تعبیر خواب اندام های بدن

بدنی که در خواب مشاهده می کنید، استعاره از وضعیت روانی شماست و مشکلاتی که در اندام های بدن خود مشاهده می کنید، نشان دهنده ی ناراحتی ها و مشکلات درونی شماست. هر یک از اعضای بدن، اشاره به یکی از توانایی های روانی ما دارند که شناخت مفهوم این اندام ها می تواند به تعبیر خواب شما کمک کند.

تعبیر خواب دست: دست در تعبیر خواب روان شناسی، استعاره از قدرت اثر بخشی و تاثیر گذاری است. هر ایرادی که در دست های خود مشاهده می کنید، نشان دهنده ی یکی از ایراداتی است که در قدرت اراده و تاثیر گذاری خود احساس می کنید. قطع شدن دست می تواند نشان دهده ی نوعی احساس ضعف و عدم اعتماد به نفس باشد که هم اکنون و در زندگی بیداری با آن مواجه هستید.

تعبیر خواب پا: پا به قدرت اراده ی شما در پشت سر گذاشتن مسیر زندگی، و وارد زدن به زمینه های جدید مرتبط است. مثل قدرت شما برای پیدا کردن شغل جدید، جا به جایی یا ازدواج. اگر در خواب خود پاهایی با مشکلات خاص را مشاهده کنید، به طور که در راه رفتن شما اختلال ایجاد کند، نشان دهنده ی نوعی احساس محدودیت است که در افکار خود احساس می کنید. ممکن است هم اکنون و در زندگی بیداری، از حرکت به سمت اهداف جدید باز مانده باشید. این خواب از شما می خواهد تا محدودیت های فکر خود را شناخته و برطرف کنید.

تعبیر خواب سر: سر و مغز، استعاره از افکار و سیستم اعتقادی شماست. این عضو از بدن، هنگامی که در خواب مشاهده می شود، اشاره به آن بخش از افکار شما دارد که نسبت به جنبه های دیگر قدرت بیشتری داشته و تمام تصمیمات شما تاثیر پذیرفته از آن است. به طور مثال اگر در خواب احساس کنید که در حال بیهوش شدن هستید، این خواب می تواند به احساس عدم اراده و اعتماد به نفس، یا احساس ضعف در درون شما اشاره داشته باشد. این خواب از شما می خواهد تا ریشه ی این احساس ضعف را شناخته و اجازه ندهید که در شما تداوم پیدا کند.

تعبیر خواب چشم: چشم به قدرت درک و بینش فرد اشاره دارد. در حالت بیداری، چشم به ما کمک می کند تا ظاهر اجسام را مشاهده کنیم. چشم ها در خواب، نشان دهنده ی بینش درونی ما نسبت به ماهیت سمبل هاست. به طور مثال اگر چشم هایی زیبا و خیره کننده یا درشت را در خواب خود مشاهده کنید، نشان دهنده ی فردی با بینش هنری، یا درک بالا می باشد.

تعبیر خواب گوش: گوش می تواند به میزان کنجکاوی شما برای درک و شنیدن افکار و ایده های مختلف اشاره داشته باشد. وضعیت گوش در خواب نشان دهنده ی میزان شنونده بودن و میزان توجه شما به افکار گوناگون است. اختلالاتی که درخواب و در وضعیت گوش خود مشاهده می کنید، پیامی از جانب ناخودآگاه شماست مبنی بر این که نسبت به شنیدن افکار جدید و درک آن ها، انعطاف پذیر تر باشید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

25 نظر

  1. بارانا آقاييبارانا آقاييsays:

    خواب ديدم پدرم از درب آشپزخانه داشت بيرون ميامد كه پاش ليز خورد و پشت سرش خورد زمين و داشت بيهوش ميشد و من شانه هايش رو بغل كرده بودم و نميگذاشتم بيهوش بشه و داشتم فرياد ميزدم و ترسيده بودم

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      آسیب دیدن سر در این مورد خبر از برخی از ضرر های مالی ناچیز در زندگی خانوادگی شما میدهد.

  2. یاسمن خسروییاسمن خسرویsays:

    سلام. خواب دیدم که دست راستم ورم کرده و بزرگ شده و انگشت کوچک و حلقه و وسطم خیلی کوتاه شدن اندازه یه بند انگشت بقیه رو خیلی یادم نمیاد فقط می دونم هر پنج انگشت بودن، ولی قبل و بعدش و .. یادم نمیاد فقط همین تصویر تو ذهنمه، لطفاً تعبیر بفرمایید.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود ، ورم کردن دست راست شما خبر از غلبه ی برخی از مشکلات بصورت کوتاه مدت بر شماست ، اما خوشبختانه از آن ها در نهایت عبور خواهید کرد.

  3. سs۳سs۳says:

    سلام ...خیلی قبل دیدم که چشمم چیزی مثلا ث آشغال ریزی رفته باشه توش...من یادمه درش اوردم و تمیزش کردم ...گذاشتم سرجاش. ممنون میشم تعبیرشو بفرماید.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود ، نشان دهنده ی حوادث و یا اتفاقات روز مره ای است که با آن سروکار دارید که بعضی ها خوب و شیرین و بعضی ها هم ناراحت کننده و سرد.

