چرا بعد از پدر و مادر شدن، باید عهدهای جدیدی با همسرمان ببندیم؟

همه افراد، قبل از مراسم ازدواجشان دچار نگرانی و استرس می شوند. وقتی ازدواج می کنیم؛ با یکدیگر عهدهایی می بندیم. عهد می بندیم که در زندگی، اهداف و عشقمان متحد باشیم؛ به یکدیگر اهمیت دهیم و در لحظه های خوب و بد زندگی، همدیگر را حمایت کنیم. این عهدها، همیشه اهمیت دارند و شما همیشه باید برای اجرای عهدهایی که بسته اید؛ تاکید داشته باشید. با این حال، علاوه بر عهدهایی که در ازدواج با همسرتان بسته اید؛ شاید بخواهید برخی تعهدات جدید را در زندگیتان جاری کنید. همچنان که خانواده شما با ورود فرزندان، رشد می کند؛ ممکن است متوجه شوید که عهدهایتان و قول هایی که به هم داده بودید نیز، نیاز به رشد دارند.

چرا باید تجدید عهدهایتان را معنی دار کنید؟

بسیاری از زوج ها، متوجه می شوند که بعد از پدر و مادر شدن، بهتر است قوانین جدیدی را برای خود بنویسند. این کار به شما این امکان را می دهد که جوانب مختلف رابطه تان را بررسی کنید و ببینید زندگیتان چه تغییراتی کرده است؛ و شما و همسرتان، روی چه مسائلی توافق دارید. می توانید در مورد موارد زیر گفتگو کنید.

_ رشد قوانین

برای مثال، ممکن است وقتی برای ایجاد عهدهای جدیدی در زندگیتان، فکر می کنید؛ متوجه شوید که قول هایی هستند که نمی توانید آن ها را عملی کنید؛ و بخاطر بچه ها باید از بستن آن عهدها صرف نظرکنید. برخی از والدین، شاید بخواهند پرستاری برای بچه هایشان بیاورند و عهدهایشان را عملی کنند. به هر حال، تصمیم با خودتان است. سعی کنید اولویت های زندگی خود را فراموش نکنید.

_ شناخت و ارزیابی یکدیگر

به مرور زمان متوجه خواهید شد که جنبه هایی از رابطه تان هستند که شما خیلی دوستشان دارید و می خواهید مجددا آن ها را تکرار کنید. شاید همسر شما با وجود مشغله زیاد در سر کار و کارهای خانه، باز هم شما را حمایت کرده است یا شاید شوهر شما از کارش مرخصی گرفته است تا در نگهداری بچه ها به شما کمک کند. از همسرتان قدردانی کنید و قول دهید تا جایی که می توانید از یکدیگر حمایت کنید.

_ یادآوری و اجرای عهدهای اصلی

ممکن است بخواهید عهدهایی را که در روز ازدواجتان بسته بودید؛ دوباره تمدید کنید. این عهدها، باید به اندازه زمانی که اولین بار در موردش صحبت کردید؛ برایتان جذاب باشند و بعد از گذشت مدتی، اگر دوباره به آن ها فکر کنید؛ شما را نسبت به کارهایی که برای هم انجام داده بودید و عهدهایی که به خاطر همدیگر بسته بودید؛ آگاه می کند و به شما یاد آوری می کند که چقدر عاشق هم بودید. ممکن است تصمیم بگیرید که عهدهای بیشتری با همسرتان ببندید و بار دیگر، عشق و تعهدتان را نسبت به همدیگر بسنجید.

عهدهای جدیدی ببندید

برخلاف ازدواجتان که عهد و پیمانتان را ثبت کردید؛ مجبور نیستید برای تولد فرزندتان، پیمانی را ثبت کنید. تجدید عهدتان را می توانید به طور خصوصی در خانه و با همسرتان انجام دهید. لازم نیست مراسم مفصلی بگیرید. بلکه فقط نیاز دارید با همسرتان یک گفتگوی ساده و صمیمی داشته باشید. تمرکز اصلی باید روی قوانینی باشد که با ورود فرزند، باعث تغییراتی در زندگی شما شده است. در اینجا راه هایی وجود دارد که می توانید فرایند تجدید عهدهایتان را باهم آغاز کنید.

_ عهدهایی را در ازدواجتان بسته بودید؛ با توجه به شرایط جدید، تغییر دهید.

نگاهی به  عهدهایی که موقع ازدواجتان بسته بودید بیندازید. در مورد عهدهایتان صحبت کنید و ببینید آیا دوست دارید چیزهایی را به آن اضافه کنید یا نه. شاید بخواهید عهدهای جدیدی در مورد فرزندانتان داشته باشید. و یا جزئیات عهدهای قدیمیتان را کمی تغییر دهید.

_ به طور منظم عهدهایتان را تازه کنید.

تجدید عهد هایتان را متوقف نکنید. این کار را به عنوان یک روند مستمر رشد و تعهد در نظر بگیرید. سعی کنید این تجدید عهدهایتان را زمانی که تغییرات اساسی در زندگیتان رخ می دهد؛ انجام دهید. مثلا وقتی صاحب فرزند می شوید؛ یا وقتی بچه ها بزرگ می شوند و خانه را ترک می کنند و یا وقتی از کارتان بازنشسته می شوید. تجدید عهدهای شما، یک راه عالی برای به یاد آوردن نعمت ها و یادآوری چیزهایی است که در رابطه تان، برای شما مهم هستند.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...