تعبیر خواب فیل

فیل حیوانی است که برای ایرانیان در قدیم چندان شناخته شده نبود و احتمالا به همین خاطر است که معبران ایرانی تعابیری دقیق نتوانسته اند در مورد تعبیر خواب فیل ارائه دهند.برای مثال آنها فیل را پادشاه بیگانه میخوانند.اما فیل در اکثر تعابیر نشان از بزرگی و عظمت، قدرت و در عین حال مناعت طبع و لطافت و ملایم بودن است.

مطیعی تهرانی

 مطیعی تهرانی تعبیر دیدن فیل را در خواب به نشانه ی پادشاه عجم منسوخ و غلط میداند و اینچنین بیان میکند که به دلیل آنکه فیل برای ما همیشه در افسانه ها بوده است در نظر معبران کهن میتوانسته است که به معنی پادشاه عجم باشد اما در حقیقت چنین نیست.

ابن سیرین

ابن سیرین در باب تعبیر خواب فیل چنین میگوید که اگر در خواب ببینید بر فیل نشسته اید به معنی آن است که با زنی نابکار و بدخواه ازدواج میکنید. و اگر این خواب را در روزدیده باشید تعبیر آن است که زن خود را طلاق می دهید یا کنیزک را می فروشید.همچنین اگر در خواب ببینید که فیل را کشتید نشان دهنده ی این است که خون پادشاهی را می ریزد یا حصار و قلعه ای به دست او گشوده و شکسته میشود. اگر ببیند که فیل از روی او رد شد و او را زیر پا له کرد و کشت نشان دهنده ی این است که بیمار میشود و تا سر حد مرگ می رود.اگر در خواب ببیند که بر فیلی سوار بود و بعد از آن بر فیل دیگری سوار شد ، نشان دهنده ی این است که از خدمت کردن به پادشاه خود خارج می شود و به خدمت پادشاه دیگری در می آید.

تعبیر خواب فیل بزرگ

 امام جعفر صادق علیه سلام

امام جعفر صادق تعبیر دیدن فیل را در خواب بر شش وجه می داند

پادشاهی بیگانه

مردی که غلام است

مردی که چهار پایان را به کرایه می دهد

مردی قوی و با عظمت

مردی که حسادت می ورزد

ستمگری و خونریزی

جابر مغربی

جابر مغربی در تعبیر خواب فیل می گوید که اگر در خواب ببینید برای تفریح و تماشا بر فیل سوار شده بود و بر اطراف مسلط است دلیل بر آن است که زنی از سرزمین بیگانه را به نکاح خود در می آورد که زن بر او مسلط و قادر میشود.اگر ببیند که فیلی زره و لباس جنگ و سلاح پوشیده بود و بین شهر ها می گشت دلیل بر آن است که پادشاه جدیدی بر مملکتشان حکمرانی میکند.

ابراهیم کرمانی

اگر خواب ببیند که بر فیلی سوار شده بود و آن فیل زره و سلاح جنگ داشت و به فرمان او بود نشان از آن دارد که در سرزمینی بیگانه پادشاهی میکند یا با پادشاه عجم قهر میکند.اگر خواب ببیند که از گوشت فیل میخورد تعبیر آن است که به مقدار آن گوشتی که خورده است مال و منفعت از پادشاه دریافت نماید.و نیز اگر در خواب ببیند که از پوست یا استخوان فیل چیزی همراهش بود باز دلیل بر نعمت و مال گرفتن از پادشاه است به قدر آن.اگر در خواب ببیند که به هنگام جنگ بر فیلی نشسته بود، دلیل برآن است که با دشمنی بزرگ و قوی به قهر آید.اگر ببیند که از بالای فیل بر زمین سقوط کرد، دلیل آن است که به بلا و مصیبت دشواری دچار گردد.اگر در خواب ببیند که فیل در حین رزم و جنگ کشته شد و بمرد دلیل بر آن است که پادشاه آن سرزمین می میرد.

