10 راهکاری که به داشتن خواب مفید شما کمک می‌کند

خواب کافی شبانه بین 7 تا 9 ساعت تاثیر زیادی بر روی سلامتی بدن انسان دارد. بسیاری سوخت و سازهای اندام بدن در هنگام خواب شبانه اتفاق می‌افتد که اگر در آن زمان بدن در حالت استراحت نباشد؛ این اعمال با اختلال مواجه می‌شود. چنانچه با مشکلات بی خوابی مواجه هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا از شر این مشکلات خلاص شده و خوابی راحت داشته باشید.

10 راهکاری که به داشتن خواب مفید شما کمک می‌کند.

خواب کافی شبانه بین 7 تا 9 ساعت تاثیر زیادی بر روی سلامتی بدن انسان دارد. بسیاری سوخت و سازهای اندام بدن در هنگام خواب شبانه اتفاق می‌افتد که اگر در آن زمان بدن در حالت استراحت نباشد؛ این اعمال با اختلال مواجه می‌شود. یکی از مهمترین این اختلالات در متابولیسم بدن بر روی هورمون‌های تنظیم اشتها است. چنانچه هورمون تنظیم اشتها به هم بخورد، فرد با پرخوری و اضافه وزن مواجه خواهد شد. چنانچه با مشکلات بی خوابی مواجه هستید این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا از شر این مشکلات خلاص شده و خوابی راحت و بی دغدغه داشته باشید.

خواب مفید

اولین راهکار برای داشتن خواب مفید، ورزش کردن است.

اولین راهکار پیشنهادی ما برای داشتن خواب مفید و راحت و غلبه بر مشکلات بی خوابی، ورزش کردن است. یکی از بهترین ورزش‌ها، پیاده روی است. شما می‌توانید برای رفتن به سر کار، دانشگاه یا مدرسه کمی زودتر بیدار شوید و به جای گرفتن تاکسی، سوار شدن بر اتوبوس و مترو، پیاده روی کنید. زمان برگشتن از سر کار و رسیدن به منزل پیاده روی سبک هم فشار و استرس یک روز کاری پر تنش و شلوغ را از شما می‌گیرد و هم به خواب شبانه مفید و راحت شما کمک خواهد کرد.

دومین راهکار برای داشتن خواب مفید، پیدا کردن فرم بدنی ایده آل برای خوابیدن است.

دومین راهکار پیشنهادی ما برای داشتن خواب مفید و راحت، پیدا کردن فرم بدنی ایده آل برای خوابیدن است. هر انسانی عادت دارد که به صورتی خاص بخوابد اما بهترین فرم خوابیدن کدام است. بهترین فرم خوابیدن، خوابیدن به پهلو است. البته ترجیجا خوابیدن به پهلوی چپ، چون گردش خون و سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد. بدترین فرم خوابیدن به صورت دمر (به روی شکم) است. چرا که تاثیر بدی بر روی ستون فقرات و گردن شما می‌گذارد. تمرین کنید تا عادت خوابیدن خود را اگر با فرمی نادرست است، تغییر دهید و به بهترین فرم ممکن بخوابید تا خوابی راحت و مفید داشته باشید.

سومین راهکار برای داشتن خواب مفید، یادداشت کردن کارهایی که فردا باید انجام دهید است.

سومین راهکار پیشنهادی ما برای داشتن خواب مفید و راحت، یادداشت برداری است. نوشتن کمک زیادی می‌کند تا ذهن شما پویا و فعال باشد. کمی خلاقیت به خرج دهید. مثلا اگر 10 کار است که فردا باید انجام دهید؛ آنها را اولویت بندی کرده و 3 کار اصلی را از بین آنها انتخاب کنید. اینطوری به ذهن خود جهت می‌دهید و آن را هدفمند می‌کنید.

چهارمین راهکار برای داشتن خواب مفید، مراقبه کردن است.

چهارمین راهکار پیشنهادی ما برای داشتن خواب مفید و راحت، مراقبه کردن یا مدیتیشن است. با مدیتیشن یا مراقبه افکار منفی را از ذهن خود دور کرده و بار آن را سبک می‌کنید. رفتن به مدرسه، دانشگاه یا سرکار، حضور در اجتماع و سر و کله زدن با مردم مختلف و تحمل رفتارها و شرایط مختلف باعث می‌شود تا ذهن شما شلوغ و سردرگم شود. با تنفس مناسب، جذب افکار مثبت و دادن آرامش ذهنی به خود قبل از خوابیدن، بار سنگین افکار و مسائل مختلف را از ذهن خود بردارید تا خوابی مفید و راحت تجربه کنید.

