چرا مردها بی احساس می شوند ؟

در دنیای پر تنش امروزی که از لحاظ اقتصادی با وجود تورم بالا ، کمر شکن شده است طبیعی است که اکثر افراد جامعه تحت فشار باشند اما در این میان مردها به خاطر مسئولیت بیشترشان در تامین اقتصاد خانواده دچار استرس و آشفتگی می باشند و بنا به خصوصیت رفتاری خاصی که اغلب مردان دارند در خود فرو می روند و دلشان می خواهد مشکل موجود را به تنهایی حل نمایند و شخصیتی درون گرایانه اتخاذ می کنند که معمولا احساسات آن ها را نیز تحت الشعاع قرار می دهد . در این زمینه مشکل وقتی تشدید می شود که خانوم خانه هم در بیرون از منزل شاغل باشد و زمانی که با خستگی زیاد وارد منزل می شود تازه شغل اصلیش را آغاز می کند و در نتیجه استرس او کاهش پیدا نمی کند و ممکن است با ورود مرد به خانه نیز تمام این انرژی های منفی به او نیز منتقل شود و دیگر جایی برای ابراز احساس مثبت باقی نماند .

دلایل سرد شدن مردان

* دلایل سرد شدن مردها :

اگر در زندگی مشترک هر کدام از طرفین بر مرکب خودش سوار باشد و حرف خودش را بزند دیر یا زود خانه به میدان جنگ تبدیل خواهد شد پس برای حفظ آرامش ابتدا باید هر کدام تغییر را از خود شروع کنند تا تعامل ایجاد شود .در زمان ایجاد مشکل اکثر مردها به خاطر وجود استرس با احساس خود خداحافظی می کنند تا با منطق و عقل به راه حل برسند این حالت مرد ، زن را می ترساند طوری که با افکار متعددی که اغلب منفی هستند و به ذهنش خطور می کنند در مقابل همسر خود جبهه گیری می کند .بهترین عکس العمل خانوم ها در این زمان این است که همسر خود را تنها بگذارند تا آرام شود و در نهایت خودش سر صحبت را باز کند ، این رفتار درون گرایانه مرد به او قدرت می دهد و برای حفظ شخصیت وی لازم است .

- خصوصیت هایی در زن ها که مردها را بی احساس می کند :

مردها بسیار سخت گیر هستند و چون نسبت به زن ها کمتر ابراز احساس می کنند ، همسران شان با توجه به خواسته ها و علایق و احترام به شخصیت آن ها و همچنین محتاط بودن درباره ی خصوصیاتی که در ادامه ذکر خواهد شد می توانند به درک متقابل دست یابند و در نتیجه مردی گرم و صمیمی را کنار خود داشته باشند .

- در برابر مردها ضعف نشان ندهید : اگر همیشه از جایگاهی که در قلب مرد خود دارید نگران باشید و مکررا سؤال هایی از خانوم های اطراف او که با آن ها رابطه اجتماعی دارد بپرسید به زودی از شما خسته خواهد شد پس در مقابل آن ها قوی باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و بدانید که مردتان واقعا شما را دوست دارد .

- خود را محتاج مرد نشان ندهید : شخصیت مردها به گونه ای است که اگر مداوم مورد پرسش قرار بگیرند و گزارش بدهند که کجا و در حال انجام چه کاری هستند اصلا خوششان نمی آید ، آن ها حریم خصوصی خود را دوست دارند و نسبت به زنی که مکرر ابراز نیاز کند و بدون اطلاع از مرد خود نتواند کاری انجام دهد حس خوبی ندارند .باید در مردها این احساس را به وجود بیاورید که مستقل هستید و بدون آن ها نیز می توانید از عهده کارها برآیید حتی اگر در واقعیت این گونه نباشید .

چرا همسرم نسبت به من بی احساس هست

- به خاطرات قدیمی مردها توهین نکنید : اگر مردی که در زندگی شماست قبلا رابطه شکست خورده ای را تجربه کرده است و گاهی اتفاق می افتد که از خاطرات قدیمی خود برای شما تعریف کند تمام سعی خود را بکنید تا مثل یک دوست او را درک کنید و با غلبه بر حس حسادت زنانگی خود کنترل شرایط را به دست بگیرید تا زمانی که احساسات او دوباره زنده شوند و بتواند خود را با شخصیت شما وفق بدهد .