تعبیر خواب فیل سفید در خانه

منوچهر تهرانی

منوچهر تهرانی در باب تعبیر خواب فیل می گوید که فیل در خوابهای ما نشان دهنده ی عظمت و هیبت و قدرت است در معیت ملایمت و نعمت.

لوک اویتنهاو

 لوک اویتنهاو فیل را در خواب  نشان دهنده ی ازدواج دیر هنگام و تعلل و تامل است. او سوار شدن بر فیل را نشان دهنده ی خوشبختی می داند و مرگ فیل را به معنی شکست خوردن در امور و فعالیت ها تعبیر می نماید .

آنلی بیتون

آنلی بیتون میگوید که اگر در خواب ببینید که به فیل غذا می دهید نشان دهنده ی آن می باشد که با محبت کردن و رسیدن به زیر دستانتان به منزلت و مقام اجتماعی خوبی دست خواهید یافت.

منوچهر تهرانی

منوچهر تهرانی میگوید که اگر در خواب دیدید به تماشای عبور کردن گله ای فیل ایستاده اید به معنی آن است که از شخصی قابل اعتماد ثروت و نعمتی به دست می آورید و به مقام و منزلت و قدرت دست پیدا می کنید. اگر در خواب، خود را در کنار فیلی عظیم الجثه دیدید بدان معناست که فرصتی برای قیاس شما و رشد و ترقی و بزرگ شدن برایتان مهیا می شود.

آنلی بیتون

دیدن گله ی فیل یا تعداد زیاد فیلها نشان دهنده ی فراوانی ست. اگر درخواب فیلی را دیدید که تنها بود تعبیر ان است که با وجود تحقیر هایی که وجود دارد شما عزت نفس خود را حفظ میکنید و با قدرت و استوار خواهید بود.

منوچهری تهرانی

در جای دیگری می گوید فیل نمی تواند به معنی دشمن باشد چون نماد آرامی و ملایمت است پس اگر در خواب ببینید فیلی شما را دنبال میکند به معنی نزدیک بودن و رخ دادن حادثه ای مهیب است.

تعبیر خواب فیل و بچه فیل

کارل گوستاو یونگ

یونگ، از بزرگترین روانشناسان جهان دیدن فیل در خواب را اینگونه تعبیر میکند که شما باید صبور تر باشید و درک بیشتری از دیگران داشته باشید.شاید هم خاطره ای باشد که مدت هاست در ذهن شما مرور می شود ولی نیاز است که رهایش کنید.فیل در خواب سمبل نیرو، قدرتمندی و عقل است.تعبیر دیگری که میتوان برای آن در نظر گرفت این است که درونگرا بودن فیل می تواند آینه ی ذهن و شخصیت درونگرای شما باشد.فیل سفید نمادی از اشرافی گری ست و به تعبیر درونگرایی نزدیکتر است.سوار بر فیل بودن به معنی توانایی کنترل کردن ناخود آگاه و ابعادی از خودتان هستید که زمانی نقطات ضعفتان بوده اند.اگر از فیل ترسیدید یعنی مشکلاتی دارید که از مواجه شدن با آنها ترس دارید.اگر ببینید که فیل هستید باید ایده هایتان را ابراز نمایید و یا ممکن است نگرشهای محافظه کارانه داشته باشید.

مطالب مرتبط...

26 نظر

  1. کیمیاکیمیاsays:

    تعبیر خواب بچه فیل سفید تو خونه چیه

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب از شما می خواهد تا اجازه ندهید که ناراحتی های فکری، آرامش روانی شما را مختل کند.

  2. RozRozsays:

    سلام خواب دیدم یه جایی هستیم شب بود اما اونقدر روشنایی بود که اطرافمو ببینم دوتا خرس بزرگ خیلی دورتر ازمن بودن سر یک دیوار ایستاده بودن و عصبانی بودن یه فیل اومد با خرطومش بهش ضربه زد رفتن درهمین حال تعداد زیادی فیل مستقیم به طرف اسمون میرفتن و قیافشون خوشحال بود سر گوش بعضیاشون رنگی بود حالت پرواز داشتن چون گاهی با گوشاشون مثل پرنده ها بال میزدن تعدادشون زیاد بود اسمون پرستاره بود

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب از شما می خواهد تا برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود، ریسک لازم را پذیرفته و با مبارزه ی خود رو به رو شوید.

