5 دلیل برای اینکه ازدواج کنید!

اگر شما عمیقا عاشق کسی باشید؛ تنها آرزویتان این است که بتوانید روزی با او ازدواج کنید. رویای شما این است که بقیه عمرتان را کنار این شخص بگذرانید و در مورد پیر شدن در کنار هم خیالبافی کنید. اما آیا شما مطمئن هستید که می خواهید با این شخص ازدواج کنید؟ این 5 دلیل، به شما کمک می کنند تا بفهمید برای ازدواج آماده هستید.

1.شما عمیقاً به این فرد اعتماد دارید.

یکی از مهمترین جنبه های ازدواجی موفق، قوی و شاد، اعتماد است. خیلی مهم است که شما و شریک عاطفی تان، به یکدیگر اعتماد داشته باشید. اگر نگران خیانت شریکتان هستید و فکر می کنید با ازدواج کردن، از خیانت او جلوگیری می کنید؛ باید بدانید که استراتژی اشتباهی را در پیش گرفته اید. ازدواج با چنین فردی، به احتمال زیاد مشکلاتتان را تشدید خواهد کرد. بنابراین، اگر در مورد وفاداری شریک عاطفی تان، شک دارید و مطمئن نیستید که این فرد بتواند به شما متعهد بماند؛ بهترین کار این است که به هیچ عنوان با او ازدواج نکنید. ولی اگر با تمام وجودتان به شریکتان اعتماد دارید و می دانید که همیشه و تحت هر شرایطی می توانید روی او حساب کنید؛ دلیل محکمی برای ازدواج دارید و حتما باید با این شخص ازدواج کنید.

2. منصفانه با همدیگر بحث می کنید.

تعارض و اختلاف نظر، نقش مهمی در روابط سالم و رو به رشد، ایفا می کند. برای اینکه شما و شریک عاطفی تان بتوانید ازدواج موفقی داشته باشید؛ باید بدانید چگونه منصفانه دعوا کنید؛ اختلاف نظرهایتان را حل کنید و به عنوان یک زوج قدرت بگیرید.

اگر شما هیچ وقت با شریک عاطفی تان مخالفت نمی کنید؛ چون بحث هایتان همیشه نیمه کاره باقی می ماند و یا همیشه روی مسائل تکراری با هم اختلاف نظر دارید و نمی توانید به توافق برسید؛ در واقع شما هنوز آماده ازدواج نیستید؛ چون نمی توانید بحث ها و اختلاف نظرهایتان را به روشی سازنده حل کنید.

یکی از دلایل اصلی ازدواج این است که شما و شریکتان در گذشته با هم صحبت کرده اید؛ زمینه های مشترکی داشته اید و به درک عمیقی از یکدیگر و احترام متقابل رسیده اید. توانایی تحمل طوفان های زندگی و حل اختلاف نظرهایی که در زندگی هر زوجی ممکن است پیش بیاید؛ نشان دهنده پتانسیل بالای طول عمر ازدواج شماست.

3. شما اوقات خوشی را در کنار هم می گذرانید.

دلیل دیگر ازدواج این است که شما و شریکتان به عنوان یک زوج زمان زیادی را با هم گذرانده اید و در کنار هم احساس راحتی و آرامش می کنید. زندگی طولانی مدت با کسی، بسیار متفاوت تر از آخر هفته ای است که کنار هم می گذرانید. یکی از دلایل مهم ازدواج، این است که به اندازه کافی کنار هم بوده اید و به شناخت کافی از همدیگر رسیده اید تا بتوانید از یکدیگر راضی باشید و خوشبختی را در زندگیتان تجربه کنید.

4. شما این شخص را عمیقا می شناسید.

آیا شما و شریکتان صادقانه در مورد زندگیتان صحبت کرده اید؟ یکی از دلایل روشن ازدواج، این است که شما و شریکتان به یکدیگر اعتماد کرده اید و کاملا در مورد افکار خود، گذشته تان و امیدها و آرزوهایتان صادق هستید. زمانی که شما و شریکتان، از نظر احساسی به هم نزدیک باشید و حرف هایتان را به همدیگر بگویید؛ می توانید ازدواج قوی تری داشته باشید؛ زیرا هردوی شما صادق هستید و از چیزی نمی ترسید. خصوصا، اگر یکدیگر را به خوبی بشناسید و بتوانید آنچه در ذهنتان می گذرد را صادقانه با همدیگر در میان بگذارید؛ دلیل خوبی است که قدم در راه بگذارید و با یکدیگر ازدواج کنید.

5. خواسته های مشترکی دارید.

اگر شما و شریک عاطفی تان،در مورد خواسته هایی که برای آینده تان دارید؛ هماهنگ باشید؛ دلیل خوبی برای ازدواج دارید. برای مثال، هر دوی شما آرزو داریدکه فرزندانی داشته باشید و تشکیل خانواده دهید. این همسویی در اهدافتان، ازدواجتان را تقویت می کند و کمک می کند پیوند مستحکمی بین شما ایجاد شود. اگر رویای شما مهاجرت به کشور دیگری باشد؛ ولی شریکتان دوست داشته باشد در شهر خودتان بمانید؛ این مسئله می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند؛ چون اهدافتان یکی نیستند. قبل از ازدواج باید در مورد آینده و اهدافتان به طور مفصل بحث کنید تا در مسیر زندگی مشترکتان با مشکل مواجه نشوید.

مطالب پیشنهادی :

چگونه در سال اول ازدواج موفق باشیم؟

9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

وقتی در ازدواجتان ناراحت هستید، چکار کنید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...