پنجمین راهکار برای داشتن خواب مفید، مطالعه کردن است.

پنجمین راهکار برای داشتن خواب مفید و راحت که نه تنها پیشنهاد ما، بلکه پیشنهاد افراد موفق است؛ مطالعه کردن است. مطالعه کردن قبل از خواب باعث می‌شود تا ذهن شما از این دنیای پر استرس و پر تنش فقط برای دقایقی دور شود و پا به دنیای عجیب و شگغت انگیزی که کتاب می‌آفریند؛ بگذارد. بهترین راهکار برای دادن آرامش به ذهن، رها شدن از استرس و تنش‌های روزمره و داشتن خوابی مفید و راحت، مطالعه کردن است.

ششمین راهکار برای داشتن خواب مفید، فاصله گرفتن از دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی قبل از خواب است.

ششمین راهکار ما برای داشتن خواب راحت و مفید، فاصله گرفتن و رها کردن دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی قبل از خوابیدن است. قبل از خوابیدن سعی کنید این عادت را در خود بپرورانید که کمی از این وسایل دیجیتالی دور بمانید چرا که نور آنها می‌تواندتاثیر بدی بر روی چشم و بدنتان که برای داشتن خوابی راحت نیاز به دریافت  نور کم دارند؛ بگذارد.

هفتمین راهکار برای داشتن خواب مفید، بازگو کردن جملات تاکیدی مثبت است.

هفتمین راهکار پیشنهادی ما در این مقاله برای داشتن خواب مفید و راحت، بازگو کردن جملات تاکیدی مثبت است. شاید این مسئله در ابتدا برایتان خنده دار به نظر برسد ولی کلام تاثیر شگفت انگیزی دارد. این کلام حالا اگر مثبت و از زبان خودتان به خودتان قبل از خوابیدن باشد، تاثیری دوچندان خواهد گذاشت. جملات مثبت و انرژی بخش قبل از به خواب رفتن از زبان خودتان در جلوی آینه به خودتان نه تنها خوابی مفید و راحت برایتان در پی دارد بلکه روز بعد از بیدار شدن شما را هم می‌سازد و کاری می‌کند تا پایان شب انرژی فوق العاده‌ای داشته باشید.

هشتمین راهکار برای داشتن خواب مفید، آماده کردن وسایل صبح فردا، قبل از خواب است.

هشتمین راهکار پیشنهادی ما برای داشتن خواب مفید و راحت، آماده کردن وسایل صبح فردا قبل خوابیدن است. این یک راهکار عالی برای از بین بردن استرس صبح فردا است. اینطوری دیگر برای حاضر شدن، لباس پوشیدن و رفتن به مدرسه، دانشگاه و سرکار عجله نمی‌کنید و با آرامش صبحانه خود را میل می‌کنید.

نهمین راهکار برای داشتن خواب مفید، هماهنگی ایجاد کردن است.

نهمین راهکار برای داشتن خواب مفید و راحت، هماهنگی ایجاد کردن است. هماهنگی‌ای که بین مغز و جسم خود ایجاد می‌کنید. اگر دائما و به صورت پیوسته در رختخواب خود به افکار منفی، اشتباهات و گذشته خود فکر می‌کنید؛ چطور می‌توانید فردا به سوی آینده‌ای روشن و پر از موفقیت گام بردارید. چطور می‌توانید برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود دست به خلاقیت و نوآوری بزنید. فکر کردن به افکار و مسائل منفی قبل از خوابیدن، نه تنها خوابی راحت و مفید را از شما می‌گیرد بلکه فردای شما را هم برای رسیدن به اهداف و موفقیت در زندگی، خراب می‌کند.

دهمین راهکار برای داشتن خواب مفید، نوشتن افکار و نگرانی هایتان است.

دهمین و آخرین راهکار ما برای داشتن خواب مفید و راحت، نوشتن و افکار و نگرانی هایتان است. به جای اینکه ذهن خود را بیش از این درگیر و مشغول کنید، هر افکار منفی و نگرانی‌های خود را بر روی کاغذ بیاورید تا با برداشتن بار سنگین دل مشغولی و نگرانی از روی ذهن خود، هم خواب راحت و مفیدی تجربه کنید و هم فردای بهتر و پر از موفقیتی را آغاز کنید.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...