متن زیبا برای تبریک روز دانشجو + عکس (3)

16 آذر روز دانشجو را به تمام دانشجویان دختر و پسر تبریک می‌گوییم. این روز فرصتی مغتنم برای سپاسگزاری و قدردانی از تمام دانشجویانی است که با تلاش و کوشش به فکر ساختن آینده جامعه و کشور خود هستند و در راه رشد خود و کشور خود تلاش می‌کنند.

روز قلم‌های تیز ، روز فکرهای خلاق

روز اندیشه های نو ، روز تو ، روز دانشجو مبارک . . .

روز دانشجو روزی است که مقام دانشجو را ارج می‌نهیم. دانشجویان آینده سازان این مرز و بوم هستند و باید همواره مورد توجه قرار بگیرند. در کشور ما ایران، 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو نام گذاری شده است. روز 16 آذر ماه روز مقاومت دانشجویان کشور ایران در برابر ظلم و ستم است. دانشجویان همواره مخالف ظلم هستند و در برابر ظالم ایستادگی می‌کنند، آن‌ها به عنوان قشر فرهیخته جامع وظیفه‌ی خطیری بر عهده دارند و باید با بالابردن سطح دانش خود، باعث آگاهی دیگر قشرهای جامعه شوند. دانشجویان نماد مبارزه با استبداد هستند و این امر را از همان کودتای 28 مرداد سال 1332 به همه نشان دادند. در روز 16 آذر ماه سال 1332 زمانی که دانشجویان در برابر حرف زور و ظلم و ستم ایستادگی کردند و سه تن از آن‌ها (احمد قندچی، شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا) به شهادت رسیدند،  نشان دادند برای ریشه کن کردن ظلم باید مبارزه کرد. 16 آذر روز قدرت دانشجویان است، روزی که آن‌ها از حق خود و مردم خود در برابر خودکامگی و استبداد دفاع کردند.

روز دانشجو مبارک

دانشجو یعنی امید، تلاش، آینده، و شکیبایی، دانشجویان طلب علم و دانش می‌کنند و درس آرمان خواهی و حق طلبی فرا می‌گیرند و از آن را در جامعه گسترش می‌دهند. جامعه‌ای که دانشجوی موفق پرورش می‌دهد آینده خود را تضمین می‌کند. روز دانشجو فرصت مناسبی است که از تمام پسران و دخترانی که با شرایط مختلف دست از تلاش و کوشش جهت افزایش سطح علمی و اخلاقی خود بر نداشته ، قدر دانی کنیم. روز 16 آذر فرصت مناسبی است که در هر سال گردهم بیاییم و وظایف جامعه را نسبت به دانشجویان یادآور شویم و تمام نواقص و کوتاهی‌های موجود در مسیر پیشرفت و تعالی دانشجویان را بشناسیم و در صدد رفع آن‌ها بر آییم. این روز فرصتی است که با مشکلات دانشجویان آشنا شویم، درد آن‌ها را درک کنیم و برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم و همواره بدانیم که موفقیت آن‌ها، موفقیت جامعه را در پی خواهد داشت. همچنین روز دانشجو وظایف دانشجویان نسبت به جامعه نیز یادآور می‌شود، در این روز دانشجویان بار دیگر رشادت همتایان خود را به خاطر می‌آورند و باید خود را در مسیر آن‌ها قرار دهند.

دانشجو جان روزت مبارک

امروزه در کشور ما ایران دانشجویان بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند. آن‌ها هستند که پیشگامان کار خیر هستند و با استفاده از دانش خود در شرایط بحرانی کشور، به آبادانی آن کمک می‌کنند.چه خوب است که روز دانشجو را جشن بگیریم و به آن‌ها یادآور شویم که حضورشان تا چه اندازه برای جامعه مفید است و از آن‌ها سپاسگزار باشیم.

16 آذر را می‌توان روزی شاد و بدون استرس برای دانشجویان رقم زد. دانشجو در طول ترم تحصیلی همواره درگیر درس، امتحان، جزوه، کلاس و ... است و روز دانشجو فرصت بسیار خوبی است که تمام این دغدغه‌ها توسط دانشجویان کنار گذاشته شود و از آن‌ها به خاطر زحمات زمان حال آن‌ها و نقشی که در آینده برای کشور خواهند داشت با شکل‌های مختلف قدردانی کرد و با برنامه ریزی تمام مشکلات آن‌ها در زمینه پیشرفت علمی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی را مرتفع کرد.

دانشجویان خوابگاهی نیز از جمله افرادی هستند که دوری از خانواده را از سنین کم تجربه می‌کنند و روز دانشجو و روز 16 آذر می‌توان این دوری را برای یک روز از یاد آن‌ها دور کرد و خاطره‌ای خوش برایشان رقم زد. روزت مبارک دانشجو، تلاش کن و در این دنیای مملو از ظلم و ستم نماد مقاومت باش و آن را به همه ثابت کن. 16 آذر را به نام تو گذاشتند تا بدانی که چه وظیفه‌ی خطیری بر عهده داری.

فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو بر مجاهدان سنگرهای دانش و بینش، دانشجویان با ایمان و حقیقت جوی ایران اسلامی گرامی باد . . .

سایر مطلب های پیشنهادی :

روز دانشجو مبارک باد عکس نوشته و متن

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...