چرا پاکیزگی نصف ایمان است؟

علت اینکه بعضی ها در تمیزی و پاکیزگی زبان زد عام و خاص هستند واقعا چیست؟ برای اینکه به نظافت شخصی خود بها دهیم بایستی چکار  کنیم؟ برای پاکیزه بودن بایستی مدام به این نکته توجه کنیم که اول خود را از آلودگی ها در امان بگذاریم و دوما برای رفع آلودگی ها کمک کنیم.

چرا برای پاکیزه بودن بایستی تلاش کرد. برای تمیز بودن و پاکیزگی چطور می توان اقدام کرد که همیشه این حالت برای ما حفظ شود؟ چگونه می توان همیشه تمیز و پاکیزه بود؟ چه خودمان چه وسایل شخصی و منزل و چه محل کارمان مثل گل چطور بدرخشد؟ علت اینکه بعضی ها در تمیزی و پاکیزگی زبانزد عام و خاص هستند واقعا چیست؟ برای اینکه به نظافت شخصی خود بها دهیم بایستی چکار کنیم؟ برای پاکیزه بودن بایستی مدام به این نکته توجه کنیم که اول خود را از آلودگی ها در امان بگذاریم و دوما برای رفع آلودگی ها کمک کنیم.

پاکیزگی و آراستگی در دین ما چرا سفارش شده است؟

چرا برای اینکه تمیز باشیم و پاکیزه باشیم اسلام اینقدر سفارش و تاکید دارد؟ علت پاکیزه بودن و حفظ آن واقعا چیست؟ چگونه می توان پاکیزگی خود را حفظ کنیم؟ چطور در طول شبانه روز پاکیزه و تمیز باشیم؟ اسلام اکیدا به نظافت و آراستگی و دادن بوی خوش و تمیز و پاکیزه بودن اکیدا تاکید دارد. علت این امر این است که در درجه ی اول پاکیزگی و تمیزی برای خود فرد ایجاد آرامش روحی و روانی و حس مثبت و خوبی به خودش ایجاد می کند. در درجه ی دوم با دور کردن آلودگی ها در اصل باکتری ها و میکروب ها و عوامل بیماری زا می توان سالم و تندرست زندگی کرد و از درد و بیماری ها دور بود. دادن بوی خوش و پاکیزگی ما را در معاشرت با مردم به نحو خوبی معرفی می کند. برای اینکه همیشه تمیز و خوب و دوست داشتنی باشد و کسی در معاشرت با ما دچار اذیت و آزردگی نشود. لازم است که استحمام مرتبی در طول هفته یا روزانه داشته باشیم. دوش گرفتن و استحمام از جمله وظایفی است که هر کسی بایستی در طول هفته یا روزانه به انجام آن مبادرت کند. چطور بعد از استحمام بوی خوش بدهیم؟ استفاده از عطرها و اسپری های بدن و ضد عرق و دئودورانت ها برای حفظ تمیزی و پاکیزگی ما نقش مهمی ایفا می کند.

چگونه بدرخشیم و پاکیزه باشیم؟

چرا باید از ادکلن و عطرها استفاده کنیم؟

چرا برای اینکه در زندگی حس خوبی داشته باشیم باید حس پاکیزگی و عطر زدن را در طول روز تجربه کنیم؟ چطور به این مهم دست پیدا کنیم؟ علت اینکه پاکیزگی علاوه بر اینکه حس خوبی به ما می دهد در مقابل حس خوبی نیز به دیگران می دهد چیست؟ چگونه همیشه تمیز و پاکیزه باشیم؟ برای اینکه همیشه خوب و تمیز و آراسته باشیم لازم است که به نظافت شخصی خود بها دهیم. علاوه بر داشتن ظاهری آراسته و مرتب دارای زندگی مرتب و تمیزی باشیم. برای اینکه خانه ای تمیز و مرتب و آراسته داشته باشیم بایستی چکار کنیم؟ برای این که علت این را بدانیم که برای تمیز و آراسته بودن بایستی برنامه ی مرتبی برای تمیز بودن و تمیزی و گرد گیری منزل و محل کارمان داشته باشیم. تمیز و مرتب بودن محل زندگی کمک می کند که خانه ی ما به دور از آلودگی و گرد و خاک و دوده ی ماشین و یا آشغال و پسماند های غذایی باشد.

دلیل دور ریختن روزانه ی آشغال ها چیست؟

دلیل اینکه ما در محل زندگی خود آشغال و پسماندها را دور می ریزیم این است که آشغال ها منشا آلودگی و نشر بیماری است. نگه داشتن زباله وآشغال در محیط زندگی منشا آلودگی است. آشغال علاوه بر اینکه میکروب و باکتری را در خود رشد و نمو می دهد، علاوه بر این حشراتی مثل مگس در اطراف آن جمع می شوند.

اهمیت پاکیزه بودن

چطور می توانیم از بروز این آلودگی جلوگیری کنیم؟

علت اینکه بعضی اوقات در محیط زندگی احساس آلودگی میکنیم این است که به محض اینکه آشغال ها و پسماندها و زباله ها به حدی می رسند که محیط زندگی را آلوده می سازند این است که به طور مرتب و با فواصل زمانی از محیط منزل دور نمی سازند و روی هم انباشته می شود. برای اینکه محیط زندگی سالم و تمیز و بهداشتی باشد بایستی برای مرتب ساختن و تمیز کردن آن تمام آلودگی ها و کثیفی ها را از محیط زندگی دور کنیم.

چگونه بدرخشیم و پاکیزه باشیم؟

چگونه برای داشتن زندگی شاد و زیبا و خوب تمیز و به دور از هر گونه آلودگی بهداشتی و تمیز باشیم؟ امروزه دلیل بالا رفتن سطح بهداشت عمومی این است که امکانات بهداشتی در جامعه ی امروزی بالا رفته است و سطح قابل قبولی دارد. اینقدر دسترسی به حمام و استحمام در دنیای امروز نسبت به گذشته بالا است. که هر کس در طول روز می تواند به راحتی استحمام نماید. در دنیای امروز داشتن هر گونه پاکیزگی و بهداشت برای بالا بردن سطح سلامتی خانواده و جامعه مهم و ضروری است. از این رو داشتن این گونه مسائل بهداشتی چه در خانه و چه در محیط بیرون سطح سلامت جامعه را بالا می برد. راز تمیزی این است که خود را از هر گونه آلودگی در امان بداریم و یا اگر آلوده می شویم مبادرت به پاکیزگی و برطرف کردن منشا آلودگی برآییم.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...