- انتقاد مکرر از مردها ممنوع : غرور یکی از خصوصیات شخصیتی مردها می باشد که بسار پر اهمیت است و زنی که بتواند این جنبه از شخصیت مرد خود را حفظ نماید از ابراز علاقه همسرش برخوردار خواهد بود و اما بر عکس اگر با انتقاد های مکررتان باعث شوید او احساس کوچکی نماید به تدریج از شما دور می شود و شما مردی بی احساس را خواهید داشت .

- برای مردها سهل الوصول نباشید : یکی از خصوصیات جالب مردها این است که از کشف کردن و کنجکاوی کردن خوششان می آید و اگر شما این حس آن ها را تشدید کنید بیشتر جذب شما خواهند شد . مخصوصا اگر پای رغیبی در میان باشد و آن ها برای بدست آوردن دل شما وارد چالش شوند ، حالا حتما این رغیب لازم نیست انسان باشد می تواند رشته ورزشی و یا هنر مورد علاقه شما باشد که بیشتر وقت خود را مشغول به آن هستید .بنابراین به دست آوردن خود را برای مرد زندگی تان سخت کنید تا او با تلاش کردن به شما برسد چرا که عاشق این کار است و شما در نظرش دوست داشتنی تر خواهید شد ، فراموش نکنید که  این یک راز زنانه است .

با مرد بی احساس چگونه رفتار کنیم

- بد اخلاق نباشید و غر نزنید : هر زنی که حکم شریک زندگی و احساسی مردی را دارد باید این نکته را به یاد داشته باشد که حضور او کنار مردش باید باعث آرامش و خوش گذرانی او شود واگر به جای استفاده از جنبه لطافت زنانگی خود در مقابل مرد زندگیش ، بخواهد مکررا برای هر موضوعی مثل طرز لباس پوشیدن و نا منظم بودن و ... سرش غر بزند به تدریج او را سرد و بی احساس خواهد یافت .

- در مقابل مردها خودخواه نباشید : اینکه همیشه از مرد خود بخواهید شما را درک کند و به حرف شما گوش بدهد ، شک نکنید که خسته خواهد شد . توقعات یک طرفه مثل هدایای گران قیمت و یا اهمیت ندادن به خواسته های او به خاطر امیال شخصی خود می تواند مردها را بی احساس کند .

- برای مردها تکلیف تعیین نکنید : این موضوع در مورد همه افراد صدق می کند که دوست ندارند کسی مدام کارها را به آن ها دیکته کند اما در مورد مردها این امر از حساسیت بیشتری برخوردار است مخصوصا اگر شریک زندگی آن ها بخواهد در خانه ریاست کند و حرف ، حرف خودش باشد . بنابراین به طور جدی از این رفتار پرهیز کنید و در مواردی هم که می خواهید اظهار نظر نمایید لحن بیان تان را مناسب به کار ببرید و از دریچه ی مشورت وارد شوید تا به مقصود خود برسید . پس این نکته را در خاطر داشته باشید که مردها نسبت به زندگی زن سالاری بی احساس و سرد می شوند .

سرد بودن مردها

- در مقابل مردها بی احساس نباشید : هنرهای رفتاری در برخورد بر مردها نکات روان شناسی مهمی هستند که هر زنی باید بیاموزد تا بتواند به درستی و در زمان مناسب با به کارگیری آن آرامش را در زندگی مشترک خود حکم فرما نماید .یکی از مهمترین و در عین حال ظریف ترین این نکات ابراز احساس به مرد است که باید با حفظ تعادل صورت گیرد چرا که اگر مکرر باشد معنی واقعی خود را از دست می دهد و تاثیر منفی خواهد گذاشت و اگر کم رنگ باشد متقابلا باعث بی احساسی مردها می شود .پس موقعیت شناس خوبی باشید و کلمه دوستت دارم را بدون ریا و با نیت قلبی به مرد خود بیان کنید و ببینید که چطور آتش عشقش فوران خواهد کرد .دراین مقاله دلایل بی احساس شدن مردها مورد بررسی واقع شد و خصوصیاتی که خانوم ها باید از آن پرهیز نمایند تا مردی گرم و صمیمی را همراه خود داشته باشند نیز ارائه گردید که شما می توانید با خواندن این متن و به کارگیری نکات روان شناسی موجود در آن سرد و بی احساس بودن مرد خود را برطرف نمایید .

مدت زمان لازم برای مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه می باشد .

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...