چگونه افکار مخرب رابطه تان را دور بریزید؟

اختلاف نظر، در هر رابطه و ازدواجی ممکن است پیش بیاید. در طول بحث ها و اختلاف نظرها، وقتی کسی عصبانی می شود، افکار مخرب و منفی، درباره همسرش به ذهنش هجوم می آورند. این افکار، پتانسیل آسیب زدن به هر دوی شما را دارند. تعجبی ندارد که چنین اتفاقاتی به روابط روزمره شما و همسرتان آسیب بزنند. شناسایی این افکار مخرب، به شما کمک می کند تا راه هایی برای دور نگه داشتن این افکار، از خود و روابط خود پیدا کنید. بعضی از این افکار مخرب، در این مقاله آورده شده است:

_ "من فکر می کنم دیگر مرا دوست ندارد"

نگرانی مداوم در مورد این موضوع، باعث می شود که به یک چرخه معیوب از منفی بافی وارد شوید. اگر شما با همسرتان به خاطر این احساس، بد رفتاری کنید و او را خسته کنید؛ وضعیت خیلی بدترمی شود. چرا سعی نمی کنید؛ بعد از یک روز کاری که همدیگر را ملاقات می کنید؛ با بیانی ساده به همسرتان بگویید که دوستش دارید؟ این کارهای پر مهر، ارتباط احساسی میان شما و همسرتان را تقویت می کند.

_ "او همیشه یک ویژگی شخصیتی منفی دارد"

به طور کلی، کارهایی که همسرتان انجام می دهد باعث می شوند که در موردش قضاوت کنید. این مسئله ممکن است شما را به سمت یک حمله خطرناک به شخصیت همسرتان هدایت کند. به جای این کار، سعی کنید در یک جلسه بازخوردی سازنده با همسرتان شرکت کنید و توضیح دهید که چه احساسی دارید. یک راه حل پیشنهاد دهید. مشارکت شما در این قضیه باعث می شود که همسرتان خودش را مقصر نداند و احساس یک تلاش تیمی را برای حل مشکلتان تجربه کنید.

_ " مجبور نیستم به او بگویم؛ باید خودش بداند"

اقدامات غیرکلامی تحقیر آمیز، مانند حرکات چشم، حرکات بی صدا و رفتار مبهم شما، باعث می شود همسرتان بیشتر گیج شود. همسر شما باید دقیقا بداند که چه چیزی شما را ناراحت کرده است. او برای اینکه اوضاع بدتر نشود، ممکن است شروع به نتیجه گیری نادرست در مورد علت ناراحتی شما بکند. برای اینکه از این سوء تفاهم ها اجتناب کنید؛ انتظارات خود را به طور واضح و صریح، به همسرتان بگویید.

_ " چه اتفاقی برای ما افتاده است"؟

خیلی خوب است که گذشته تان را مرور کنید؛ ولی حالا به خاطر اینکه ازدواجتان شبیه چیزی نیست که در ابتدا انتظارش را داشتید؛ سرخورده و ناراحت هستید. با این حال، از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنید. هر دوی شما در طول این سال ها عاقل تر و بالغ تر شده اید و در سال های آتی نیز به رشد خود در کنار هم ادامه خواهید داد.

_ " تو هرگز ... "

عدم پیروی همسرتان از شما و یا واکنش هایی که به کارهای شما نشان می دهد؛ ممکن است باعث سرخوردگی شما شود. با این حال، این نا امیدی به شکل کلمات کوبنده یا نصیحت نشان داده می شوند که در بیشتر مواقع، شما قادر به تحملش نیستید. این امر ممکن است به یک درگیری لفظی میان شما و همسرتان بیانجامد. سعی کنید دلایل خود را برای احساستان توضیح دهید و کاری را که به نظرتان درست است؛ انجام دهید.

_ " من برای خودم کافی بودم؛ تعجب می کنم که چرا با او ازدواج کردم".

حتی اگر منظورتان چیز دیگری باشد؛ صحبت کردن در مورد این موضوع به رابطه تان آسیب هایی جدی می زند. در چنین شرایطی بهتر است هر دویتان صبر کنید تا آرام شوید. برای حل مشکلتان در زمانی که هر دویتان آرام شده اید؛ جلسه ای تشکیل دهید و گفتگو کنید.

مشاهده افکار مخرب در زندگی، می تواند تاثیر منفی در ازدواجتان بگذارد. به نفع هر دوی شماست که ابتدا وضعیت موجود و احساساتتان را ارزیابی کنید و قبل از به زبان آوردن کلامتان و منتقل کردن احساستان به همسر خود، دقیقا برای خودتان مشخص کنید که چه می خواهید. هرچه باشد؛ برقراری ارتباط، به درک متقابل نیاز دارد. همچنین، ارتباط موثر یک شبه اتفاق نمی افتد. به خودتان و همسرتان فرصت دهید تا نقاط ضعفتان را بشناسید و بتوانید باهم حلشان کنید. با این کارتان به ازدواج خود استحکامی دوباره می بخشید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...