چگونه یک رابطه عاطفی را به ازدواج تبدیل کنید

موفقیت و ازدواج در یک رابطه عاطفی، قطعا به هردو طرف بستگی دارد. بنابراین، مسئولیت عواقبی که یک رابطه در پی خواهد داشت، به عهده خود شما است. ضروری است که مشکلاتی را که مانع رسیدن روابط به ازدواج می شوند را حل و فصل کنید و راه حل هایی برای مشکلاتتان پیدا کنید.

_ با مشکلاتی که می توانند موجب رشد رابطه تان شوند، مواجه شوید

 انواع مشکلاتی که ممکن است با آن ها روبرو شوید, عبارتند از:

_ کمبود زمان برای سپری کردن وقت با یکدیگر

_ برخوردهای شخصیتی

_ رقابت های حرفه ای ( اگر هردوی شما در یک شرکت هستید یا در یک زمینه فعالیت دارید)

_ حسادت و سوء ظن

_ احترام قائل نبودن برای حریم خصوصی و هویت اجتماعی یکدیگر

_ مخالفت خانواده ها

_  از چیزهای کوچک مراقبت کنید

 چیزهای کوچک در یک رابطه بسیار مهم هستند. "عشق" و "مراقبت از عشق" بسیار اهمیت دارند. کاری کنید که محبوبتان احساسی خاص داشته باشد. گفتن کلمات جادویی و محبت آمیز همیشه عشق و توجه شما را اثبات نمی کند. بلکه، چیزهای کوچکی که در زمان نیاز محبوبتان انجام می دهید، باعث می شود او حس کند شما کسی هستید که تا ابد در کنار شما احساس آرامش دارد و خوشبخت است. دخترها امنیت و غمخواری را دوست دارند. آن ها کسی را می خواهند که بتواند از آن ها محافظت کند و در مواقعی که نیاز دارند از آن ها پشتیبانی کند. از طرف دیگر، پسرها کسی را می خواهند که انعکاسی از خودشان باشد. آن ها را درک کند، در کنار آن ها بایستد و به او و خانواده اش توجه کند. عشقی که به این شکل نشان داده شود، فاکتور بسیار مهمی در تبدیل  یک رابطه عاطفی به ازدواج است.

_ درک نیازهای فردی و اهمیت رعایت فاصله فردی از یکدیگر

 شریکتان را در تنگنا قرار ندهید اما نشان دهید که می توانید زمان هایی را که در کنار هم یا جدا از هم سپری می کنید، متعادل کنید. در عین حال که زوج خوبی هستید، می توانید استقلالتان را نیز، حفظ کنید.

_ در مشکلات هم شریک باشید

  سازگاری ذهنی نقش مهمی در تبدیل روابط عاطفی به ازدواج ایفا می کند. چیزهایی که دوست دارید و چیزهایی که از آن ها خوشتان نمی آید را در مورد یکدیگر بدانید. زندگی شخصی خود را از زندگی حرفه ایتان جدا کنید.

_ زمان کافی برای یکدیگر اختصاص دهید

 در اختصاص دادن زمان به یکدیگر افراط و تفریط نکنید. همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. زمان هایی را با توجه به نیاز یکدیگر به تنهایی بگذرانید و در مواقعی که به حضور همدیگر نیاز دارید، روزتان را در کنار هم سپری کنید. سعی کنید خود را با شرایط شریک عاطفیتان تطبیق دهید.

_  از تسلط بر یکدیگر پرهیز کنید

 _ برای عقاید و ارزش های یکدیگر احترام قائل باشید.

_ ­شریک زندگیتان را با توجه به ارزش هایی که در زندگی برایتان اولویت دارند، تغییر ندهید.

_ به ارزش های خانواده خود احترام بگذارید

_ هویت های فردی یکدیگر را حفظ کنید

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...