  3. سیدمحمد ضیاسیدمحمد ضیاsays:

    سلام من خواب دیدم خونی و مالی سوار یه فیل هستم و دارم به جنگ میرم و این وسط نمیدونم سوره فیل را داشتم میخوندم یا سوره تبت بالااخره قران بود و سوره را تموم کردم و فک کنم به دشمنمم پیروز شدم .بعد خواب دیدم یکی از دوستای داداشم زنگ من زد و قیمت یه گرم طلا میخواست ساعت ۴ صبح بود تقریبا

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب از شما می خواهد تا اجازه ندهید درگیری های فکری، سلامت و آرامش روانی شما را مختل کند.

  4. بهنازبهنازsays:

    سلام خواب دیدم روی تختم خوابیده بودم از توی اتاق دخترم یه فیل که روی دوپا راه میرفت و یه کم از آدمها بزرگتر بود اومد کنارم خوابید و خیلی ابراز علاقه میکرد اما من ازش میترسیدم و میخواستم از دستش فرار کنم

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      سلام. این خواب هشداری است درباره ی انسان های سلطه طلبی که در حال نزدیک شدن به آن ها هستید و تن دادن به خواسته ی این افراد می تواند منافع شما را به خصوص در مسائل مالی به خطر اندازد.

  5. فرینازفرینازsays:

    باسلام و احترام. من چند شب پیش خواب دیدم پسری که با ایشون اشنایی دارم تو یکوچه بن بست با همدیگه اتفاقی برخورد کردیم و وقت رفتن ایشون سوار ماشینش شد و رفت و منهم سوار فیل بزرگی شدم و اولش میترسیدم که فیل منو از پشتش نندازه و محکم گرفتمش یا خطری از سمت فیل منو تهدید نکنه ولی بعد متوجه شدم ارومه ولی یلحظه در حال حرکت سرش به یدیوار خورد و من حس کردم چشماش نابیناست ولی دوباره به راه خودش ادامه داد و من هدایتش کردم که از محل عبور اتومبیلها عبور کرد و تا رسید به محل عابر پیاده جلو یفروشگاه اروم نشست و من از پشتش اومدم پایین و بلافاصله به خواب عمیقی رفت که من نگران شدم که چه اتفاقی براش افتاد نکنه از دستش بدم ولی مسئول فروشگاه اومد بیرون و گفت خانم نگران نباشید خسته هست و خوابیده بیدار میشه... ممنون میشم تعبیر کنید

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      سلام. این خواب اشاره به تغییرات مثبتی دارد که برای به ثمر رسیدن آن ها لازم است قدرت مدیریت و ریسک پذیری خود را تقویت کنید.

  6. سیدمحمد ضیاسیدمحمد ضیاsays:

    سلام من خواب دیدم یه فیل داخل یه اتاق شیشه ایی هست و یه چیزهای کوچیک مثل پشه اما شکل فیل بودن و داشتن خونشا میخوردن من به یکی که اونجا بود و فک کنم صاحبش بود گفتم اذیتش نکن حیون زبون بسته را گفت خرجش زیاده میخوام بفروشم ۱۳۰۰ تومن به یکی گفتم بده من میخرم ازت و من گلخونه دارم ازش نگهداری میکنم بعد خواب دیدم که یه ماشین کنترلی هست و یه ادم کوچولو توشه هرچی من میگفتم انجام میدادم مثلا میگفتم سلام چراغ برام روشن میکرد بعد با کنترل راش بردم و از یه جایی مثل صخره مانند اوردمش بالا این تعبیر بدی دارد

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود بر شما ، این مورد را قبل از طریق پیام ارسال کرده بودید و پاسخ برایتان ایمیل شد.

