تعبیر خواب ذکر یا الله اعلم

برای درک مفهوم سمبلیک ذکر ها لازم است تا به نقش و کاربرد آن ها در فرهنگ عمومی توجه داشته باشیم. در عرفان، ذکر به سالک کمک می کند تا مهارت های خود در کسب معنویت را تقویت کرده و به هدف خود نزدیک تر شود. ذکر یا الله اعلم، در رابطه با مشکلاتی با موضوع تهمت و تلاش برای رفع تهمت مورد استفاده قرار می گیرد. اما زمانی که در خواب با این ذکر رو به رو می شوید، به این معنا نیست که در زندگی بیداری مورد تهمت قرار گرفته اید یا لازم است برای رفع تهمت، به تکرار این ذکر متوسل شوید.

این ذکر به صورت سمبلیک در خواب شما ظاهر می شود تا نیاز روانی شما را نشان دهند. ممکن است در خواب از طرف فردی مقدس به تکرار این ذکر توصیه شوید. ذکر یا الله اعلم، به طور مستقیم به مفهوم اعداد و حروف که جزو سمبل های پایه می باشند مرتبط است.

 انسانی که در خواب، شما را به تکرار این ذکر دعوت می کند، سمبل بخشی از افکار و شخصیت خودتان است. برای این که دلیل حضور این فرد را در خواب خود درک کنید، توجه داشته باشید که دیدن او، چه احساس یا فکری را در شما زنده می کند. اگر او را در دنیای واقعی می شناسید، توجه داشته باشید که فکر کردن به این شخص، برای شما تداعی کننده ی کدام دسته از خاطرات و تجربیاتتان می باشد. این شخصیت و ویژگی هایش، یادآور مهارت ها و تجربیات فراموش شده ای در گذشته ی شما می باشند که همپوشانی زیادی با چالش های فعلی شما در زندگی بیداری می باشند.

ذکر یا الله اعلم می تواند نشان دهنده ی این موضوع باشد که در حال نادیده گرفتن حقوق خود یا نوعی ظلم در حق خودتان هستید. ممکن است زحمات خود را نادیده گرفته باشید یا اتفاقاتی را به خود نسبت دهید که در حقیقت نقشی در وقوع آن ها نداشته اید. لازم است تا منشا این افکار منفی را شناخته و به توانایی ها و ارزش خود اعتماد کنید. برای خودتان و اعتماد به نفستان اهمیت بیشتری قائل شوید و اجازه ندهید که افکار سرزنش گر، شما را آزار دهند.

در فرهنگ عرفانی عقیده بر آن است که ذکر گویی زمانی تاثیر گذار است که با حضور قلب انجام بپذیرد. این خواب از شما می خواهد تا مهارت های مورد نیاز خود را به صورت عمیق و بدون تظاهر به رفتار های سطحی کسب کنید. اجازه دهید که مهارت های روانی مثبت در شما نهادینه شوند. این کار صرفا با تکرار جملات انگیزشی یا تظاهر به شاد بودن انجام نمی پذیرد.

با دیدن این خواب از خودتان بپرسید که هم اکنون و در زندگی بیداری، در کدام زمینه ها خود را مقصر می دانید و در حال سرزنش خودتان هستید؟ چگونه می توانید به نوعی صلح درونی دست پیدا کنید؟ چگونه می توانید به شیوه ای منطقی رفتار و عملکرد خود را مورد بازبینی قرار دهید؟

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...