چگونه عشق در طول زمان تغییر می کند؟

اولین لحظات عاشق شدن، در عین حال که بسیار عالی هستند، می توانند فریبنده نیز، باشند. مطمئنا، شما متقاعد شده اید که این احساس، دنیای شما را معنا داده است و تنها خواسته شما این است که احساستان تا ابد ادامه داشته باشد( البته بعد از مدت کمی از گذشت این تجربه، صدای مبهمی در ذهنتان می گوید که این احساس، گذراست). این حس شعف و خوشحالیِ حاصل از عشق است که شما را به سمت خواسته تان( اینکه تا زمان مرگ، در کنار فرد مورد علاقه تان باشید)، هدایت می کند. با اینکه عشق تازه ای که در دلتان جوانه زده است، احساس عمیقی است؛ اما، نمی تواند تا ابد دوام داشته باشد و طبق مطالعات انجام شده، بیشتر از چند ماه طول نمی کشد.

"شیدایی" در مقابل "عشق در ازدواج"

 وقتی شما عاشق کسی می شوید، همه حواس شما، پرتِ آن شخص می شود. این عشق، باعث چرخش احساسات، افکار و واکنش های شیمیایی می شود. همه این تغییرات باعث می شود که شما بیشتر و بیشتر، مشتاقِ او شوید. بسیاری از مردم تلاش می کنند تا مطمئن شوند که این حس عشق، از بین نخواهد رفت. و اگر انسان های با ایمانی باشند؛ از شرع و قانون اطاعت کرده و در همان ابتدای رابطه، ازدواجشان را رسمی می کنند. با این حال، متاسفانه، اگرچه رمانتیک است؛ اما، این مرحله، اغلب گشودن دروازه دردسر است. عشق در ازدواج با آن چیزی که باعث شد، شما در وهله اول ازدواج کنید، تفاوت دارد؛ بخصوص که اگر شما در همان شروع رابطه، رابطه جنسی داشته اید. اشتباه نکنید؛ عشق و ازدواج در کنار هم معنا پیدا می کنند؛ اما، عشق در ازدواج، از نوع رمانتیک و جنسی اش نیست که در ابتدای آشنایی در نگاه همسرتان، احساسش کردید. زمانی که تغییرات شیمیایی رخ داده در بدن خاموش شوند( روانشناسان به صراحت ادعا می کنند که هدف از این فریبندگی پر شور، تضمین تولید نسل است، پس، بیشتر از چند ماه طول نمی کشد) و دوران تازگی عشق، تمام شود؛ شما شگفت زده خواهید شد. میگویند عشق کور است و شاید این گفته، طی ماه های اول حقیقت داشته باشد. اما، بعد از آغاز رابطه و آشنایی با یکدیگر، واقعیت آشکار می شود؛ و این لزوما چیز بدی نیست. دنیا پر است از زوج هایی که در یک ازدواج عاشقانه زندگی می کنند. این نشان می دهد که طبیعتِ شما و رابطه تان به طور کلی تغییر می کند. وقتی ازدواج می کنید، دوران شیرین ماه عسل تمام می شود. و شما نه تنها باید از خیال پردازی درباره آینده تان دست بکشید، بلکه، به طور واقع بینانه تری به زندگیتان نگاه می کنید. تعهداتتان، شغلتان، امور مالی، مسئولیت ها و هر آنچه که قبلا بودید؛ حالا با زندگی زناشوییتان در آمیخته است. در این مرحله، چگونه همسرتان را دوست خواهید داشت؟ و چقدر؟  اینکه تا چه حد، شما خود را در رابطه ای عاشقانه ببینید؛  به این بستگی دارد که چقدر آن رابطه برای شما مناسب است. این امر نه تنها برای کسانی که در یک رابطه پرهیجان دوستی هستند، صدق می کند؛ بلکه، برای کسانی که در رابطه ای جدی و متعهد هستند نیز، صادق است. ازدواج، حتی در این دوران مدرن، در نحوه درک مردم و زندگی آن ها تفاوت ایجاد می کند. بسیاری از زوج هایی که سال ها باهم در رابطه بوده اند و پیش از ازدواج باهم زندگی می کرده اند، نیز، در مورد تفاوت در زندگی قبل و بعد از ازدواجشان گزارش داده اند.

چه چیزی در انتظار ما است؟

 طبق گفته متخصصان، مرحله اول عشق، حداکثر سه سال طول می کشد. مرحله شیدایی، نمی تواند بیشتر از این دوام بیاورد؛ مگر اینکه به طور مصنوعی و یا با یک رابطه از راه دور حفظ شود. با این حال، در برخی موارد، این احساسات با عشق عمیق تری جایگزین می شوند.  این عشق عمیق، براساس ارزش های مشترک، طرح های دو طرفه، تمایل به متعهد شدن و اعتماد و صمیمیت واقعی دو طرف، پایه ریزی می شود؛ که در آن، زوج ها به جای فریب دادن یکدیگر( کاری که اغلب در نامزدی انجام می دهیم)، خودِ واقعی شان را نشان می دهند. در ازدواج، عشق یک احساس کامل و کلی است؛ که به عنوان پایه و اساس زندگی شما و نسل های آینده تان عمل می کند. به این ترتیب، نسبت به شیدایی، کمتر هیجان انگیز است. اما، بسیار ارزشمندتر است.

سایر مطالب پیشنهادی :

آیا عشق اول فراموش می شود ؟

چگونه به زنان بگویید جذاب هستند

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...