عبارت های رایج برای جدا شدن از شریک عاطفی + معانی هرکدام

تا به حال چند بار برایتان پیش آمده است که به دوستانتان بگویید "ما جدا شده ایم" و یا از دوستانتان این جمله را بشنوید؟ این 3 کلمه، دنیایی از معنی را با خود به همراه دارند. راه های مختلفی برای جدا شدن وجود دارند و همگی آن ها، با روش های  منحصر به فردی اتفاق می افتند. با این حال، جدا اشدن از شریک عاطفی، فقط به یک دلیل اتفاق می افتد و درک این دلیل، به شما کمک می کنند به سمت آینده خود حرکت کنید و راحتتر با مسئله جدا شدن از شریک عاطفی تان کنار بیایید. در این مقاله 10 مورد از رایج ترین عبارت ها، برای جدا شدن از شریک عاطفی به همرا معانی هر کدام آورده شده است.

1.من به استراحت نیاز دارم: این اتفاق، زمانی می افتد که یکی از شما کاملا گیج شده باشد. وقتی کسی می گوید " من به استراحت نیاز دارم"؛ در واقع، منظور او این است که "من نمی دانم که با تو چه کار می کنم؛ اما، می دانم که من خوشحال نیستم و فکر می کنم باید مدتی از تو دور باشم تا دلیل این موضوع را بفهمم". اگر یکی از شما سر در گم باشید؛ این قضیه خیلی سختتر خواهد شد. اما، اگر کسی آنقدر گیج شده باشد که حتی نمی تواند به شما دلیل جدا شدنش را بگوید؛ کاملا مشخص است که شما در رابطه تان، مشکل ارتباط برقرار کردن، دارید. بهتر است کسی را پیدا کنید که بداند از زندگیش چه می خواهد و بداند که رابطه عاطفی تان باید به عنوان یکی از اولویت هایش باشد.

2. بهتر است فقط دوست باشیم: این جمله، اغلب با جمله " تو خیلی برای من خوب هستی"، استفاده می شود و بیشتر در مواقعی به کار می رود که شریک عاطفی تان نمی خواهد دلیل واقعی جدا شدنش را به شما بگوید. اما، گاهی اوقات، دو نفر، رابطه دوستانه فوق العاده خود را با عشقی که به دنبالش هستند؛ اشتباه می گیرند و بعد از اینکه زندگیشان را شروع کردند؛ متوجه می شوند که دوستی فوق العاده آن ها، به یک رابطه عاطفی خیلی معمولی تبدیل شده است. متاسفانه، درک این مسئله، کمی دیر اتفاق می افتد. سخت است که بعد از قرار گذاشتن با کسی، بتوانید با هم دوست باشید.

3. دیگر احساسی ندارم: این اتفاق زمانی می افتد که رابطه تان کاملا یکنواخت شده است. یعنی؛ رابطه تان حرکتی رو به جلو و عقب ندارد و خیلی خسته کننده شده است. گفتگوهایتان و کارهایی که انجام می دهید؛ کاملا یکنواخت و بدون تغییر است و شما و شریک عاطفی تان احساس عشق را نسبت به هم از دست داده اید. این نوع از جدا شدن، معمولا بدون درد اتفاق می افتد. اما، درد واقعی را زمانی احساس می کنید که یکی از شما احساس می کند از رابطه تان خسته شده است ولی دیگری، این احساس را ندارد.

4. باید دوباره جدا شویم...و دوباره... و دوباره ... و دوباره: این نوع رابطه، از یک چرخه خسته کننده ی به هم پیوستن و جدا شدن، تشکیل شده است. نکته خنده دار این است که دلیل جدا شدن، در اغلب موارد، یک چیز است. به هر دلیلی، دو نفر در یک واقعیت متداول گیر کرده اند و مجبورند یک اتفاق را به صورت چند باره تکرار کنند. اگرشما جزء کسانی هستید که این اتفاق برایتان می افتد؛ واقعا باید از این چرخه خارج شوید و به جای تکرار، زندگی خود را از نو شروع کنید.   

