چرا فست فود ها بد هستند؟

چگونه در دنیای امروز با تنوع غذایی متفاوت اقدام به بهترین انتخاب کنیم؟ چطور برای خود و خانواده ی خود بهترین غذاها را سر سفره آماده کنیم. چرا باید به سلامتی خود و خانواده ی خود اهمیت دهیم چرا باید در دنیای ماشینی امروز به تغذیه ی خود بیشتر بها دهیم.

. همه ی اینها مطالبی است که ما را به سمت و سوی یک زندگی عالی و عاری از هر گونه بیماری سوق می دهد . برایم جالب است که بدانم در این دنیای امروزی که هر قدم رستوران و کافی شاپ و و فست فودی و ساندویچی و کافه های مختلف است.

برای در امان ماندن از خوردن فست فود ها

چگونه به بهترین انتخابم بها دهم و گول تبلیغات و ظاهر گول زننده ی تبلیغات و عکس های آنها را نخورم . متاسفانه در دنیای امروز تنوع این نوع فست فود ها ما را به سمت و سوی انواع بیماری ها سوق می دهد . ما را به سمت چاقی و انواع بیماری های صعب العلاج مانند چاقی و دیابت و کلسترول بالا و دیابت و هزاران بیماری دیگر می برد. برای من جالب است که بدانم که آگاهی داشتن از فرمولاسیون این گونه فست فود ها و غذاهای فانتزی تا چه اندازه و چطور و چگونه در اجتناب کردن ما از خوردن این سبک غذاها ما را دور می کند؟

برای داشتن زندگی بهتر باید بهتر غذا بخوریم

چرا باید به سبک غذای خود خرده بگیریم؟ چرا بایستی پیوسته جویای بهترین ها و مفید ترین غذاها باشیم؟ چرا برای داشتن قلبی سالم، جسمی سالم و زندگی سالم بایستی برنامه ی رژیم غذایی مناسبی داشته باشیم. این ها مواردی مهم و قابل تامل هستند که بایستی حتما به آنها توجه شود. برای اینکه بدانیم چه غذایی مفید تر است؟ منابع گوناگونی از علم و ترکیبات هر غذا و میوه و سبزیجات و ادویه ها و انواع دیگر مواد غذایی از گذشته ها تا به امروز در اختیار ما به راحتی قرار دارد. برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم بایستی درست ترین انتخاب را داشته باشیم.

برای بهبود سبک غذایی چه باید کرد؟

 شاید اول به نظر سخت بیایید که چگونه می توان جلوی خوردن انواع تنقلات و فست فود ها را به راحتی آب خوردن بگیریم.این عوامل جزیی از زندگی ما و لذت شادی های ما و لحظات دورهمی بودن های ما است. برای اینکه بتوانیم و چگونه بتوانیم بر این امر فائق بیاییم بایستی از اول یک نگاه کلی به سبک زندگی و نحوه ی غذا خوردنمان بیندازیم. ببینیم از صبح که از خواب بیدار می شویم و تا شب که می خواهیم از چه نوع سبک غذا خوردن و چه انتخابی از غذا خوردن پیروی می کنیم. بایستی کاملا با دقت عمل نماییم. ببینیم که کجا ها وارد جاده خاکی می شویم و به بدن خودمان ظلم می کنیم. اینجاست که به چرا و دلیل و علامت خوب غذا خوردن و چگونه پیروی نمودن از عواملی که ما را به سمت یک زندگی سالم سوق می دهد مشتاق می شویم.

برای چه فست فود بد است


چگونه عادات بد غذایی خود را علت یابی کنیم؟

چرا باید به سبک غذا خوردنمان دقت کنیم؟ چرا باید علت و دلیل خوردن غذاهای سالم را در برنامه ی روزمره ی خودمان بدانیم و به آن دقت نماییم؟ چرا باید تلاش کنیم که از بین این همه تنوع غذایی بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ و چرا باید علت یابی کنیم که عادات بد غذایی ما از کجا منشا می گیرند و گرفته اند؟ اینجا ایران است مهد تمدن 2500 ساله با کلی تاریخچه و تمدن از غذاهای مختلف و خوش طعم و خوش رنگ و لعاب و کلی خاصیت و تنوع و به خصوص فرمولاسیون تک و بی نظیر. ما در هر گوشه ای از سرزمینمان شاهد انواع کثیر و مختلفی از انواع غذاها هستیم. غذاهایی که هر کدام عطر و طعم و فرمول منحصر به فرد خود را داشته و در نوع خود بی نظیر یا که حتی کم نظیر می باشد.

چگونه از فرهنگ ایرانی و سنتی خود برای خوردن غذاهای سالم بهره ببریم؟

چگونه ما برای غنی کردن زندگی خود از این فرهنگ علت یابی کنیم که چرا خوردن غذاهای فست فودی در بین جوانان اینقدر پرطرفدار و مرسوم شده است و جمعیت کثیری از مردم به کافی شاپ ها و فست فودی ها و پیتزا فروشی ها رفته و به جای خوردن یک وعده ی غذای سالم مبادرت به خوردن غذاهای بی خاصیت و پر چرب صرفا شکم پر کن می کنند؟ یا که چرا کارخانجات برای بچه ها که در سنین رشد و نمو هستند غذاهایی را در قالب تنقلات به خورد بچه ها می دهد که بی خاصیت و شکم پر کن و سرشار از چربی و نمک و افزودنی های مختلف هستند که نه تنها به رشد کودک کمکی نمی کند بلکه جلوی رشد عادی بچه را گرفته و او را در سنین پایین مبتلا به انواع بیماری ها از جمله چاقی، بیماری های قلبی و عروقی،دیابت، کلسترول و فشار خون بالا می کنند.

جایگزین میوه بجای تنقلات و فست فودها

آیا میوه جایگزین خوبی برای تنقلات است؟

چرا میوه جایگزین خوبی برای تنقلات است؟ چرا برای داشتن اندامی متناسب و بدنی سالم باید مبادرت به خوردن انواع مختلف میوه ها و سبزیجات کنیم/ چرا برای داشتن رشد و نمو خوب فرزندانمان و بهره ی هوشی بالای آنها بایستی آنها را تشویق به خوردن انواع میوه ها و سبزیجات متنوع و تازه کنیم؟ دلیل و علت و چگونگی این امر در این است که میوه ها و سبزیجات همگی منشا طبیعی و مفیدی داشته و هر کدام به نوبه ی خود سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، قند های مفید مثل فروکتوز و سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولی ضد سرطان هستند. برای خوردن میوه نبایستی درنگ کنیم نبایستی تنبلی کنیم، نبایستی برای آن جایگزینی قرار دهیم. بایستی با دقت تمام خوردن انواع میوه ها و سبزیجات را برای داشتن یک زندگی سرشار از سلامتی و زندگی پر از نشاط در برنامه ی غذایی خود بگنجانیم. این جاست که باید گفت که چرا و چگونه ما می توانیم با کنار گذاشتن تنقلات و جایگزین کردن آن با انواع میوه ها حتی به صورت خشک در برخی مواقع بدنی سالم تر و شاداب تر داشته باشیم. میوه ی خشک جایگزین خوبی برای انواع چیپس و پفک و انواع غذاهای فراوری شده و آماده است که سرشار از قند و چربی و نمک و روغن های اشباع است.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...