  4. ننsays:

    سلام میخواسم بدونم اگه کسی ببینه زبانش درازتر از حالت طبیعیشه یعنی چه حداقل دو سه برابر..‌‌.‌ممنون

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب از فرد می خواهد تا اجازه ندهد احساس عدم اعتماد به نفس، در روابط اجتماعی بر او غلبه پیدا کند.

  5. زهرازهراsays:

    سلام خواب دیدم باسن هایم بزرگ هستند البته نه غیر عادی

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب تعبیری ندارد.

  6. snsnsays:

    سلام دیدم زبانم چند برابر بزرگتر از حالت عادیه فقط بزرگ و قوی بود وزبانمو که در اورده بودم(فکرشو که میکنم بنظرم تا پایین چانم برسید).. ممنون میشم تعبیرشو لطف کنید.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب از شما می خواهد تا اجازه ندهید که احساس عدم اعتماد به نفس، ارتباط شما را با دیگران مختل کند.

  7. مبینامبیناsays:

    سلام خسته نباشید..من شکست عاطفی و تازه تجربه کردم و خواب دیدم سوار سرسره ای با ارتفاع زیاد هستم و وقتی دچار شیب شدید شد تنفسم دچار مشکل شد و بیهوش شدم و‌توی بیمارستان چشمامو باز کردم درحالیکه هنوزم تنفسم مشکل داشت ولی بدنم شکستگی نداشت و ک‌وفته شده بودم..و وقتی یکی از دوستانم بهم بلال کبابی داد من یه گاز زدم و بهش پس دادم چون توان بالا گرفتن بلال روهم نداشتم‌.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      درود ، این رویا بیان میدارد که ایامی جدیدی را تجربه خواهید کرد که در آن دلشکسته و یا متفکر خواهید بود ولی دوام چندانی ندارد...

  8. مبینامبیناsays:

    سلام خسته نباشید، شخصی که در حق من ستم کرده دیروز صبح خواب دیدم روی دستان من بیهوش شد و‌افتاد به زمین..ممنون میشم توی تعبیرش راهنماییم کنین.

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      برای این که دلیل حضور دیگران را در خواب خود درک کنید، توجه داشته باشید که فکر کردن به او، چه احساس، فکر یا خاطره ای را برای شما زنده می کند؟ درسی که از این فرد می گیرید چگونه می تواند الهام بخش شما برای برون رفت از چالش های فعلی در زندگی بیداری باشد؟

  9. SamanehSamanehsays:

    سلام من دیدم در پای راستم پشت زانوم فککنم بودش که زخمی دیدم در یک نقطه متمرکز بود فکنم و پهن نبود یکم پایینترش چرک های زیر پوستم جمع شه بودن میشه گفت مثلا یه چیزی فرو رفته باشه تو پاتو بعدا زخمش چرک کرده باشه ناجور بود و ایکه یه نفر که فکنم مرد بود بهم دستمال داد یا خودم ازش گرفتم بحرحال حس میکنم کمک حالم بود ومنم مث ایکه قصد تمیز کردنشو کردمو ..البته قبل یا بعد این قسمتم یازمه انگشت شستم زخمیه و مث ایکه له شده باشه زیز چیزی کلا خونی بود رنگ خونمم خیلی قرمز روشن تو هردو قسمتش نبود ..سپاسگذارم

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      سلام این خواب از شما می خواهد تا اجازه ندهید تداوم افکار منفی و درگیری های فکری گذشته، مانع رشد و پیشرفت شخصی شما در زندگی شود.

  10. حناحناsays:

    سلام داداشم خواب دید که جلوی ایینه ی حموم فیگور گرفته و بازوهاشو سفت کرده و و همه ی رگای بازوش سیاه و زشت شدن و برجسته شدن

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام تعبیر ندارد

  11. نوشین۶۷۲نوشین۶۷۲says:

    سلام وقت بخیر این روزها زیاد زحمت دادم شرمنده و تشکر از شما دیشب خواب دیدم در یک جای کم علف و تقریبا کوهپایه مردی با اهویی درگیر بود و مرد آهو رو میزد و پشت اهو زخمی و کمی از دهانش خون میآمد اما در خواب این حس را کردم که آهو قصد زدن و دفاع از خود را دارد و در آخر آهو زخمی و کمی خسته از آن فرد دور شد تعبیرش چی میشه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه روبرویی با اتفاقات عجیب است

  12. سلامسلامsays:

    سلام من خواب دیدم که خونه یکی فامیلامونم،بعد یکی از فامیلامون که دختره و ازم بزرگ تره. توی اتاق بود منم همین طور، بعد او خم شد،داشت داخل کمد دنبال چیزی میگشت.منم باسنش رو دیدم و بر سر هوس باسنش رو گاز گرفتم.ولی اون هیچ عکس العملی نشون نداد. تعبیرش چیست؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام رویای پریشان است

