5 کاری که نباید هنگام بحث با همسرتان، انجام دهید!

1. نگویید " آرام باش"!

هرگز هنگام بحث با همسرتان، به او نگویید" آرام باش" . این ها دو کلمه ناچیزی هستند که همسرتان را به اوج عصبانیت می رسانند. همچنین اگر بگویید " بیخیال"؛ باز هم همسرتان عصبانی خواهد شد. این کلمات، به واکنش کاملا متضادی از جانب همسرتان می انجامد. در حقیقت، در اغلب موارد، این دستورالعمل ها مخرب هستند  و وضعیت موجود را تشدید می کنند.

2. سکوت نکنید و پاسخ سوالاتش را بدهید!

با او صحبت کنید و سوالاتش را پاسخ دهید. سکوت، یک مکانیسم دفاعی است که افراد، برای مقابله با بعضی مشکلات به آن رجوع می کنند. بسیاری از ما، زمانی که بچه بودیم از این روش استفاده می کردیم و آن را به عنوان نوعی تنبیه برای طرف مقابلمان، تلقی می کردیم. اما، این روش، روش سازنده و قابل قبولی برای افراد بالغ و بزرگسال محسوب نمی شود.

3. دشنام ندهید!

شما و همسرتان از دست همدیگر ناراحت هستید. فردی که تا دیروز عاشقش بودید و با شنیدن صدایش دلتان می رفت؛ ناگهان به تنها کسی تبدیل شده است که دوست دارید از پنجره اتاق به بیرون پرتابش کنید. در اوج عصبانیت، همسرتان را مثل دشمن و رقیب خود می بینید. در این شرایط، حالت دفاعی می گیرید و با زبانتان، آشفتگی های درونی تان را تخلیه می کنید؛ استفاده از زبان تند، منعکس کننده وضعیت وحشتناکی است که در آن هستید. اما این کار را نکنید؛ چون چند ساعت یا چند روز بعد، وقتی عصبانیتان برطرف شود؛ تازه متوجه خواهید شد که چه چیزهای بدی به همسرتان گفته اید. ممکن است بعد از چند روز موضوع اصلی بحث، کاملا حل شود ولی حرف های بدی که به همدیگر زده اید به این زودی ها از یادتان نخواهد رفت.

4. فریاد نزنید" تو اشتباه می کنی"!

شما می توانید همه حقایق را به طور کامل به همسرتان بگویید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. اما اگر از لحاظ احساسی با همسرتان دچار مشکل شده اید؛ این کار شما معنایی ندارد. البته اگر همسر شما واقعیت ها را نمی داند؛ برایش دلیل بیاورید. اما تلاش برای اثبات اینکه حق با شما است و همسرتان مرتکب اشتباه شده است؛ شما را را به جایی نمی رساند. شما می خواهید به همسرتان بفهمانید که حق با شماست و به این وضعیت وحشتناک پایان دهید؛ اما، اثبات اشتباه همسرتان، راه رسیدن به پایانِ خوبِ ماجرا نیست. شما می توانید به همسرتان گوش دهید، با او همدردی کنید، او را درک کنید و در نهایت نظراتتان را با آرامش به او بگویید.

5. احساسات همسرتان را سرکوب نکنید!

بدترین کاری که می توانید با کسی بکنید این است که احساساتش را نادیده بگیرید یا آن را سرکوب کنید. برای مثال، وقتی همسرتان گریه می کند و احساس نا امنی می کند؛ اگر شما احساسات او را نادیده بگیرید؛ از دست شما خیلی ناراحت و عصبانی می شود. اگر احساسات هر شخصی را نادیده بگیرید؛ یعنی به او بی احترامی کرده اید. حال، اگر نسبت به احساسات همسرتان بی تفاوت باشید؛ نتییجه بدتری را مشاهده خواهید کرد و همسرتان واکنش بدتری نسبت به این موضوع نشان خواهد داد. به خاطر داشته باشید؛ اگر شما می توانید مشکلی را نادیده بگیرید به این معنا نیست که آن مشکل خود به خود حل می شود و یا مشکل متعلق به شما نیست. باید در نظر داشته باشید که وقتی ازدواج می کنید مشکلاتتان متعلق به هر دویتان هستند.

مطلب پیشنهادی :

چگونه به زنان بگویید جذاب هستند

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...