5 روش جالب، برای ثبت سال اول زندگی فرزندتان!

 تولد فرزند، رویداد مهمی، در زندگی هر شخص محسوب می شود و شروع دوره جدیدی در زندگی خانوادگی شما را رقم می زند. سال اول تولد فرزند، از هیجان انگیزترین و البته خسته کننده ترین سال های زندگی، برای والدین است. ابتدا به نظر می رسد که زمان زیادی برای ثبت لحظات بزرگ شدن فرزندتان دارید؛ ولی با نگاه کردن به گذشته متوجه می شوید که زمان خیلی زود می گذرد و هیچ چیزی در فرزند تازه متولد شده تان، برای چند هفته ثابت باقی نمانده است. اکثر والدین جدید، با به دنیا آمدن فرزندشان، با عجله، دوربین عکاسی، دوربین فیلم برداری و کتاب های بی ارزش می­خرند تا اولین سال زندگی فرزندشان را ثبت کنند. اما، آیا می دانید راه های جالب دیگری، برای ثبت و به اشتراک گذاری هر لحظه از زندگی فرزندتان وجود دارد؟

_ یک جدول زمانی درست کنید!

 کارهای بیشتری با عکس ها و ویدئوهایتان انجام دهید؛ آنها را کنار هم قرار دهید و به یک جدول زمانی، که از قبل درست کرده اید، متصل کنید. سایت ها و نرم افزارهایی وجود دارند که این کار را برایتان آسانتر می­کنند. با استفاده از این سایت ها یا نرم افزارها، می توانید عکس ها، ویدئوها و سایر رسانه ها را در یک جدول زمانی درست کنید. از این جدول، برای ثبت تمام نقاط عطف زندگی فرزند خود، استفاده کنید.

_ هر روز یک ویدئوی یک ثانیه ای درست کنید!

 هر روز فقط یک ثانیه طول می کشد تا ویدئو را درست کنید. از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنید و عکس یا ویدئویی از فرزندتان ثبت کنید. این نرم افزارها به طور خودکار تمام ثانیه ها را به هم متصل می­کنند تا یک ویدئو از نحوه رشد فرزند شما درست کنند.

_ دیدگاه همه را بپرسید!

  زمانی را صرف ثبت و ضبط کردن نظر دیگران کنید. با پدربزرگ ها، مادربزرگ ها، خاله ها، عمه ها، پسر عموها و  ... مصاحبه کنید؛ از آن ها بپرسید که چه احساسی در مورد کارهای جالبی که فرزندتان انجام می دهد؛ دارند؟

_ یک گزارش تصویری درست کنید!

 این کار، یک روش جالب، برای نشان دادن چگونگی رشد فرزندتان طی یک مدت طولانی است. سایت های زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا عکس ها را کنار هم قرار دهید و یک گزارش تصویری خوب، درست کنید. با استفاده از قالب های از پیش تعیین شده و گزینه های قابل تنظیم، دوستان و خانواده شما فکر خواهند کرد که شما یک ادیتور حرفه ای شده اید. می توانید از سایت های Easel.ly، Venngage، Piktochart و  Canava استفاده کنید.

_ داستان تولد فرزندتان را از زبان خود را بگویید!

 داستان به دنیا آمدن و بزرگ شدن فرزندتان را از زبان خودتان بگویید و آن را با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید. شما می توانید از سایت هایی مثل littlebirdtales استفاده کنید که به شما اجازه می دهد تا ویدئو، عکس، صدا و متن دلخواهتان را  کنار هم قرار دهید و یک داستان دیجیتالی جذاب درست کنید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...