آیا زنان باردار می توانند از زنجبیل تازه استفاده کنند؟

زنجبیل از خانواده ی گیاهان دارویی و ریشه ی قابل خوردن گیاه است.اضافه کردن یک ادویه تند مثل زنجبیل به منوی غذاییتان از جمله سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای پخته می تواند لذت بخش باشد. زنجبیل دارای چربی و کالری اندکی است و حاوی مقدار کمی از مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداریست. درست است که خوردن زنجبیل مزایایی دارد اما اگر باردار هستید بدون مشورت با پزشک متخصص زنجبیل و مکمل های غذایی زنجبیل دار مصرف نکنید.

زنجبیل تازه بهترین گزینه است

گزارش ها حاکی از آن است که مصرف زنجبیل تازه در دوران بارداری خطری ندارد، با این حال، در مصرف آن احتیاط کنید. انجمن بارداری آمریکا می گوید ممکن است زنجبیل در بهبود ویار بارداری تاثیر گذار باشد، اما نکته مهمی که وجود دارد استفاده ی به اندازه از آن است، مثلا مقدار کمی از آن را در غذایی که می پزید یا چایی که سرو می کنید بریزید. اما قبل از استفاده از مکمل های حاوی زنجبیل حتما با پزشکتان مشورت کنید، چون ممکن است غلظت گیاه در آن ها بیشتر از مقداری باشد که شما به آن نیاز دارید و بیشتر از غلظتی باشد که در زنجبیل تازه وجود دارد.

زنجبیل یک ماده مغذی است

اگر با وجود کاهش ویار بارداری هنوز زنجبیل برایتان جذابیتی ندارد، باید بگوییم که با مصرف زنجبیل تازه مقدار کمی از مواد مغذی ضروری برای بدن را دریافت می کنید. زنجبیل تازه حاوی آهن است که برای خون سازی مناسب می باشد، دارای ویتامین  C است که به تشکیل سیستم ایمنی نوزادتان کمک می کند و وجود فولیک اسید در آن از نقص های مادرزادی جلوگیری می کند. زنجبیل همچنین دارای سدیم است که گزینه ی خوبی برای اضافه شدن به دستور غذاست، چرا که بدون استفاده از نمک و تحمل مضرات آن میتوان از طعم غذا لذت ببرد.

خلاق باشید

از پزشکتان درباره ی امکان استفاده از آبجو زنجبیل، چای آن و یا استفاده از زنجبیل تازه در طبخ غذاها سوال کنید. استفاده از زنجبیل علاوه بر کاهش ویار، به غذاهایتان طعم می دهد و می تواند مواد غذایی ضروری بدن را تأمین کند. زنجبیل خرد شده را به سیب‌زمینی سرخ‌کرده اضافه کنید و یا آن را روی سبزی‌های بخار پز مانند نخود فرنگی و لوبیا سبز بریزید. زنجبیل رنده شده را به سوپ یا غذای های تند اضافه کنید تا طعم جدیدی به غذاهای محبوب شما اضافه شود. زنجبیل تازه طعم ماهی گریل شده مثل سالمون یا قزل آلا نیز مطبوع می کند.

اول ایمنی را رعایت کنید

همیشه قبل از اضافه کردن زنجبیل تازه به رژیم غذایی از پزشک خود سوال کنید و در مورد خطرات و مزایای استفاده از آن برای تسکین ویار بارداری از او مشورت بگیرید. اگر استفاده از زنجبیل تازه کارساز نبود، برخی از پزشکان مکمل های زنجبیل را توصیه می کنند، در صورتی که مصرف این مکمل ها با دوز بالا می تواند خطرناک باشد و احتمال سقط جنین و خونریزی را افزایش می دهد. براساس کتاب "10 غذای سالم برای دوران بارداری" با خوردن میوه ی تازه ی زنجبیل احتمال بروز مشکل بعید است اما در مکمل ها شما دوز بالایی از زنجبیل را به صورت یکجا مصرف می کنید.

مطلب مرتبط :  آیا زنجبیل در درمان بیماری نقرس موثراست؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...