رابطه سالم، چگونه رابطه ای است؟ (2)

زمانی که رابطه شما و شریک عاطفی تان با مشکلی مواجه می شود؛ به جای اینکه شریک عاطفی تان را سرزنش کنید، برای حل مشکلات، به فکر تغییرات مثبت در رابطه تان باشید. همانطور که می دانید؛ رشد یک رابطه سالم، نیازمند زمان، مصالحه و تلاش هر دو طرف است. اولین گام این است که درک کنید که تنها کسی که می توانید تغییرش دهید؛ خودتان هستید. با تمرکز و توجه مجدد بر روی خودتان و با صرف انرژی، الگوی ذهنتیان را تغییر دهید و خودتان را قربانی رابطه نپندارید؛ بلکه خود را به کسی تبدیل کنید که توانایی تغییرات مثبت در زندگیش را دارد. در این مقاله چند روش معرفی شده است که به توانمند سازی شما در رابطه تان کمک می کند.

مصالحه کنید

البته هیچ کس نباید خودش را تغییر بدهد تا دیگران دوستش داشته باشند؛ اما، تغییر شیوه ای که با شریک عاطفی تان، ارتباط برقرار می کنید و نحوه برخورد شما با خودتان، کمک می کند تا رابطه مثبتی با یکدیگر داشته باشید. برخی از زمینه هایی که زوج می توانند از نظر عاطفی به هم نزدیکتر شوند؛ عبارتند از:

_ فکرتان را باز کنید و در سرگرمی ها و علایق شریک عاطفی تان شرکت کنید.

_ عادت های خاصی را در زندگیتان تغییر دهید که با شرایط شریکتان متناسب باشد.

_ اگرچه نیازی نیست که خودتان را به خاطر شریکتان تغییر دهید تا او شما را دوست بدارد؛ اما، ممکن است که شریکتان به مد و فشن، توجه خاصی نشان دهد. در این صورت، بهتر است کمی ظاهرتان را با سلایق او منطبق کنید.

_ عادات اجتماعی شریکتان را درک کنید و سعی کنید با آن سازگار شوید. به خصوص اگر از نظر شخصیتی، انسان های متفاوتی هستید و مثل روز و شب می مانید.

_ خود را با فکر کردن در مورد ایده های رومانتیک و عاشقانه خسته نکنید. به جای آن، زمان صرف کنید تا از خوبی های شریکتان قدردانی کنید و با هم برای ایجاد یک عشق دو طرفه و بی نظیر، تلاش کنید.

ارتباط برقرار کنید

لطفا افکار و احساسات خود را( چه خوب و چه بد) ابراز کنید تا شکاف احساسی را که بین شما ایجاد شده است؛ برطرف کنید. فرضیه ساختن و یا ذهن خوانی، بیشتر اوقات کار درستی نیست؛ به علاوه، این کار، مانع ارتباط موثر شما و شریکتان خواهد شد.

سعی کنید همدیگر را درک کنید.

حتی اگر با نظرات شریکتان موافق نیستید؛ یاد بگیرید به او گوش دهید و به نظراتش احترام بگذارید. با احتیاط و کاملا صریح، صحبت هایتان را بکنید و مواظب نشانه های غیر کلامی باشید.

قدردانی از شریکتان را در اولویت قرار دهید.

نمی توانید از شریک عاطفی تان انتظار داشته باشید که بتواند ذهن شما را بخواند و بداند که از او سپاسگذارید. پس، هر روز تلاش کنید که از او تعریف و تمجید کنید. از نتایج این کار، شگفت زده خواهید شد.

اولین طرفدار شریک عاطفی تان باشید.

چه در زندگی خصوصی تان و چه در انظار عمومی، سعی کنید به عشق و تعهد خود نسبت به یکدیگر، تاکید کنید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...