زندگینامه شهید مصطفی احمدی روشن

با نگاهی اجمالی به سیر تاریخی نظام جمهوری اسلامی ایران در می یابیم دشمنان بدخواه و بدطینت جمهوری اسلامی از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که بر اثر مجاهدت ها و فداکاری های مبارزین جان بر کف و اتحاد و یکدلی ملت غیور و آزاده ایران در براندازی رژیم دست نشانده پهلوی به ثمر نشست، همواره در پی دشمنی و ضربه زدن به پیکره این نظام مقدس و مردمی بوده اند. از این رو، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اولین روزهای حیات طیبه خود تاکنون آماج حملات سهمگین و کینه توزانه قدرت های استکباری علی الخصوص آمریکای جنایتکار قرار گرفته است.

ترور شخصیت های بزرگ و کارآمد در نظام جمهوری اسلامی، یکی از معمول ترین دست آویزهایی بوده که دشمنان کوردل انقلاب سعی کرده اند به منظور پیشبرد اهداف شوم خود در داخل کشور به اجرا بگذارند. از ترور مهره های ارزشمند انقلاب همچون شهیدان مطهری، بهشتی، مفتح، رجایی و باهنر به دست گروهک های منافقین در سال های ابتدایی شکل گیری اتقلاب اسلامی گرفته تا ترور دانشمندان هسته ای کشور طی سال های اخیر، همه و همه نمونه هایی از اقدامات دشمنانه بدخواهان در سنگ اندازی بر سر راه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهید مصطفی احمدی روشن یکی از شهدای هسته ای کشور است که به منظور صدمه زدن به بدنی علمی نظام اسلامی، هدف حمله تروریستی دشمنان بزدل این مرز و بوم قرار گرفت. برای آشنایی با ابعاد گوناگون شخصیتی این شهید عالی مقام، لازم است به بیان شرح حال و زندگی آن بزرگوار بپردازیم.

تحصیلات و سوابق علمی شهید مصطفی احمدی روشن

تحصیلات و سوابق علمی

شهید مهندس مصطفی احمدی روشن در تاریخ ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۸ در استان همدان به دنیا آمد. از آنجا که خانواده شهید از نظر مالی فقیر بود، دوران کودکی را در خانه ای محقر و اجاره ای در یکی از محلات همدان سپری کرد. وی تحصیلات خود را در شهر محل زادگاهش آغاز کرد و بعد از اتمام دوره راهنمایی در مدرسه خیام، در رشته ریاضی فیزیک دبیرستان ابن سینای همدان مشغول به تحصیل شد. این شهید والامقام، هشتاد و پنجمین شهیدی است که مدرسه ابن سینا در راه انقلاب اسلامی تربیت کرده است.

شهید احمدی روشن پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در این رشته گردید. ایشان همچنین در ادامه مسیر علم آموزی و تحصیلات تکمیلی، در مقطع کارشتاسی ارشد این رشته دانش آموخته شد و بعد از اتمام موفقیت آمیز آن، در مقطع دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی این دانشگاه به کسب علم پرداخت.

مصطفی احمدی روشن از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف و از جمله اساتید این دانشگاه بود که صاحب مقاله های متعدد ISI  در زمینه پلیمر به زبان های انگلیسی و فارسی در نشریات معتبر علمی جهان بوده است. دانشگاه تهران به پاس خدمات علمی ارزنده و کوشش های فراوان ایشان، در سال ۱۳۹۰ و پس از شهادت ایشان، دکترای افتخاری در رشته نانو بیوتکنولوژی را به مقام شامخ این شهید گرانقدر اعطا کرد.

سوابق کاری

شهید احمدی روشن از اعضای هیئت مدیره شرکت تامین کالای نیروگاه هسته ای نطنز اصفهان و در زمان شهادت، صاحب سمت معاونت بازرگانی در سایت نطنز بود. ایشان به دلیل فعالیت های پیگیر و مجاهدانه و تعهد بالایی که در کار از خود نشان می داد از اصلی ترین عوامل موثر بر موفقیت سایت هسته ای نطنز به شمار می رفت.

ابعاد اخلاقی و شخصیتی شهید مصطفی احمدی روشن

ابعاد اخلاقی و شخصیتی شهید

شهید احمدی روشن بسیار ولایتمدار و از شاگردان استاد اخلاق، آیت الله خوشوقت بود. با وجودی که به لحاظ شخصیتی فردی صمیمی، بااخلاق و شوخ طبع بود اما در کار خود بسیار جدی و قاطعانه عمل می کرد. روحیه جهادی و مستحکم وی از او انسانی قوی، پرتلاش، تاثیرگذار و با پشتکار بالا در عرصه های گوناگون فعالیت های اجرایی و علمی ساخته بود.ایشان از نظر اعتقادی بسیار مخلص، بی ریا، صاف و ساده و به عبارت دیگر همه کارهایش در راه رضای خدا بود. همواره رفتاری فروتنانه و متواضع داشت و از غرور به دور بود. تقید خاصی به نماز اول وقت داشت و همواره می کوشید در مسیر پیروی از خط ولایت فقیه گام بردارد.دلبستگی شدید ایشان به وجود مقدس امام زمان عج و توجه ویژه ای که به ایشان داشت، سبب می شد همیشه با تمام توان و با انگیزه بالا فعالیت کند و در این مسیر به طرز خستگی ناپذیری پیش می رفت و از مشکلات و دشواری ها استقبال می کرد.

چگونگی شهادت مصطفی احمدی روشن

شهادت

شهید مصطفی احمدی روشن عاشق شهادت بود و همواره این آرزو را در سر داشت. سرانجام و در صبح روز ۲۱ دی ماه سال ۱۳۹۰ و در حالی که مهندس مصطفی احمدی روشن به همراه دو تن از همکاران خود در حال حرکت به سمت محل کار خود بود، هدف حمله وحشیانه عوامل تروریستی اسرائیل قرار گرفت و با رسیدن به فیض شهادت به جمع شهدای هسته ای کشور پیوست.محل شهادت ایشان و جایی که حادثه تروریستی به وقوع پیوست در محدوده پل سید خندان واقع در خیابان گل نبی تهران و مقابل دانشکده ارتباطات بود. جایی که دو عامل تروریستی سوار بر موتور خود را به خودروی حامل ایشان و همکارانش رسانده و بمب مغناطیسی دست سازی را به خودروی ایشان چسباندند. پس از این اقدام و در حالی که خودرو تازه شروع به حرکت کرده بود، بمب عمل کرد و سبب انفجار خودرو گردید. شدت انفجار به حدی بود که سریعا منجر به شهادت شهید احمدی روشن و جراحت شدید رضا قشقایی فرد، راننده خودرو شد. به طوری که ایشان نیز بعد از انتقال به بیمارستان رسالت تهران بر اثر شدید جراحاتی که داشتند به شهادت رسیدند.

بدین ترتیب، این حادثه تروریستی سند دیگری به سابقه سیاه دشمنان نظام جمهوری اسلامی در انجام اقدامات دشمنانه و سعی در ایجاد جنگ روانی علیه ایران اسلامی اضافه کرد. جنگی که دشمن به زعم خود گمان می کرد با ترور دانشمندان هسته ای به عنوان پشتوانه های علمی نظام و ایجاد رعب و وحشت در میان آحاد مردم می تواند پیروز آن باشد. اما در نهایت ملت سرافراز ایران اسلامی با ایستادگی و مقاومت و پیروی از ولایت فقیه و دفاع از آرمان های شهدا، ثابت کرد که همواره و تا جایی که جان در بدن دارد ادامه دهنده راه شهدا و مدافع همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...