چرا موهای ما شوره میزند؟

موهایی که شوره میزند علت و دلیل خاصی دارد که باید آن را کشف کرد و دلیل آن را دانست تا از این معضل جلوگیری کرد. باید علت ان را پیدا کرد تا هر کاری لازم است برای جلوگیری کردن از این امر که در بیشتر افراد اتفاق می افتد و آزار دهنده است جلوگیری کرد.

چرا از لحاظ سلامتی شوره ی سر یک بیماری تلقی نمی شود اما برای زیبایی و حس اعتماد به نفس آدم ایجاد مشکل می کند. امروزه پاکیزگی و نظافت .و داشستن ظاهری شکیل و آراسته و مرتب و تمیز یک حسن عمومی به حساب می آید از آنجایی که داشتن ظاهری آراسته و حتی سالم و طبیعی ایجاد اعتماد به نفس در جامعه و در بین دوستان، همکاران، آشنایان و فامیلا می کند. موهایی که شوره میزند علت و دلیل خاصی دارد که باید آن را کشف کرد و دلیل آن را دانست تا از این معضل جلوگیری کرد. باید علت ان را پیدا کرد تا هر کاری لازم است برای جلوگیری کردن از این امر که در بیشتر افراد اتفاق می افتد و آزار دهنده است جلوگیری کرد.

موی سالم بدون شوره

چرا موهای زیبا و خوش حالت و خوش رنگ و پر پشت و صاف از آرزوهای هر کسی است و مرد و زن نمی شناسد ؟ چرا آدمی همیشه خوب ترین ها را برای خود می پسندد. چگونه می تواند بهترین باشد و در جمع مردم بدرخشد. یا لااقل معمولی و سالم و تندرست باشد و همانطور به نظر برسد این ها همه مباحثی است که بایستی به آن توجه کرده و عواملی که باعث به هم خوردن نظم عمومی بدن می شود اجتناب کرد. برای اینکه از شوره ی سر جلوگیری کنیم باید در انتخاب شامپوی سر دقت کافی و وافی را داشته باشیم. موهایی سالم و فاقد شوره یک جنبه ی ارثی داشته که موهایی سالم و بدون شوره داشته باشیم و دیگری به PH شامپوی مصرفی و غذاهای مصرفی ما بر می گردد. اگر چنانچه درجه ی این PH به درجه ی ایجاد شوره نزدیک شود سر و موهای آن مستعد زدنشوره می گردد.

از کجا بفهمیم موهای ما شوره می زند

شوره ی سر چه مشکلاتی را به وجود می آورد؟

علت اینکه شوره ی سر ایجاد مزاحمت برای انسان می کند و او را آزار می دهد. کسانی را نیز که با او زندگی می کنند و با او همزیستی دارند را تحت کنترل قرارمی دهد. شوره ی سر بسیار زننده و آزار دهنده است. شوره ی سر برای تمامی کسانی که این تجربه را داشتند ایجاد ناراحتی و اذیت را ایجاد کرده است و در جمع دوستان از اعتماد به نفس آنها می کاهد. راه حل این جاست که به بررسی عامل ایجاد کردن آن توجه کرده و از عواملی که به این علت دامن می زند جلوگیری کرده و آنها را حذف نمود.

برای اینکه علت شوره زدن را بشناسیم باید چه کاری را انجام داد؟

چگونه علت شوره را بشناسیم و از بروز آن جلوگیری کنیم و بدانیم که علت ایجاد آن چیست؟ چرا شوره لیجاد می شود؟ در گذشته ها علت ایجاد شوره ی سر عواملی از جمله خشکی پوست سر یا چربی زیاد آن که از حد مجاز بالاتر می رود ایجاد شوره ایجاد می شود. دلیل دیگر ایجاد شوره روی موهای سر این است که ما هنگام استحمام بیش از حد لازم شامپو می زنیم و در استفاده از آن افراط می کنیم. چرا شوره با وجود اینکه پوست چربی نداریم یا پوست بسیاررخشکی نداریم در انسان ایجاد می شود. یک دلیل دیگر این امر این است که در طول شبانه روز تغذیه ی نامناسبی داشته و خود این امر ایجاد شوره ی سر می کند. دلیل دیگری که ایجاد شوره می کند داشتن استرس است. همانطور که می دانید استرس مادر بیشتر بیماری ها می باشد. یکی از مشکلاتی که استرس ایجاد می کند نظیم طبیعی بدن را به هم میزند و این امر باعث خشکی یا چربی بیش از حد پوست سر شده و همین استرس بر روی تغذیه ی سالم تاثیر منفی می گذارد و این خود علت محکمی برای ایجاد شوره ی سر می باشد. یک دلیل دیگر در ایجاد شوره ی سر استفاده از حالت دهنده های موی سر به میزان بسیار بالا و دفعات مکرری در هنگام استحمام می باشد که دال بر ایجاد شوره ی سر می باشد.

عامل اصلی ایجاد شوره ی سر

عامل اصلی ایجاد شوره ی سر چیست؟

چگونه دلیل اصلی ایجاد شوره ی سر را بشناسیم؟ مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد حاکی از این است که این عوامل همگی تشدید کننده ی عامل شوره ی سر می باشند. اما دلیل اصلی شوره ی سر چیست؟ دلیل اصلی شوره ی سر در اصل قارچی است به اسم مالاسزیا می باشد که این قارچ به‌ پیتیروسپوروم‌ نیز شهرت دارد. این قارچ به طور طبیعی بر روی سر زندگی می کند و در تمام افراد طبیعی به صورت طبیعی وجود دارد. این قارچ کاری به کار کسی ندارد و بسیار آرام و بیآزار دارد به زندگی خودش روی پوست سر آدم ها زندگی می کند. در بعضی اوقات شرایط جهت رشد و نمو و تکثیر و فعالیت بیش از حد این قارچ به دلیل عوامل بالا که ذکر کردیم ایجاد می شود. وقتی این قارچ تکثیر پیدا کند شاهد پوسته پوسته های سفید زیادی بر روی موهای سر خود می شویم که بسیار آزار دهنده است. ولی پرا این حال رخ می دهد؟ چرا این پوسته ها به شدت دیده می شوند. مخصوصا اگر لباس ما تیره باشد. لباس تیره مشکی یا همان سیاه یا لباس سورمه ای بیشتر شاهد ریزش پوسته های سفید پوست سر بر روی لباس خود هستیم. حال چرا این قارچ ایجاد این پوسته ریزی های سفید را افزایش می دهد؟ کلا به طور طبیعی پوست سر نیز مانند پوست سایر قسمت های دیگر بدن از رو می میمیرد و ریزش پیدا می کند و پوسته زیرین آن شرو به ترمیم و بازسازی میشود. پوست مرده ی لایه ی رویین می میرد و جدا می شود. این حالت برای زمانی که این قارچ بنا به شرایط ذکر شده شروع به فعالیت می کند به 11 روز جلوتر می افتد و سیکل این پوست اندازی خیلی بیشتر می شود. دراین حالت اگر این قارچ فعالیتی نداشته باشد سیکل طبیعی پوست ریزی به یک ماه طول می کشد. این پوسته هایی که می ریزد که با کمک چربی های موجود در پوست سر به هم میچسبد و در کنار هم قرار می گیرد و ایجاد آن پوسته های سفید قابل مشاهده بر روی لباسمان می گردد. 

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...