اشتباه های متداولی که در زمینه زیبایی رخ می دهند

اشتباه شماره ی یک: مسواک زدن بعد از نوشیدن قهوه

درست است که مواد غذایی اسیدی، شکر، قهوه، نوشابه و آب میوه روی مینای دندان تاثیر می گذارند، اما بلافاصله بعد از مصرف آن ها مسواک نزنید. وقتی دقیقا بعد از مصرف نوشیدنی های اسیدی مسواک می زنید، شما به مینای ضعیف شده ی دندان آسیب می رسانید. به جای مسواک زدن، بعد از مصرف این نوشیدنی ها دهان خود را با آب بشویید و یک ساعت صبر کنید و بعد مسواک بزنید.

اشتباه شماره ی دو: آب نخوردن بعد از مصرف الکل

شراب قرمز به دندان ها رنگ می دهد، شراب سفید نیر دارای اسید و تانن است. هر دوی این ها می توانند به مینای دندان آسیب بزنند و باعث ایجاد لک روی دندان شوند. الکل دهان شما را خشک می کند و درنتیجه بزاق کمتری برای شستن باکتری ها و اسیدها باقی می ماند. برای محافظت از دندان هایتان و جلوگیری از ایجاد لک، بعد از مصرف الکل دهان خود را بشویید.

اشتباه شماره ی سه: شنا کردن با موهای خشک

آب استخر حاوی مواد شیمیایی است و به موها آسیب می زند. موهای خود را مانند یک اسنفج خشک ببینید، اگر قبل از شنا موهایتان را با آب شیر خیس کنید مقدار زیادی از آب استخر را جذب نمی کند. همواره به یاد داشته باشید که هنگام خروج از استخر بلافاصله موهای خود را با شامپو بشویید.

اشتباه شماره ی چهار: زدن شامپو به مقدار بسیار زیاد

شامپو چربی طبیعی مو را می برد. اگر بیش از اندازه شامپو به مو هایتان بزنید خشک و ضعیف خواهد شد. میزان شستشوی مو ها به نوع مو بستگی دارد. برای موهای سالم و قوی شما می توانید روزانه این کار را انجام دهید، اما بسیاری از متخصصان هر دو تا سه روز را پیشنهاد می دهند. برای موهای مجعد و فرفری این زمان می تواند بین چند روز تا یک هفته باشد و برای موهای بافته یک تا دوبار در ماه.

اشتباه شماره ی پنج: استفاده نکردن از نرم کننده ی مو

ممکن است که نگران کم شدن حجم موهایتان با نرم کننده باشید یا وقت استفاده از نرم کننده را نداشته باشید. اما برای اینکه موهایتان صاف و سالم به نظر برسند، هر بار که موهایتان را می شویید از یک نرم‌کننده سبک استفاده کنید و آن را به ساقه ی موی خود بزنید و با انگشتان ماساژ دهید.

اشتباه شماره ی شش: استفاده کردن از گوش پاک کن

تمیز کردن گوش ها با گوش پاک کن ظاهراً خوب به نظر می رسد، اما گوش پاک کن در واقع جرم گوش را به نواحی عمیق تر هدایت می کند، علاوه بر این امکان دارد به پرده گوش و استخوان هایی که به شنوایی کمک می کنند آسیب وارد کند. پس چگونه جرم گوش را تمییز کنیم؟ در واقع شما نباید اینکار را انجام دهید بلکه بدن خودش کار تمییز کردن گوش را انجام می دهد. اما اگر احساس می کنید گوشتان پر شده یا مشکل شنوایی دارید، به پزشک مراجعه کنید زیرا او به خوبی می داند که چگونه این کار را به صورت بی خطر انجام دهد.

اشتباه شماره ی هفت: نداشتن استفاده درست از دئودرانت برای جلوگیری از عرق کردن

اگر زیر بغلتان عرق می کند و چسبناک می شود شما به یک دئودرانت نیاز دارید. دئودرانت با مسدود کردن غدد تعریق جلوی عرق کردن را می گیرد. آیا آن را درست بعد از حمام صبحگاهی مصرف می کنید؟ ابتدا دستور العمل را بخوانید، برخی از محصولات باید به هنگام شب و صبح روی پوست خشک اعمال شوند. آیا کف دستتان هم عرق می کند؟ شما می توانید برای آن نیز از دئودرانت استفاده کنید.

اشتباه شماره ی هشت: اصلاح کردن درست قبل از پدیکور

احتمالا دوست ندارید ناخنکارتان پاهای پشمالوی شما را ببیند، اما هر زخم کوچکی که بعد اصلاح ایجاد می شود بهترین مکان برای نفوذ باکتری های موجود در وانی است که پاهایتان قرار دارد و می تواند منجر به ایجاد عفونت شود. حداقل 24 ساعت قبل از پدیکور پاهایتان را اصلاح نکنید. نکته ی قابل اهمیت دیگر این است که، به ناخنکارتان اجازه ندهید که پوستتان را زخمی کند زیرا این کار باعث نفوذ باکتری و آلودگی می شود.

اشتباه شماره ی نه: عوض نکردن تیغه ی ژیلت

اگر از تیغه ی خشک استفاده می کنید احتمالا باید چندین بار روی یک ناحیه ژیلت بکشید تا کاملا صاف شود. این کار باعث ایجاد زخم های کوچکی روی صورت می شود که منجر به خارش، سوزش و عفونت می گردد. بعد از پنج تا هفت بار اصلاح کردن یا زمانی که مرتبا یک ناحیه از صورت را می تراشید باید تیغه ی اصلاح را عوض کنید.

اشتباه شماره ی ده: گذراندن زمان زیاد در حمام بخار

آب داغ پوست را خشک می کند، اگر مبتلا به اگزما هستید، حمام آب داغ آن را تشدید می کند. بنابراین برای مدت طولانی زیر دوش آب داغ نباشید.

اشتباه شماره ی یازده: لایه برداری پوست با لیف

نیازی نیست که برای تمیزی و لایه برداری روزانه ی پوست از لیف استفاده کنید. آنچه که شما به آن احتیاج دارید یک ماساژ ملایم با پاک کننده ای مناسب است. روزانه یک یا دوبار پوست خود را با آب ملایم یا سرد بشویید. برچسب پاک کننده ی صورتتان را بررسی کنید و اگر دارای الکل و مواد لایه بردار بود، آن را کنار بگذارید.

اشتباه شماره ی دوازده: استفاده از محصولات متعدد پوستی

متخصصان پوست براین عقیده اند که در کنار استفاده از یک پاک کننده ی ملایم برای صورت، ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر و مرطوب کننده جزء ضروریات هستند. سرم ها با مزایای اثبات نشده گران قیمت هستند و تونرها باعث خشکی و حساسیت پوست می شوند. برای پوست های آکنه دار از محصولات متعدد دارای سالسیلیک اسید و بنزوئیل پراکساید استفاده نکنید. آن‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند و پوست را تحریک کنند. در صورتی که محصولات از بین برنده ی آکنه جواب نمی دهند، با متخصص پوست خود در این زمینه صحبت کنید.

اشتباه شماره ی سیزده: استفاده از صابون برای مناطق حساس بدن

برای قسمت های خصوصی بدنتان از مصرف صابون هایی که معطر و ضد عفونی کننده هستند صرف نظر کنید. چرا که آن ها تعادل باکتری ها را در این نواحی به هم می زنند. تنهای چیزی که نیاز دارید یک صابون بی عطر و معمولی برای شستشو است.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...