متن تبریک روز جهانی معلول

روز 3 دسامبر یا 12 آذرماه مصادف است با روز جهانی معلولین. در این روز تمام افراد جامعه وظیفه دارند که آگاهی خود را نسبت به افراد معلول افزایش داده و در راه رفاه و آسایش آن‌ها تلاش کنند. همچنین نحوه صحیح با آن‌ها را به درستی بیاموزند و به فرزندان خود آموزش دهند.

"معلول می‌گوید وقتی خداوند من را آفرید مطمئن بود که اشتباه نکرده است… پس من چرا خودم را باور نداشته باشم!

روز جهانی معلولان گرامی باد

روز جهانی معلولین مبارک

تبریک روز جهانی معلولین

معلولین محدود و ناتوان نیستند. در سال 1992 مجمع عمومی سازمان ملل متحد طبق قطع‌نامه 3/47 روز 3 دسامبر هر سال را که مصادف می‌شود با 12 آذرماه، به عنوان روز جهانی معلولین یا روز گرامی‌ داشت بین‌المللی معلولین نام نهاد. هدف از روز جهانی معلولین افزایش و بهبود درک مسائل مربوط به معلولین و ارتقاء میزان آگاهی در مورد آن‌ها است. این روز برای حمایت از عزت، حقوق و رفاه افراد معول ساز و برگ داده شده است. همچنین این روز به دنبال افزایش کسب آگاهی برای ادغام افراد معلول با جنبه‌‌های مختلف زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و با هدف رسیدن به دستاوردهای مفید در این مسیر قرار گرفته است.

برنامه اصلی گرامیداشت روز جهانی افراد معلول در ستاد سازمان ملل در نیویورک شامل برگزاری جلسات، کمیسیون‌های گروهی و رویدادهای فرهنگی است. کشورهای عضو، سازمان‌های جامعه مدنی و بخش خصوصی می‌توانند از امکانات و برنامه‌های خود برای برگزاری مراسم روز جهانی معلولین و افزایش آگاهی و ترویج حقوق و دیدگاه افراد معلول در سراسر جهان حضور یابند و یک روز شاد و هیجان انگیز و مفید برای جامعه معلولان فراهم آورند.


روز جهانی معلولین

موضوع و هدف سال 2018 برای روز جهانی کودک اشاره دارد به توانمند سازی افراد معلول و تضمین هم افزایی و برابری حقوق. این موضوع بر توانمند سازی افراد دارای معلولیت برای توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار، به عنوان بخشی از برنامه‌های بلند مدت تمرکز دارد. دستور کار سال 2030 متعهد می‌شود که "هیچ کس را پشت سر نگذارید". افراد دارای معلولیت می‌توانند به عنوان ذی نفعان و عاملان تغییر، روند توسعه فراگیر و پایدار باشند و جامعه انعطاف پذیری را برای همه افراد جامعه به ویژه در زمینه‌های کاهش خطر، فاجعه و اقدامات بشر دوستانه و توسعه شهری ترویج و گسترش دهند. تمامی نهادها در سراسر جهان مانند دولت‌ها، افراد معلول و سازمان‌های نماینده آن‌ها، موسسات دانشگاهی و بخش‌های خصوصی باید به عنوان یک تیم برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار کار کنند.


تبریک روز جهانی معلولان

در کشور ما نیز در این روز باید به تمامی افراد جامعه آموزش داده شود که معلولان نیز از خود ما هستند و باید همواره به تعالی آن‌ها کمک کرد. روز جهانی معلولین فرصت مناسبی است که آموزش‌های لازم به تمامی اقشار جامعه برای نحوه برخورد صحیح با معلولین داده شود و سطح آگاهی عمومی را در مورد افراد معلول افزایش داد.

روز جهانی معلولین روزی است که مشکلات عدیده معلولان بیشتر به چشم می‌آید و همواره باید در جهت رفاه زندگی این عزیزان کوشید تا جامعه‌ای با نشاط را به همراه یک دیگر داشته باشیم.ماهم در همین جا این روز را به تمام معلولین و تمام افراد جامعه تبریک می‌گوییم و آرزو می‌کنیم که مشکلات عدیده‌ی معلولان با سرعت بیشتری رفع شود تا شاهد آسایش و رفاه بیشتر در جامعه باشیم.در روز جهانی معلولین باید به فرزندان خود نحوه برخورد صحیح و درست با معلولین را بیاموزیم تا در آینده کسی که دچار معلولیت است، کوچکترین احساس ضعف و کمبودی در زندگی خود نداشته باشد.


روز جهانی معلولین  چیست

روز جهانی معلولین فرصت مناسبی است که مسئولین و شهرداری‌ها مشکلات حمل و نقل، مشکلات اشتغال و تمامی مشکلاتی که یک معلول با آن‌ها دست به گریبان است را درک کند و از خود معلولین از مشکلات آن‌ها آگاه شوند و در طول سال به رفع مشکلات بپردازند، تا در 12 آذر ماه سال آینده شاهد رفع مشکلات و لبخند معلولین باشیم، چرا که لبخند آن‌ها یعنی آسایش آن‌ها و رفاه و آسایش آن‌ها یعنی رفاه جامعه.

"معلول فردی است منتخب خداوند، کسي که براي ادامه زندگي خود شايد از ديگران کمک بگیرد ولي خيلي از ديگران، اميد، صبر، استقامت، پشتکار … در زندگيشان را از معلول مي‌گيرند

روز جهاني معلولان گرامي باد"

گردآورنده : توپ تاپ


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...