وقتی در ازدواجتان ناراحت هستید، چکار کنید؟

 لطفا توجه کنید: این مقاله در مورد ناراحتی هایی نیست که از سوء استفاده فیزیکی یا عاطفی در یک ازدواج ناشی می شود. اگر شما در یک ازدواج ناکارآمد هستید، و مورد سوء استفاده همسرتان قرار گرفته اید، لطفا از مراجع حرفه ای و قانونی کمک بگیرید.

دوره ی ناراحتی

دوره ای که بسیاری از زوج های متاهل، ناراحتی ومشکلاتی را در زندگیشان تجربه می کنند. سعی کنید در طول مدت این دوره، در مورد مشکلاتتان با آرامش برخورد کنید، از یکدیگر جدا شوید، سعی کنید بیش از حد، خود را در معرض ناراحتی قرار ندهید، خط قرمز های یکدیگر را زیر پا نگذارید و ازدواجتان را با جنگی سرد و عمیق پایان ندهید.

یک راز

 اگر به خاطر چیزی که همسرتان به شما گفته یا چیزی که انتظار داشتید که به شما بگوید و نگفته است، کاری که انجام داده و یا کاری که انتظار داشتید انجام دهد و انجام نداده است، از همسرتان ناراحت هستید. باید برای نجات ازدواجتان، در مورد ناراحتیتان و موقعیت پیش آمده با همسرتان صحبت کنید. با توجه به تحقیقات انجام شده، وقتی در ازدواج ناراحت هستید که، بی تفاوتی، عدم حساسیت، انتقام، خشونت های فیزیکی و انتقاد همسرتان، در قلبتان انباشت می شود. وقتی ناراحت می شویم، درد ناشی از ناراحتی باعث می شود در لاک خود فرو برویم و بیشتر روی درد تمرکز کنیم تا طرف مقابلمان. کسی که ناراحت است و کسی که باعث ناراحتی شده است، هر دو به درمان نیاز دارند.

احساسات

 احساسات منفی، اغلب زمانی بروز می کنند که شما ناراحت هستید. این احساسات می توانند افکار آزار دهنده ای را با خود به همراه داشته باشند. اگر در مورد ناراحتیتان صحبت نکنید، آسیب ناشی از این ناراحتی در دلتان رشد خواهد کرد. در این جا لیستی از کلمات آورده شده است که به کمک آن ها می توانید احساستان را بیان کنید:

ـ انکار کردن

ـ دلخور شدن

ـ جریحه دار شدن

ـ سرخورده شدن

ـ خشم

ـ سوء ظن

ـ شکست خوردن

ـ اضطراب

ـ سردی

ـ تنهایی

ـ پوچی

ـ گم شدن

ـ احتیاط کردن

ـ خسته شدن

ـ دفاع کردن

ناراحتی و آسیب های  ناخواسته

 اگرچه شمار ناراحتی هایی که ناخواسته به وجود می آیند، زیاد است. ولی، ممکن است مسئله ای که شما را ناراحت می کند، باعث ناراحتی شخص دیگری نشود. در اینجا چند روش معمول آورده شده است که زوج ها بدون اینکه متوجهش باشند، باعث ناراحتی همدیگر می شوند:

ـ متعصب بودن

ـ فراموشکاری

ـ بی احساسی

ـ نامهربانی

ـ خود پسندی

ـ کنترل کردن طرف مقابل

ـ بی توجهی به همسر

ـ خونسردی

آسیب ها و ناراحتی های عمدی

 زمانی که همسرتان ناراحت است، به شما آسیب می رساند. شما می دانید که او را ناراحت می کنید، اما باز به کارتان ادامه می دهید. این ناراحتی ها، اغلب در میان اختلافاتتان رخ می دهند. یک مثال از آسیب عمدی این است که شما تصمیم بگیرید فیلم های مستهجن را تماشا کنید، با اینکه می دانید باعث ناراحتی همسرتان می شوید. راه های دیگری که به صورت عمدی می توانید به ازدواجتان آسیب بزنید عبارتند از:

ـ صرف زمان های زیاد برای بازی های کامپیوتری، رسانه های اجتماعی و کار.

ـ دروغ گفتن در مورد مسائل مالی و یا داشتن رابطه پنهان.

ـ اینکه در کارهای خانه کمک نکنید و تمایلی به نگه داری از کودکان نداشته باشید.

ـ اجتناب از صحبت کردن در مورد مسائل جنسی، مشکلات مربوط به خانواده همسر، تفاوت هایتان و مسائل حل نشده دیگر.

ـ بی مسئولیتی

ـ عدم تعهد به وعده هایتان

 چه کاری باید انجام دهید

ـ کشف کنید چه چیزی باعث ناراحتی می شود.

ـ در مورد آن صحبت کنید.

ـ به حرف های همدیگر گوش کنید.

ـ به دیدن یک مشاور ازدواج حرفه ای بروید.

ـ بخشنده باشید و به خود اجازه رهایی از ناراحتی را بدهید.

 نگذارید حرف های ناگفته ای بین شما و همسرتان باقی بماند. اگر زمانی که ناراحتی پیش می آید، کاری انجام ندهید، در آخر مجورید از همسرتان جدا شوید. اجازه ندهید کناره گیری عاطفی به بخشی از ازدواجتان تبدیل شود.

مطالب مرتبط:

آیا به همسر خیانتکار شانس دوباره بدهید؟

عبارت های رایج برای جدا شدن از شریک عاطفی + معانی هرکدام

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...