چرا نماز می خوانیم؟

چرا نماز می خوانیم؟ علت این که روزی سه نوبت نماز می خوانیم چیست ؟ همانطور که می دانید، نماز از واجبات دین ماست. از واجبات وقتی اسم می آید اولین معنی که در ذهن آدمی نقش می بندد این است که اگر از انجام آن سرباز زنیم حتما دچار عواقبی بد و زیان بار خواهیم شد. اما فواید نماز چیست؟

چرا نماز می خوانیم؟ علت این که روزی سه نوبت نماز می خوانیم چیست ؟ همانطور که می دانید، نماز از واجبات دین ماست. از واجبات وقتی اسم می آید اولین معنی که در ذهن آدمی نقش می بندد این است که اگر از انجام آن سرباز زنیم حتما دچار عواقبی بد و زیان بار خواهیم شد. چگونه این تفکر در ذهن ناخود آگاه ما نقش می بندد؟ دلیل این همه افکاری که ما را به سمت این موضوع می برد که اگر نماز نخوانیم به جهنم می رویم یا هر عقوبت بد دیگر که ممکن است با ترک این واجب به آن گرفتار شویم چیست؟

چطور می توان به معنای واقعی نماز پی برد ؟

 چطور می توان به معنای واقعی نماز و اثرات حقیقی آن بر روی آدمی پی برد؟ این ها همه سوالاتی است که مدت هاست ذهن بشر را در مورد فریضه ی واجب نماز به خود مشغول ساخته است. چرا نماز می خوانیم ؟ اصلا من کاری به واجب بودن یا نبودن آن ندارم. نکته ی جالب اینجاست که اگر ما فقط خدا را قبول داشته باشیم و او را مالک خود و نعمت هایمان و دنیای خود بدانیم و او را خالق هر چیزی در جهان بدانیم و هر لحظه شاهد نعماتی باشیم که در هر ثانیه بی شمار در اختیارمان قرار می دهد حالتی در قلبمان رخ می دهد که یک حالت خضوع و خشوع برای قدردانی مقابل خالق این همه خوبی داشته باشیم و آن چیزی نیست که با تمامی وجود بتوانیم خضوع و خشوع و قدردانی خود را به خالقمان نشان ندهیم جز نماز خواندن چیزی دیگر نمی تواند جایگزین آن شود.

علت نماز خواندن چیست

دلیل نماز خواندن ما چیست ؟

دلیل نماز خواندن این است که نماز در اصل برای اعتلای روح خود آدمی می باشد. از این رو که نماز جهت تقویت خصوصیات خوب انسانی و ایجاد آرامش روح و روان در آدمی واجب شده است. جدا از اینکه خدا نیز  در جایگاه خدا بودنش بایستی بندگانش به حمد و ثنای او پرداخته و در صبح و ظهر و شام به او سجده نمایند و به حمد او بپردازند و همیشه در یاد او باشیم و دست از کارهای دنیوی کشیده و در اول وقت پنج نوبت به حمد و ستایش و سجده ی او بپردازیم ولی از جنبه های دیگر مورد مهم تر واجب شدن نماز برای خود انسان است. چون که نماز برای انسان اثرات فوق العاده خوبی دارد و آن خوبی ها و اثراتش به خود انسان می رسد. یعنی در اصل این ما هستیم که محتاج نماز هستیم نه خدا محتاج نماز خواندن ما باشد. ما در اصل برای آرامش خود نماز می خوانیم و اگر به حمد و ستایش خدا می پردازیم اثر آن بر روی خود ماست که ایجاد سلامتی و آرامش روح و روان کرده و در سلامتی جسمانی ما نقش دارد.

قبله چگونه نقشی در سلامت آدمی دارد؟

چگونه قبله بر روی سلامتی انسان ها نقشی خوب و باور نکردنی دارد؟ چطور قبله باعث منظم شدن جریان خون در بدن انسان و ایجاد آرامش می گردد؟ چطور قبله از سکته ها جلوگیری کرده و چطور تاثیری در این باره می گذارد؟ همانطور که می دانید قبله ی ما مسلمانان همان خانه ی کعبه یا خانه ی خدا می باشد . کعبه از نظر جغرافیایی در یک قسمت خاصی از کره ی زمین قرار گرفته است که در این عرض جغرافیایی بیشترین جاذبه و مغناطیس را و نیروهای مغناطیسی را دارا می باشد. همانطور که می دانید بدن انسان نیز از میلیاردها سلول عصبی ساخته شده است و خون انسان و مایعات درون سلولی ما نیز غنی از بارهای مثبت و منفی الکتریکی می باشد.

اثر خواندن نماز

اثر خواندن نماز، رو به سمت قبله و نماز اول وقت

علت آرامش ما هنگام نماز خواندن به سمت قبله این است که وقتی بدن ما رو به سمت قبله قرارگرفته و همسو با این نیروی عظیم از جاذبه و مغناطیس قرار می گیرد. زمانی که سجده می کنیم و در راستای همین خط به سمت قبله قرار می گیریم دلیل اینکه آرامش می گیریم این است که بارهای الکتریکی مغز ما و بدن ما و خون ما در راستای همین نیروی مغناطیسی عظیم قرار می گیرد و دچار یک انضباط و نظم خاصی می شوند و از آشفتگی و به هم خوردگی در می آید و در این صورت یک آرامشی در کل بدن به دلیل این انضباط به وجود می آید. دلیل این آرامش همان نماز خواندن است و چرا می گویند که بهتر است که نماز را اول وقت بخوانیم؟ علت این کار این است که اول وقت خواندن نماز نشان می دهد که ما از کارهای دنیوی خود می زنیم و در مقابل خالق خود خضوع و خشوع نشان می دهیم و به حمد و ستایش او  می پردازیم و برپا داشتن نماز جماعت نیز نشان دهنده ی هم بستگی، برادری و هماهنگی بین آحاد مسلمین است و خاری در چشم دشمنان اسلام و مسلمانان می باشد . علاوه بر این هر کدام از حرکات نماز فلسفه ای داشت و یک نوع حرکت نرمشی صحیح برای بهبود عملکرد بدن انسان است و فوائدی دارد.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...