطمئن باشید که دلیل اشتباهی را برای ازدواج انتخاب کرده اید.

شما و شریک عاطفی تان، عمیقا باید به یکدیگر اهمیت بدهید؛ یکدیگر را در بسیاری از سطوح بشناسید و اهداف و ارزش های مشترکی داشته باشید. اما اگر ازدواجتان بر مبنای ظواهر زندگی و حساب بانکی طرف مقابل باشد؛ احتمالا از ازدواجتان رضایت نخواهید داشت.

4. شما دلتان عروسی می خواهد؛ نه ازدواج!

در بسیاری از موارد، مردم به قدری درگیر مراسم عروسی می شوند که از یاد می برند واقعا چرا می خواهند ازدواج کنند؟ به عنوان مثال، در حالی که برای انتخاب محل عروسی، لباس، چشیدن کیک های متنوع و ... تلاش می کنید؛ سعی کنید نگاهی فراتر به علت اصلی ازدواجتان بیندازید. آیا شما واقعا این شخص را دوست دارید؟ آیا واقعا این شخص را برای آینده تان می خواهید؟ اگر به جای تمرکز بر ازدواج و شخصی که قرار است با او ازدواج کنید؛ روی مسائل دیگری مثل محل عروسی، کیک و ... تمرکز کنید؛ در واقع درک درستی از ازدواج ندارید و احتمالا طول عمر زندگی مشترکتان کوتاه خواهد بود.

5. شما فکر می کنید با ازدواج کردن، مشکلات موجود در رابطه تان، حل می شوند.

کاملا طبیعی است که فکر کنید اگر با شریک عاطفی تان ازدواج کنید؛ مشکلات موجود در رابطه تان حل خواهند شد؛ اما واقعیت اینطور نیست. برای مثال، اگر شما نگران خیانت کردن شریکتان هستید؛ ممکن است فکر کنید ازدواج، باعث می شود که شریکتان به شما وفادارتر شود اما مطمئن باشید این اتفاق نمی افتد. در صورتی که شما در رابطه تان نمی توانید به یکدیگر اعتماد کنید و امیدوار هستید که با ازدواجتان، مشکل حل شود؛ دلیل شما برای ازدواج، اشتباه است. مشکلات موجود در رابطه تان با ازدواج کردن، از بین نمی روند و احتمالا با شدت بیشتری ادامه پیدا می کنند. مهم است که مسائلتان را حل و فصل کنید و سپس تصمیم به ازدواج بگیرید.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد

5 دلیل برای اینکه ازدواج کنید!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...