متن زیبای تبریک روز حمل نقل

26 آذر ماه روز حمل و نقل در کشور ما نام گذاری شده است. این روز از طرف شورای فرهنگ عمومی نام نهاده شده و زمینه‌ی آن نیز به دوران جنگ تحمیلی باز می‌گردد که در سال 1361 بسیاری از کامیون‌داران به فرمان امام خمینی (ره) برای کمک به محموله کشتی بنادر شتابیدند. این روز را به تمام فعالان حمل و نقل زمینی، هوایی، دریایی و ریلی تبریک و تهنیت می‌گوییم.

تبریک روز حمل و نقل

روز حمل و نقل و ترابری روز قدردانی از تمام افراد فعال در این عرصه است. در کشور ما ایران بیست و ششم (26) آذر ماه به عنوان روز ملی حمل و نقل نام گذاری شده است. حمل و نقل از جمله بخش‌هایی است که در تمامی  صنایع کاربرد دارد و به عنوان نیروی محرکه توسعه است.  این روز ملی را به تمامی افراد فعال در عرصه راه و ترابری مانند رانندگان، لوکوموتیو رانان، خلبانان، ملوانان و ... تبریک و تهنیت می‌گوییم.

 روز 26 آذر ماه در سال 1376 از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز حمل و نقل، نام گذاری شد و این عنوان به توصیه وزارت راه و ترابری کشور صورت گرفت.روز حمل نقل روزی است که در آن فرصت مناسبی ایجاد می شود تا جامعه و مردم بیش از پیش با جایگاه حمل و نقل و ترابری در کشور و صنایع مختلف آشنا شوند و جامعه‌ی ما با حوضه‌های مختلف حمل و نقل آگاهی بیشتری پیدا کند.

گذشته‌ای پیرامون نام گذاری روز حمل و نقل

کشور ما ایران همواره در امور حمل و نقل فعالیت‌های قابل توجه و مهمی را انجام داده است که یکی از مهمترین‌ آن‌ها در 26 آذر ماه سال 61 بود که کامیون‌داران کشور به فرمان امام خمینی برای خالی کردن محموله کشتی در بندرهای جنوب هم پیمان شدند و تاثیر مهمی را در دوران جنگ تحمیلی از خود نشان دادند. به همین جهت است که بیست و ششم آذر ماه در تاریخ حمل و نقل کشور یک نماد به شمار می‌آید. اتفاقاتی از این قبیل نشاندهنده نقش صنعت حمل و نقل در هر کشوری است و نشان می‌دهد که در بحران چگونه می‌توانند به کمک کشور بپردازند.

عکس روز حمل و نقل

حل و نقل و ابعاد مختلف آن

در قرآن کریم نیز به حمل و نقل اشاره شده است. جایی که در آیه هفتم سوره مبارکه نحل خداوند می‌فرمایند: "بارهای شما را به شهری می‌برند که جز با مشقت بدن‌ها و خود نمی‌توانستید به آن برسید" از این رو اهمیت حمل و نقل مشخص است. حمل و نقل دارای ابعاد مختلفی است و شامل حمل و نقل انسان یا حمل و نقل کالا می‌شود.  یکی از مهمترین شیوه‌های حمل نقل، حمل و نقل زمینی است. حمل و نقل زمینی توسط ماشین، اتوبوس، قطار، ماشین‌های سنگین و ... انجام می‌شود. رانندگان همواره باید در جاده‌ها کشور یا در ریل‌های قطار باشند و با سختی‌های بسیاری دست به گریبان باشند و حتی گاهی جان آن‌ها در خطر است ولی انجام این وظیفه سخت را با جان و دل می‌پذیرند.

26 آذر ماه روز حمل و نقل مبارک

از دیگر ابعاد مهم حمل و نقل، حمل و نقل دریایی است که به کمک کشتی صورت می‌گیرد. این نوع حمل و نقل نقش بسیار موثری در ارتباط بین کشورها و شهرهایی دارد که راه‌های خشکی با یکدیگر ندارند. حمل و نقل به وسیله راه‌های آبی نیز بسیار پر خطر است و گاهی با موانع بسیاری همراه است. از جمله‌ی حوادثی که گاهی باعث به خطر افتادن جان افراد می‌شود، همان کشتی سان‌چی بود که باعث از دست رفتن جان هموطنان ما شد. حمل و نقل از طریق راه‌های هوایی نیز از دیگر جنبه‌های حمل و نقل است که در عین جذاب بودن پر خطر بوده و در تمام دنیا جان بسیاری از مردم را گرفته است. روز حمل و نقل فرصتی است که به تمام وجوه و زمینه‌های این صنعت آگاهی پیدا شود. در این روز وظیفه‌ی مسئولان و افراد فعال در عرصه حمل و نقل این است که آگاهی‌های لازم پیرامون این صنعت را به تمام افراد جامعه منتقل کنند و همچنین از تمام افرادی که در حرفه حمل و نقل فعالیت می‌کنند به نحو نیکو تقدیر و تشکر به عمل آورند.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...