نمونه هایی از جنگها ی روانی علیه جمهوری اسلامی ایران

پس از اینکه انقلاب اسلامی ایران، با پیروزی خود منافعی که آمریکا از ایرانِ قبل از انقلاب داشت را به شدت به خطر انداخت، آنها را نسبت به دشمنی و تلاش در تضعیف  نظام اسلامی ایران به شدت به تکاپو انداخت.در ابتدا آمریکا با راه اندازی کودتاها و سیاست های جنگی خود سعی میکرد به اهداف خود برسد (مانند کودتای 28 مرداد ، کودتای نوژه،  ) اما ناکام ماندن این دست سیاست ها باعث شد شیوه های جدید تر و کاربردی تری را برای مبارزات خود برگزیند مانند جنگ روانی و تبلیغات که به جنگ نرم معروف هستند. در ابتدا به برخی توطئه هایی که آمریکا به صورت پنهانی در آنها نقش داشته است اشاره می کنیم.

کودتای 28 مرداد

تصویب کردن قانون کاپیتولاسیون که تحقیر بزرگ و علنی ملت ایران بود

حمایت و تحریک دولت عراق برای جنگ تحمیلی 8 ساله علیه ایران

طراحی کودتای نوژه و همچنین حمله ی طبس

گرفتن موضع مخالف به صورت علنی و آشکار در برابر پیروزی انقلاب اسلامی

سرنگون کردن هواپیماهای ایران در زمان جنگ تحمیلی

 تربیت گروهک های تروریستی در سال 60 تا 64

حمایت از CIA

مخالفت با پیشرفت ایران مخصوصا در خصوص نیروگاه های هسته ای

تلاش های فراوان امریکا بر ضد روابط ایران و همسایگانش

و تلاش های فراوان دیگری که آمریکا در جهت تضعیف دولت جمهوری اسلامی به کار می گیرد.

در ادامه ی این مطلب به برخی از روشهای جنگ روانی آمریکا علیه نظام و دولت جمهوری اسلامی می پردازیم.

فریب و تحقیر

آمریکا برای ضربه زدن بر پیکره ی نظام و گرفتن انتقام از ناکامی های خود از هیچ کاری خودداری نمیکند که از جمله ی آنها  تحقیر و فریب  ملت ایران است. امام خمینی (ره)بنیانگذار جمهوری اسلامی در مورد این شیوه از انتقام گیری ها می فرماید: " مسلم است که دشمنان ملت ما و جهانخواران بعد از پیروزی ما آرامش ندارند و با حیله ها و فریبها و نقاب های گوناگونی تمسک میجویند و روحانی نماها و اجیر شدگان سلاطین منافقین و... با فلسفه ها و مغلطه های غلط روی می آورند تا مسلمین را خلع سلاح کنند  و به صلابت و ابهت این امت ضربه بزنند"امام خمینی در عین اعتقاد به اینکه آمریکا چنین روشی را اعمال می کند می فرماید: در طول تاریخ همواره تلاش شده است که ملتهای جهان سوم در خواب به سر ببرند و و به شخصیت خود توجه نکنند و خود را همواره وابسته بدانند به همین دلیل است که نمی توانیم در هیچکدام از امور صنعتی پیشرفت کنیم.

جنگ روانی

ایجاد ناامنی و هرج و مرج

از شیوه های دیگر دشمن ایجاد ناامنی ست. وجود ناامنی در زمینه های مختلف باعث میشود زمینه ی مناسبی فراهم شود که انرژی مردم و نظام را هدر بدهد و به جای تلاش در جهت مسائل مهمتر درگیر حواشی شوند. احساسی که این شیوه ها در مردم ایجاد میکند ایجاد  حس دلسردی مردم و بی اعتمادی انها نسبت به مسئولین است.ایجاد ناامنی باعث وجود موانع و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... است.ایجاد ناامنی از راه های متعددی میتواند صورت بگیرد از جمله ی آنها میتوان به ایجاد رعب و وحشت، ایجاد ناامیدی و یاس، ترور شخصیت های مهم فکری در جامعه و...اشاره کرد.امام خمینی (ره) علت این نا امنی ها را نشان دادن کشور ایران به عنوان یک کشور ناامن است تا اذهان عمومی را آماده کند که برای فعالیتهای بعدی خود راحت تر باشد.

جنگ روانی علیه ایران

شایعه پراکنی

شایعه همانطور که می دانیم پدیده ای ست که به راحتی می تواند توسط منبعی بد خواه در جهت دشمنی ساخته شود و دهان به دهان بچرخد و میتواند از اخبار ناموثق، ناقص، جهت دار سرچشمه بگیرد. خداوند در قرآن کریم شایعه پراکنی را از اعمال نادرست منافقین می داند که در پی پیروزی ها رخ می دهد.در مورد اینکه شایعه سازی چه فوایدی میتواند برای دشمن داشته باشد میتوان گفت که وجود شایعه و مشغول شدن به آن جریان و دغدغه ی جامعه را به سمت حواشی سوق می دهد و نیروی مردم و وقت و فکر آنها را به خود اختصاص می دهد تا از امور مهمتر غافل بمانند یا بخاطر شکست ها و پیروزی های دروغین و ساختگی هر وقت که دشمن به آن نیاز داشت شاد و غمگین شود.از جمله شایعاتی که دشمن ایجاد میکند میتوان به ممنوع الخروج شدن برخی مسئولین، لغو حکم اعدام سلمان رشدی (نویسنده ی کتاب آیات شیطانی)، وجود روابط پنهانی بین ایران و آمریکا، خرید سلاح نظامی از دولت اسرائیل و.. اشاره کرد.

بهانه جویی

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به غرض ورزی و عیب جویی از نطام اسلامی بوده اند، و این از مهمترین خصلتهای اوست. بهانه جویی و خلق کردن عیب و ایراد با مغلطه و سفسطه با موشکافی دقیق و تحت نظر داشتن مردم و مسئولان میتواند ایجاد شود.نظر امام خمینی (ره) در مورد این امر آن است که نباید از فتنه ها و بهانه جویی های دشمن غافل بود چرا که همواره وجود دارند و به شیطنت های خود به قصد بهره برداری سیاسی ادامه می دهند با بدترین شیوه های تجاوز گرانه!عیب جویی و بهانه تراشی باعث بدبینی مردم به نظام اسلامی میشود.

جریان سازی علیه روحانیت

همانطور که می دانیم یکی ازمهمترین دلایلی که باعث شد انقلاب اسلامی پیروز شود نفوذ روحانیت بود. دشمن می داند که با بدبین کردن مردم به روحانیت و جریان سازی علیه آنها می تواند پایه های نظام را سست کند و از همراهی ملت ایران با نظام بکاهد و باعث اختلاف و تفرقه در بین مردم با ایجاد دو قطب موافق و مخالف می شود.

اشائه ی فساد و بی بند و باری

یکی دیگر ازروشهای دشمن در جهت رسیدن به مقاصد خود تبلیغ فرهنگ بی بند و باری به شیوه های مختلف است. برای مثال در گذشته با این روشها توانستند تمدن اسلامی که در آندلس شکل گرفته بود را از هم بپاشند که از مهمترین توطئه هایی که باعث فروپاشی آن شد ترویج فساد و فحشا، همجنس بازی، مشروبات الکلی و... بود.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...