  7. سیدمحمد ضیاسیدمحمد ضیاsays:

    سلام‌نه جوابی برای من نیومده مدیر جان

  8. ZahraZahrasays:

    سلام ،خواب دیدم داخل یک خانه باغ که مال خودمون بود هستم و داخل ان جوی اب بود ک از خانه رد می شد و یک بچه فیل هم داخل اب بود که با جریان اب رد میشد و دوباره داخل خانه می امد

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      نشانه محافظت و جلوگیری از اتفاقات بد و ناگوار است

  9. بابک باقریبابک باقریsays:

    خواب دیدم عاج فیل روی آب شناور بودش و من هم داشتم نگاهش می کردم با حرکت جریان آب ، سبزه هم داخل خواب بودش دور آب بودش آب انگار از لحاظ طولی کوتاه ولی لحاظ عرضی بیشتر بود تا انتها دیدم جریان آب کوچک مثل جوی آب سپاس

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      بر شش وجه تعبیر میشود اول پادشاه عجم دوم مرد غلام سوم مردی که چهار پا کرایه میدهد چهارم مرد با قوت پنجم مرد حسود ششم ستمکاری خونخواه

  10. آسیهآسیهsays:

    سلام. خواب دیدم با دوستم جایی هستیم که ازونجا دریا معلوم میشه دریا عمیق به نظر می‌رسید. موجهای سونامی شکل میگیره ولی دوباره بر میگرده به حالت اولیه. دریا آرام به نظر می‌رسید. چند بار این موجها شکل گرفتن. افراد و مردم زیادی اونجا بودن. همه دچار هراس شده بودن وخیلی کنجکاو بودن که بفهمن چه اتفاقی داره میفته. من به دوستم گفتم که فک کنم نهنگ باشه میاد زیر آب. بعد همه دیدیم که فیل سیاه و غول پیکر که از حالت عادی خیلی بزرگتر به نظر می‌رسید از توی آب اومد بیرون. بطوری که موج کوتاهی زد و تمام محوطه ای که اونجا بودیم رو آب گرفت. البته دوتا بودن. یکی از فیل خیلی صدا میداد و حالت اعتراض داشت رو به مردم. من ترسیدم دست دوستم رو کشیدم گفتم بیا بریم درسته که فیل ترس نداره ولی باید احتیاط کنیم. بزار آروم شه دوباره برمیگردیم. ولی دوستم نمیومد. فیل شروع به حمله کرد انگار دیوانه شده بود. من تنها فرار کردم و رفتم پشت یه در ورودی که اونجا بودپنهان شد.بعد از یه زمانی همه داشتن فرار میکردن دیدم صدای جیغ دوستم میاد که داره اونم فرار میکنه. رفتم سمتش بهش کمک کنم فیله با خرطومش دست دوستم رو گرفت فک کنم خرطومش دندون داشت دستم رو همزمان بردم توی خرطوم که نتونه دست دوستم رو گاز بگیره . و خلاصه فرار کرديم. ممنون میشم تعبیرش رو بدونم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در کل رویای پریشان و درهم است ممکن است مورد سرزنش اطرافیانتان قرار بگیرید

  11. MMsays:

    سلام من خواب دیدم که یه بچه فیل اومد نزدیکم خیلی بانمک بود منم بهش نزدیک شدم و سرشو لمس کردم .. رنگش طوسی بود ولی خرطوم نداشت تویه عالم خواب پرسیدم چرا خرطوم نداره گفتن چون تازه بدنیا اومده تا چون روز اینده خوطومش درمیاد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است در زندگیتان به موفقیت هایی دست پیدا کنید

  12. ساراساراsays:

    سلام خواب دیدم میخواستیم برای داداشم بریم خواستگاری چند تا فیل همراهمون بود که سوار اونا بودیم و با خودمون میگفتیم اگر گفت شتر ندارید میگیم داریم ولی چون از راه دور اومدیم با خودمون نیاوردیم بعد که به نزدیک خانه رسیدیم توقف کردیم من کنار فیل ها بودم و بقیه برای خواستگاری رفتن

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان بیانگر حسادت و کینه توزی دشمنانتان نسبتبه شماست

  13. نهالنهالsays:

    با درود. بنده عصر در خواب فيلي توسي روشن ميديدم كه در حال بازي كردن باهاش بودم. توي يه دسته اي از فيل ها بود اولش. ديدم انقدر به خرطومش و دندوناش نزديك شدم دارم بازي مي كنم احساس خطر كردم و پاشدم از خواب. آب بازي هم در خوابم زياد بود.ممنون ميشم تعبير بفرماييد.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام. این رویا نشان می دهد تا زمانی که با خرد عمل کنید قدرت در دستان شما خواهد بود.

