متن تسلیت رحلت حضرت معصومه + عکس

حضرت معصومه سلام الله علیها در روز دهم ماه ربیع الثانی که در سال جاری مقارن است با بیست و هفتم ماه آذر از این دنیای فانی گذر کردند. فوت حضرت در شهر مقدس قم صورت گرفت و در همان شهر نیز به خاک سپرده شده اند. وفات حضرت معصومه را به تمام شیعیان و مسلمانان جهان تسلیت گفته و از خداوند زیارت مرقد ایشان را برای تمام شیفتگان حضرت خواستاریم

تسلیت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها

حضرت معصومه سلام الله علیها در روز اول روز ذی القعده در سال 173 هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند و در سن 28 سالگی در روز دهم ماه ربیع الثانی  سال 201 هجری قمری در شهر مقدس قم از دنیا رفتند. روز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها امسال مقارن است با روز بیست و هفتم (27) آذر ماه. وفات و هجرت حضرت از این دنیا را به تمام مسلمانان و شیعیان جهان تسلیت می‌گوییم.حضرت معصومه سلام الله علیها که نام اصلی بزرگوارشان فاطمه است دارای القاب دیگری همچون فاطمه کبری، کریمه اهل بیت و ... است.  پدر حضرت فاطمه کبری، امام موسی بن جعفر (ع) بودند و مادر بزرگوارشان نجمه خاتون بودند.حضرت معصومه سلام الله علیها زمانی که قصد دیدن روی ماه برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) را داشتند و در مسیر سفر به سمت خراسان بودند در شهر قم فوت شدند و در همان شهر دفن شده و مرقد ایشان در آن‌جا حضور دارد.

متن کوتاه تسلیت حضرت معصومه با عکس نوشته

شهر مقدس قم به برکت حضور حضرت معصومه یکی از شهرهای مذهبی و مقدس کشور ما است و هر ساله زائران زیادی به مرقد حضرت می‌شتابند و به زیارت حرم ایشان می‌پردازند. حضرت معصومه سلام الله علیها در همان کودکی غم از دست دادن پدر را داشت، و پس از پدر برادر بزرگوارشان نیز توسط خلفای عباسی به خراسان رفتند. و حضرت معصومه مانند حضرت زینب به روشنگری ظلم و ستم خلفای عباسی پرداختند و در مسیر رسیدن به برادر توسط حامیان حکومت و حامیان مامون عباسی با مشکلات زیادی مواجه شدند که در نهایت در شهر قم سفر ایشون به پایان رسید و قبل از رسیدن به برادر عزیزشان چشم از جهان بستند. برخی از منابع فوت حضرت فاطمه کبری سلام الله علیها را دوازدهم ربیع الثانی نامیده اند که در سال جاری مقارن می‌شود با 29 آذر ماه.

صفات و ویژگی‌های حضرت معصومه سلام الله علیها

حضرت فاطمه کبری دارای صفات و ویژگی‌های برجسته و فضایل اخلاقی بسیاری بودند. در روز وفات حضرت بهتر است در مراسم‌های سوگواری از ویژگی‌های حضرت و فضایل گسترده ایشان بیشتر سخن به میان آورده شود. یکی از وظایف شیعیان آگاهی از پیشوایان خودشان است تا بتوانند ویژگی‌های زندگی آن‌ها را در زندگی خود بکار گرفته تا در حد امکان به حد تعالی برسند و زندگی سرشار از خوبی و نیکی داشته باشند. حضرت معصومه نیز در کنار صفات ویژه در زندگی دارای فضیلت‌های خدایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.یکی از مهمترین صفات حضرت معصومه سلام الله علیها عصمت آن حضرت است. لقب معصومه برای حضرت فاطمه کبری کاملا بیانگر این خصلت است. لقب معصومه را امام رضا برای ایشان انتخاب کردند و فرمودند کسی که بارگاه حضرت معصومه را زیارت کند انگار مرا زیارت کرده است. عصمت یکی از صفاتی است که برای تمام امامان و پیامبران است، ولی لقبی که امام رضا برای خواهر بزرگوارشان گذاشتند، نشان دهنده‌ی عصمت ایشون است.

مطلب و تصاویر زیبا در مورد درگذشت حضرت معصومه و تسلیت+عکس پروفایل

از دیگر صفات حضرت فاطمه کبری سلام الله علیها شفاعت گسترده است. زیارت ایشان و زیارت مرقد آن حضرت شفاعت به همراه دارد. از دیگر ویژگی‌های حضرت، قدرت و شجاعت ایشان در برابر ظلم و ستم است که با توجه به ظلمی که خلفای عباسی به برادر ایشان روا داشتند، ایشان ساکت نبوده و به افشاگری در مورد آن‌ها پرداختند و هیچگاه در مقابل تاریکی و ستم سکوت اختیار نکردند. این گونه صفات است که همواره روز شهادت حضرت فرصتی را فراهم می‌آورد که شیعیان آن را یادآوری کنند و زندگی خود را در مسیر آن حضرت قرار دهند.

شهادت حضرت فاطمه کبری (س)

شهادت حضرت فاطمه کبری (س) را به شیعیان تسلیت می‌گوییم و برای تمام شیعیان زیارت مرقد ایشان در شهر مقدس قم را از خداوند خواستاریم.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...