با این 8 روش خانه و خانواده را تقویت کنید

خانواده یک مجموعۀ نسبتا کامل از ما آدم‌هاست که هر کدام از ما به شکلی تلاش می‌کنیم تعادل خودمان با خانواده را حفظ کنیم و به این منظور نتیجه‌های دستاورد‌هایی که با خودمان همراه کرده‌ایم را با خانواده به اشتراک می‌گذاریم .یکی از شیوه‌هایی که به طور کاملا واضح نشان داده میشود ، موقع صرف غذا یا بهتر هست گرد‌نشینی خانواده را نام برد که نوعی همنشینی را نشان میدهد.برای همین مطلبی را آماده کرده‌ام که به شما کمک میکند گفتگو‌های موفق‌تری را به‌موقع همنشینی داشته باشید.

روشهای موثر جهت تقویت خانواده

1) مکانِ درستی را انتخاب کنید یا مکان را به انتخاب مناسبی، درست کنید.یعنی اگر قرار هست هم‌نشینی را معنادار پیش ببرید، محیط قابلیت گفتمان داشته باشد؛ دیده‌اید موقع هم‌نشینی‌ها ، یک کار به طور مشترک انجام می‌شود، مثل غذا خوردن؟ غذا خوردن شاید کار ساده‌ای به نظر بیاید ولی با خانواده غذا خوردن به این سادگی‌ها نیستاین سختی را اگر همۀ افراد احساس نکنند، شخصی که هدایت خانواده را به عهده گرفته، احساس سختی را هم در کنار رفتار‌های خود، عمیق‌تر از دیگران حس می‌کند؛

میتوانید از مطلب مفید : ویژگی های خانواده های خوشبخت نیز دیدن کنید.

از شما یک سوال دارم:

چطور میشود خانواده را جمع کرد ،نتایج افراد را گرد هم آورد، غذایی را آماده کرد ، بعد برنامۀ تلویزیونی پخش کرد؟ مسلما راه‌هایی برای فرار از سختی این هم‌نشینی هست ولی در عین حال هیچ اجباری برای هم‌نشینی نیست بلکه مسئولیت و استقلال در تصمیم‌گیری‌ها به عنوان نتایج شخصی آماده شده‌اند.مکان فقط به دیوار‌ها بستگی نداشته و گاهی باید با خودمان و گاه همراه با خانواده‌مان معنا بگیرد.

2) بحث خانواده را مدیریت کنید نه اینکه فقط به واسطه خانواده ، بحث‌ها را مدیریت کنید ، این یعنی در یک زمان مشخص ،خانواده مثل یک هستۀ مستقل، یک موضوع و مبحث را دنبال می‌کند.

3) موقع سوال پرسیدن به فکر ارزش جوابی که نیاز دارید بشنوید، باشید؛ سوالات با‌ارزش بپرسید و اجازه بدید پاسخ دهنده ارزش خودش را با سوال شما بیان کنه تا ارتباط خانوادگی شما بهتر تقویت شود.

4) همیشه سوال دوم داشته باشید ، مجبور نیستید حرف بزنید .اگر هم نیاز داشتید، حرف‌های آماده بزنید تا مرور راحت‌تر یا کنترل بهتری به روی حرف‌ها داشته باشید.

5) به انضباط‌های اخلاقی ، نمره‌های اخلاقی بدهید.نمره‌های مثبت را با امتیاز اخلاقی جواب بدهید و نمره‌های منفی را مثل اتاق تاریکی بدانید که از نظر شما، نورلازم دارد سعی نکنید چراغ‌های سوخته‌اش را شکانده یا خاموش کنید...اگر خواستید با چراغ سالم خودتان وارد اتاق شوید.

6) خواسته‌های فیزیکی را ببینید، گاهی درگیر‌ شدن با رفتار‌های فیزیکی افراد و راحت کردن رفتار‌هاست که معنی خانواده را یادآوری می‌کند؛ گاهی هم ناراحتی‌ها شناخته میشود...بگذارید چیزی را اضافه کنم: "دانستن" یک مسئله ذهنی است ولی درست "رفتار کردن" با دانستنِ یک مسئله، یک موضوع انسانی به حساب میاد... ناراحتی‌ها شناخته میشن برای اینکه بوجود آمده‌اند ، این موضوع هم یک مسئلۀ ذهنی است.

7) بشنوید برای اینکه شنود صحیحی داشته باشید نه برای اینکه به شما گوش کنند.حرف بزنید برای اینکه دلیل و منظوری دارید نه اینکه چیزی برای گفتن.

8) تائید کردن :) راحت‌تر از مخالفت کردن :( است به شرطی که مخالفت کرده باشید، خودتان به این موضوع پی خواهید برد ، ولی تمایز راحتی و سختی را هم، در کنار ارزش‌های خانواده مرور کنید.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...