  14. زهرازهراsays:

    خواب دیدم زوجی که تو بیداری نمیشناسم دوست من و نامزدم بودن و میخاستن دوربین عکاسی بخرن که همسرم یجا رو بهش معرفی کرد و داشتیم به اون مغازه با ماشین اونها میرفتیم و من و نامزدم عقب نشسته بودم وقتی رسیدیم همسرم با دهانش صدای موزیکی رو نواخت (تو بیداری هم این کارو میکنه و من دوست دارم) بعد به خاطر صداش یک فیل اومد که ما خیلی برامون جالب بود و اصلا نترسیدیم بعد فیله پاشو گذاشت رو ماشین اونا و له کرد، دوست همسرم عصبانی شد و خاست اونو فراری بده که فیل عصبی شد بیشتر ماشین و له کرد همه فرار کردن ومیگفتن تو ام بیا ولی من عقب ماشین مونده بودم نمیدونم چرا من نمیرفتم و از فیلم نمیترسیدم میدونستم فقط جلوی ماشین له میکنه و ادم رو نمیکشه. خلاصه فرداش دوست همسرم میخاست از شوهرم خسارت بگیره و منم از همسرم دفاع میکردم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      این رویا بیانگراین است که نباید اجازه بدید ناملایمتی ها و تنش ها زندگی شمارا دستخوش تغییرات منفی قرار دهید باید سعی کنید تا ریسمان زندگیتان را به خوبی به دست بگیرید

  15. عبدالکریمعبدالکریمsays:

    سلام خواب دیدم رفتم کنار قفس فیل ها،مثل باغ وحش بود،هیچ فیلی از اطاقش بیرون نمیامد،یکیشون اومد و با ناراحتی بهم گفت مارو از شمال غرب آفریقا آوردن شمال غرب سیستان،از شرایط آب و هوایی و وضعیتشون ناراحت بود،یک فیل دیگه هم اون طرف دراز کشیده بود ک سرو خرطومش کنار در اومده بود،از فیل اولی پرسیدم ک این مرده گفت نه زایمان کرده بچشم بین پاهاش دراز کشیده بود و لکه های خون ناشی از زایمان رو بدنش بود،میخواستم به خرطومش که کنار در آویزون بود دست بزنم(فیلی ک زایمان کرده بود)ترسیدم با خودم گفتم اگه خرطومش رو دور گردنم بپیچه گردنمو‌ میکنه و آهسته از پله ها اومدم بالا و‌ از اونجا اومدم بیرون ممنون از سایت خوبتون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام به نظر میرسد مسائلی باعث ترس و وحشت شما درزندگی شده است و بر بزرگی و عظمت دلالت دارد

  16. MahlaMahlasays:

    سلام خواب دیدم که توی یک روستا هستم بعد یک بچه فیل جلوی من وپدرم ردشد بعد ک بدنبالش رفتیم از روی سکوها و پشت بام ها میپرید و خیلی تند میدوید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام یه اتفاق بزرگ براتون می افته

  17. ناشناسناشناسsays:

    سلام، خواب دیدم با دونفر از دوستان در یک منطقه کوهستانی در کشور عراق مشغول قدم زدن بودیم که چندتا بچه فیل طوسی رنگ رو توی یک جایی دیدیم، تعبیرش چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      اتفاق بزرگی براتون می افته

  18. لالهلالهsays:

    سلام من حدود ساعت ٨ و ٧:٣٠ خواب ديدم كه يه فيل عظيم الجثه تو شهر اومده و ما داشتيم نگاش ميكردم و ظاهرا من ميترسيدم بهش نزديك بشم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خواب بعد از اذان صبح تعبیردرست ندارد