5. من به تو خیانت کردم: خیانت، خیلی دردناک است و بی وفایی، وحشتناک است؛ زیرا، نه تنها احساسات شما، بلکه عزت نفستان را نیز، جریحه دار می کند. از خودتان می پرسید چه چیزی کم داشتید که شریک عاطفی تان مجبور شود کمبودهای شما را در شخص دیگری جستجو کند؟ اگر شریک عاطفی تان به شما خیانت کرده باشد و شما، چیزی در رابطه تان ندارید که شما را به همدیگر وابسته کند( مثلا، فرزندی ندارید)؛ باید خوشحال باشید که زودتر به بی وفایی شریکتان پی بردید. دانستن حقیقت، شما را از بودن با کسی که برایتان ارزشی قائل نیست نجات می دهد.

6. تو به من خیانت کردی: اگر شما به شریک عاطفی تان خیانت کنید؛ باید نگاهی ویژه به انگیزه خود برای ماندن در رابطه، بیندازید. واضح است که اگر احساس می کنید نیاز به شخص دیگری در زندگیتان دارید؛ چیزی در رابطه شما اشتباه است.  اگرچه رفتار شما قابل تحسین نیست؛ اما، اگر این اتفاق برایتان افتاد؛ باید اولویت های خود را دوباره بررسی کنید و اگر شریک عاطفی تان تمایل به حفظ رابطه با شما داشته باشد؛ تصمیم بگیرید که آیا این رابطه به اندازه کافی برای شما خوب است یا خیر؟

7. با من ازدواج کن یا جدا شویم: این یک اولتیماتوم کلاسیک است. شما مدتی را با هم گذرانده اید و شریک عاطفی تان از شما می خواهد رابطه تان را به سطح بعدی ببرید. او نمی خواهد که صبر کند و اگر پیشنهادش به زودی عملی نشود؛ باید از هم جدا شوید. این رفتار درست نیست و نوعی تجاوز، محسوب می شود. هیچ یک از شما، نباید تحت فشار قرار بگیرد و نباید رابطه تان تاریخ انقضا داشته باشد. با این حال،  اگر شما مدتی با هم بودید؛ اما، هنوز نمی توانید آینده تان را با شریک عاطفی تان تصور کنید؛ پس شاید واقعا نباید با هم باشید. هر رابطه، باید مسیری داشته باشد و اگر فکر می کنید نمی توانید به یک رابطه بلند مدت فکر کنید؛ باید با شریک عاطفی تان بنشینید و در مورد اینکه برای آینده تان چه برنامه ای دارید؛ صحبت کنید.

8. این رابطه مسموم است: شما در تمام مدت می جنگید و بدترین چیزها را به هم می گویید. شما و شریک عاطفی تان چه به صورت کلامی و چه فیزیکی برخورد بدی با هم دارید. ممکن است به خاطراعتیاد، حسادت شدید و یا خیانت، مورد اصابت رفتارهای مخرب یکدیگر قرار بگیرید. هر طور به قضیه نگاه کنید؛ شما خبرهای بدی برای یکدیگر هستید. در روابط این چنینی، بهتر است قبل از اینکه رابطه شما، همه چیز در اطرافتان را مسموم کند؛ تا جایی که ممکن است از هم دور شوید.

9. سرنوشت علیه ما است: رومانتیک ترین راه، برای نشان دادن این جدایی، دیدن عاشق و معشوق است که همه دنیا، بر ضد عشق آن ها توطئه کرده اند. شاید جدایی شما به این دلیل باشد که در شهرهای مختلفی زندگی می کنید، یا اعتقادات متفاوتی دارید و یا اینکه خانواده های شما برای نسل های طولانی، دشمن هم بوده اند. به هر دلیل، این مشکلات غیر قابل اجتناب هستند و عشق افسانه ای شما، مقدر شده است. اگر شما و شریک عاطفی تان نمی توانید راه حلی برای هر یک از این مشکلات پیدا کنید؛ راهی برای مصالحه پیدا کنید و به یک نتیجه برسید. بعید است که رابطه شما با وجود چالش های موجود، بتواند زیاد دوام بیاورد.

10. هرگز چنین چیزی ندیده ام: یک روز شما مثل همیشه با هم ناهار می خورید. بعد از ناهار، شریکتان آرام به شما می گوید که باید از هم جدا شوید. چه اتفاقی افتاده است؟ آیا درست شنیده اید؟ شریک شما ممکن است چند ماه به این موضوع فکر کرده باشد. ممکن است حفظ رابطه در این مرحله برایتان سخت باشد. اما، اگر می خواهید؛ می توانید برای  داشتن ارتباط خوب با یکدیگر تمام تلاشتان را بکنید.

مطلب مرتبط : چگونه به روش درستی با همسرتان دعوا کنید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...