10 چیزی که در رابطه تان سزاوارش هستید!

وقتی به مقوله عشق، رابطه عاطفی و ازدواج می رسیم؛ متوجه می شویم که همه افراد، حق انتخاب دارند. برخلاف اینکه در مواردی نظیر: خانواده ای که در آن متولد شده ایم، استعداد درونی که داریم، نوع مرگ و ... که حق انتخابشان را نداریم؛ ما حق داریم انتخاب کنیم که با چه کسی وارد رابطه احساسی شویم؛ با چه کسی رابطه جدی داشته باشیم و در آخر، چه کسی را برای ازدواج انتخاب کنیم و با او تشکیل خانواده بدهیم. بنابراین، قبل از اینکه متعهد شوید؛ مطمئن شوید که رابطه تان حداقل این 10 نیاز را برایتان برآورده می کند!

1.اعتماد

 هر رابطه فوق العاده ای، برپایه اعتماد بنا شده است. شما نه تنها باید در مورد احساستان به یکدیگر اعتماد داشته باشید؛ بلکه، درمورد امنیت خود، آینده تان و حتی آینده فرزندانتان باید به یکدیگر اعتماد کنید. اگر نتوانید در مورد چیزهای کوچک، به شریک زندگی خود اطمینان کنید؛ چطور می توانید در مسائل بزرگ زندگی، به او اطمینان داشته باشید؟

2.شوخ طبعی

 حس شوخ طبعی، نه تنها جذاب است؛ بلکه، به شما کمک می کند بر تفاوت های خود، تنش هایی موجود در رابطه تان و مشکلات و اختلاف نظرهایتان غلبه کنید. انرژی که با خندیدن، به دست می آورید؛ به هر دوی شما اجازه می دهد تا از دیدگاه دیگری به قضیه نگاه کنید.

3. شور و اشتیاق

 دانستن اینکه شریک زندگیتان، شما را دوست دارد؛ شما را قوی می داند و همیشه برایش جذاب هستید؛ بخش بسیار مهمی از رابطه را تشکیل می دهد.

4. هیجان

 انجام کارهای جدید در کنار هم، ماجراجویی های جالب و هیجان یادگیریِ چیزهایی جدید، نکته ای است که باعث جذابیت و با طراوت ماندن یک رابطه می شود. تجربه های جدید به رشد و بلوغ رابطه تان کمک می کنند. بنابراین، اگر تجربه­ی حس های جدید برای شما هیجان انگیز نیست؛ به عنوان یک زوج، برای شما سخت خواهد بود که در آینده احساس خوشبختی را تجربه کنید.

5. عشق بی قید و شرط

شما سزاوار این هستید؛ کسی را در کنارتان داشته باشید که همیشه از شما حمایت کند و شما را به خاطر آنچه که هستید؛ دوست بدارد. باید بدانید شریک زندگیتان شما را در بدترین حالت، دیده است و هنوز فکر می کند شما، بهترین فرد، برایش هستید. این احساس، به شما این امکان را می دهد که خود را از احساسات بدی که دارید؛ بیرون بکشید و با قدرت و ایمان، به زندگیتان ادامه دهید.

6. همدلی و دلسوزی

 مهربانی و درک شدن در زمان بحران و شرایط سخت زندگی، پایه ای است که بسیاری از روابط بر آن بنا می شود. بدون همدلی و دلسوزی، هرگز نمی توان اشتباهات را عفو کرد. و بدون عفو و گذشت، رابطه شما نمی تواند دوام بیاورد. همه ما انسان هستیم؛ همه ما اشتباه می کنیم؛ و همه ما اوقات بدی را در زندگیمان تجربه می کنیم؛ یک شریک دلسوز، به ما کمک می کند منزلت و عزت نفس خود را دوباره به دست آوریم.

7. احترام

 احترام متقابل در هر رابطه ای، مهم است. زمانی که شریک زندگیتان به شما احترام می گذارد؛ به این معنی است که او ارزش و آرزوهای شما را می داند.

8. صداقت

 زمانی که تمام شرایط فوق برآورده شود؛ شما قادر خواهید بود بدون آسیب زدن به یکدیگر و قلباً با هم صادق باشید. این نوع صداقت، به شما این امکان را می دهد که به عنوان یکی از افراد جامعه و همچنین، به عنوان یک زوج رشد کنید و به افراد بهتری تبدیل شوید.

9. آزادی

 هرگز نباید احساس کنید که شریک زندگیتان، شما را از زندگی عقب نگه می دارد و باعث پس رفت شما می شود. با هم بودن، باید به این معنا باشد که شما می توانید بیش از آنچه فکر می کردید؛ انجام دهید. شما نباید احساس خفگی کنید؛ یا اینکه نتوانید خودِ واقعیتان باشید؛ و همچنین، هرگز نباید امیدها و آرزوهایتان را قربانی باهم بودنتان کنید.

10. خوشبختی

 حتی اگر تمام ویژگی هایی را که در بالا ذکر شد؛ در رابطه تان دارید؛ وقتی کنار هم هستید؛ باید احساس خوشبختی داشته باشید! اگر شریک زندگی شما نمی داند چطور شما را خوشحال کند و باهم احساس خوشبختی نمی کنید؛ رابطه شما، زیاد دوام نخواهد آورد.

دراین مقاله، شما با 10 چیزی که در رابطه تان سزاوارش هستید؛ و همچنین، شریک زندگیتان سزاوارش هست؛ آشنا شدید.  

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...