  19. یه دختریه دخترsays:

    سلام من خواب دیدم 4 تا بچه فیل ماده بودن که خیلی بی جون بودن و رنگشونم رنگ فیل نبود و شکلشونم شکل فیل نبود! اما توی خواب میدونستم اینا فیل هستن یه جایی این فیلا بودن که گویا از اونجا انداخته بودنشون بیرون و به خاطر همین بی جون بودن منم اونا رو برداشتم و ناراحت بودم چرا به این حال و روز انداختن اینا رو و با خودم آوردم که نگهشون دارم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام باید مراقب افراد نابکار در زندگیتان باشید

  20. ستارهستارهsays:

    سلام من خواب یه مکان ناشناخته رو دیدم که حالت فضای باز بود و یه حصار تور مانند روی یه جای تپه مانند بود و یه فیل پشت سرش بود و دو یا سه فیل یه کم دور تر از حصار بودن بعد دیدم یه لشکر آدم دارن حمله میکنن تا فیل ها رو بکشن دو فیل دیگه سریع فرار کردن ولی فیل پشت حصار اونجا موند درش رو محکم کردم تا فیل نتونه خودشو به کشتن بده با آدم ها مشغول جنگ شدم و زخمی شدم فیل هم مدام به حصار می‌کوبید تا بتونه خودشو آزاد کنه و گریه میکرد مدام بهش می گفتم آروم باش وگرنه میکشنت چرا دنبال دوستات نمیری ولی نا امید نشد و مدام با پا به حصار می‌کوبید در نهایت حصار رو در هم شکست و خودشو دقیقا لحظه ای که من ضعیف شدم آزاد کرد و با آدما شروع کرد به جنگ کردن و مدام اشک میریخت ممنون میشم بگین تعبیرش چیه

  21. سیما زارعسیما زارعsays:

    سلام و وقت بخیر. تو خواب دیدم یه بچه فیل رو بغل کردم و باهم خوابیدیم و من عاشقانه دوسش داشتم. اونم منو بغل کرده بود و با هم بازی میکردیم. میشه تعبیرش رو بفرمایید.

  22. ستارهستارهsays:

    سلام . من خواب دیدم که در مکان نامشخصی(فکر کنم خانه اقوام بود) سه فیل بودند یکی بزرگ بود یکی کوچکتر و جوان و یک بچه فیل هم بود . من آن را بیرون آوردم ، نوازش کردم و حتی بغلش کردم ! یادم هست فیل خرطوم نداشت . چه تعبیری دارد ؟

  23. ستارهستارهsays:

    سلام . من خواب دیدم که در مکان نامشخصی(فکر کنم خانه اقوام بود) سه فیل بودند یکی بزرگ بود یکی کوچکتر و جوان و یک بچه فیل هم بود . من آن را بیرون آوردم ، نوازش کردم و حتی بغلش کردم ! یادم هست فیل خرطوم نداشت . چه تعبیری دارد ؟

  24. امیدامیدsays:

    سلام خواب دیدم در جنگلی استم که ناگهان فیل بسوی من میدود و حمله میکند و من فرار میکنم ولی زمانیکه دیدم فرار کرده نتواستم بسوی فیل دویدم و با سنگ او ره زدم و او فرار کرد

  25. مسعود محمدیمسعود محمدیsays:

    من برادری دارم که دلخوشی ازش ندارم و مدت طولانی هست که با او رابطه ندارم. خواب دیدم این برادرم با من آشتی کرده و همراه با پدرم برای من فیل قربانی می کنند. به شکلی که برادرم این فیل را گرفته و پدرم فیل را قربانی می کند.

  26. یاسمینیاسمینsays:

    با سلام خواب دیدم ابتدا بچه فیلی را نوازش می کنم و مراقبش هستم اما بعد متوجه شدم مادر بچه فیل عصبانی به سمت من میاد اما من فرار کردم و مخفی شدم و بعد قاضی و دختری را دیدم که می گفت من نباید قاضی باشم جایگاه من این نیست و مطلبی را می نوشت.