چگونه به دوست پسر سابقم اجازه دادم که اعتماد به نفسم را از بین ببرد؟

من همیشه انسان رومانتیک و نا امیدی بودم که از عشق ضربه می خوردم. درست مانند قصه های پریان، دلم می خواست شاهزاده ای جذاب با اسب سفیدش، سر راه زندگیم سبز شود. بنابراین، وقتی محبوب ترین پسر دانشگاه، به من ابراز علاقه کرد؛ من در آسمان هفتم بودم. او بهترین دوست پسری بود که هر دختری آرزویش را داشت و یا حداقل در آن زمان، این طور فکر می کردم. او خیلی جذاب بود و در ابتدای رابطه، همیشه تلاش می کرد تا من احساس فوق العاده ای داشته بشم. کم کم، من شروع به سخت گیری کردم. در عرض دو هفته، ما زوج جدایی ناپذیری بودیم؛ اما، با گذشت زمان، متوجه شدم که همه چیز به اندازه ای که به نظر می رسید؛ رومانتیک نبود. قبل از اینکه بفهمم اعتماد به نفس من، ضربه بزرگی خورده بود.

او تنها منبع شادی من شده بود.

 بدون او جایی نمی رفتم و او تنها منبع خوشبختی من شده بود. بعضی وقت ها، او جواب تلفن های من را نمی داد و حتی به چند پیام من پاسخ نمی داد. و من فقط باید منتظر می ماندم که این کار برایم خیلی سخت بود.

پیام: بله، درست است که عشق زندگیتان باید شما را خوشحال کند؛ اما، شما نباید به او وابسته باشید. شما باید مسئولیت خوشبختی تان را خودتان، به عهده بگیرید.

 او کاری نمی کرد که من احساس زیبایی، داشته باشم.

در یک رابطه، شما باید احساس زیبایی، خواسته شدن و عشق را از طرف مقابلتان دریافت کنید. اما، من در کنار او هیچوقت این احساس را تجربه نکردم. او به کرات، در مقابل من از زیبایی زنان دیگر و بازیگران، تمجید می کرد. با این حال، هیچ وقت از من تعریف نکرد. بعضی اوقات، خودم از او می پرسیدم که آیا به نظر او زیبا هستم؟ پاسخ او همیشه این بود "اوهوم".

پیام: برای همه ما مهم است که بفهمیم؛ زیبا و منحصر به فرد هستیم. بنابراین شما باید با کسی باشید که از زیبایی شما تعریف و تمجید کند. همچنین، باید بدانید که شما به تایید کسی نیاز ندارید؛ باید باور کنید که زیبا هستید و احساس زیبا بودن، داشته باشید.

او پیوسته مرا ضایع می کرد.

 او همیشه فکر می کرد که اگر مرا ضایع کند؛ خیلی خنده دار و بامزه است. همیشه به من می گفت که هیچ کاری را درست انجام نمی دهم و بعد از مدتی، خودم هم به این باور رسیدم.

پیام: هرگز به کسی اجازه ندهید در مورد شما حرف های نامربوط بزند. شما بیشتر از آنچه که فکرش را می کنید؛ توانایی انجام کارها را دارید .تنها چیزی که به آن نیاز دارید؛ ایمان است. به خودتان ایمان داشته باشید.

اجازه دادم بین خودم و دوستان فاصله بیفتد.

او همیشه به من می گفت وجود او برای من کافی است و اگر من وقت آزاد داشته باشم باید وقتم را کنار او بگذرانم. در آغاز رابطه، فکر می کردم که این خواسته او به خاطر عشقی است که نسبت به من دارد. اما، بعدها متوجه شدم این کار او، استراژی او است تا مرا کنار خود نگه دارد. در حالی که او با اغلب دوستانش معاشرت می کرد؛ من از تنهایی رنج می بردم و منتظر توجه او بودم.

پیام: هر رابطه ای سزاوار احترام متقابل است. فقط به این خاطر که شما عاشق کسی شده اید؛ نباید روابط دوستانه خود را قطع کنید. دوستی سالم، نیاز به زمان و تلاش هر دو طرف دارد.

 او با زن های زیادی لاس می زد.

هر روز او را در حال چت کردن با زنان دیگر می دیدم. یک بار او را با زنی دیدم که دستش را دور گردنش آویخته بود. وقتی علت را از او پرسیدم به من گفت که فقط با هم دوست هستند. وقتی از او خواستم که این عادات را متوقف کند؛ مرا سرزنش کرد و گفت که من او را تحت فشار قرار می دهم.

پیام: فقط خودتان مسئول رفتارهایتان هستید.

او به من احترام نمی گذاشت.

من با کسی بودم که هیچ احترامی برای من قائل نبود. هر دوی ما ادیان مختلفی داشتیم و او همیشه اعتقادات مرا مسخره می کرد. اما، من چیزی نمی گفتم؛ چون می ترسیدم مرا ترک کند.

پیام: اگر شما به خودتان احترام نگذارید؛ چه کسی این کار را خواهد کرد؟

او به من خیانت می کرد.

 خیانت، چیزی است که حتی برای دشمنانم هم نمی خواهم اتفاق بیفتد. واقعا می توانستم ضربان قلبم را احساس کنم. از درون خورد شدم. من چیزی بیش از عشق به او داده بودم و او با زنان دیگر بیرون می رفت. خیلی ساده لوح بودم. تمام نشانه ها، درست در برابرم بودند ولی من به او ایمان کور کورانه داشتم.

پیام: اعتماد، یک عامل مهم در هر رابطه ای است. اما، اگر به طرف مقابلتان اعتماد کور کورانه داشته باشید؛ مواظب باشید که به خودتان ضربه نزنید.

 او مرا در مقابل همه دوستانمان، شرمنده  کرد.

وقتی فهمید قصد دارم ترکش کنم؛ شایعاتی در مورد من و شخصیتم درست کرد. دوستان مشترکمان او را باور کردند و از من دور شدند. و من تنها شدم.

پیام: اول از همه، چرا به چیزی که مردم فکر می کنند اهمیت می دهید؟ ثانیا، وقتی فهمیدید دوستانتان از شما حمایت نمی کنند؛ از دوستان واقعیتان که شما را باور دارند و خانواده تان که همیشه حامی شما هستند؛ سپاسگذار باشید.

عشق به خودتان، بهترین نوع عشق است.

یک رابطه نا موفق، به شما چند درس ارزشمند می دهد. و مهمترین درسی که می توانید بگیرید این است که خودتان را دوست داشته باشید. وقتی خودتان را دوست دارید؛ مطمئن هستید که از خودتان مراقبت می کنید. عشق، برای داشتن زندگی شاد ضروری است. عشق به خود را با خود خواهی اشتباه نگیرید. عشق به خود، به معنی درک ارزش خودتان است. همچنین، به یاد داشته باشید؛ زمان همه چیز را حل می کند. برای کسب دوباره اعتماد به نفستان به زمان زیادی نیاز دارید. بنابراین، صبر داشته باشید و امید خود را از دست ندهید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...