  13. زهراااازهرااااsays:

    با سلام و احترام ...! امروز صبح خواب دیدم آقای خامنه ای ( رهبر ) در منزل ما هستند ...بعد من ( دختر ۳۱ ساله هستم) بلوزم را داده بودم بالا و میدیدم که از زیر سینه ام تا پایین شکمم قرآن نوشته شده ...انگار میدانستم که آن خطوط قران از غیب بر بدن من نوشته شده بود ..بعد داشتم آن را برای آقای خامنه ای میخواندم ‌و معنی میکردم ( در واقعیت نیز قدری عربی بلدم ) ...ولی اصلا یادم نیست که آیات کدام سوره بود .فقط یادمه معنایش برای من و ایشان خوشایند بود ..ایشان داشتند به من نگاه میکردند و لبخند میزدند و خوشحال بودند ...خطوط قران با خط سیاه رنگ بر بدن من نوشته شده بود و علاوه و بر آن خطوط مقداری نیز لابه لای خطوط تیره شده بود که ایشان بهم گفت مشکلی نیست درست میشود .بعد من دیدم آن تیرگی های لابه لای خطوط کم رنگ تر شد اما هنوز خطوط قران روی بدنم بود ....با تشکر ♡♡♡

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه موفقیت در زندگی است

  14. تمناتمناsays:

    با سلام,من خواب دیدم که از هوش میرم.و مادر و برادرم منو از پشت گرفتن که نیفتم ولی فورا چشام رو باز میکنم و بهوش میام,اما انگار تظاهر میکنم هنوز بیهوشم برا جلب توجه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه سلامتی شماست

  15. _Tina_Tinasays:

    سلام خواب دیدم که از خواب پا شدم و دیدم بینی‌م بزرگ شده و کجه بزرگ شدنش رو مخم نبود ولی کج بودنش چرا کج بودنشو درست کردم و بزرگ بودنش برام مهم نبود و میگفتم درست میشه و راحت رفتو آمد میکردم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه تغیرات جدیدی در زندگیتان است

  16. فریده فریدفریده فریدsays:

    با سلام من خواب دیدم روی پای خواستگارم نشستم و اون داره با آب زلال پشت منو میشوره که از پشتم سوسک ...بشوره من خیلی ترسیدم ولی بمن گفت چیزی نیست نگران نباش ممنون میشم تعبیرشو بمن بگید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام. وقت بخیر. تعبیر این رویا به خلاص شدن از جنبه های ناخواسته زندگی تعبیر می شود.

  17. سامان عزیزیسامان عزیزیsays:

    سلام، خواب دیدم دوست صمیمیم (یک مرد است) تاپ و شلوارکی به رنگ مشکی و نو پوشیده و در باشگاه در حال فیگور گرفتن سرشانه و بازوهایش است. درضمن ایشان واقعاً قهرمان بدنسازی است.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده تاثیرپذیری شما از موضوعات اخیر است

  18. MojtabaMojtabasays:

    سلام. من خواب دیدم که توی ماشین نشسته ایم ناگهان یک نفر مسلحانه می آید به پدرم شلیک می کند من بهم شوک وارد شد ولی بعد هم پدرم هم فرد مسلحانه خندیدند این یه شوخی برای ترساندن من بود که من همونجا بیهوش شدم . ممنون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      در موقعیتی قرار می گیرین که باعث ترستون میشه

  19. سولمازسولمازsays:

    سلام وخسته نباشید خوابی دیدم که ذهنمو خیلی درگیر کرده دیدم برای خرید خانه ای رفتیم بعد اونجا متوجه شدم تمام دست و سینه وشکمم سیاه و کبود و قرمز شدن و جوش های ریز قرمز رو سینه ام هست بعد سریع به خاله ام گفتم بریم دکتر زود خیلی ترسیدم تو خواب و با خودم میگفتم لابد به آمپولی که چند شب پیش زدم(در واقعیت)به اون حساسیت داشتم اینجوری شدم.ممنون میشم تعبیرشو بگین سپاس فراوان

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا اشفته و پریشان است

  20. م.آم.آsays:

    با سلام من خواب دیدم تو اینه دارم نگا پشته شونم میکنم و پشتم خیلی خیلی زیبا و صاف شده جوری که اصلا یه لکه ام نداشت صافه صاف بودو روشن بود ممنون از سایته خوبتون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام افکارتون به نظم و جهت دهی درستی میرسن

  21. مریممریمsays:

    سلام و ضمن تبریک سال نو، خواب دیدم دنده یا میشه گفت قفسه سینه ام روی بدنم قرار داره سرخ بود و گرم میشد مویرگ هارو هم دید کاملا زنده بود ازداخل بدنم جدا شده روی بدنم قرار گرفته از قسمت سینه تا شکم. یکم ترسیده بودم به خانواده گفتم قرار شد بریم دکتر ولی تو مسیر ی اتفاقاتی افتاد ک یادم نیست برگشتیم خونه بعد از مدتی لباسمو بالا زدم دیدم سرخی و قالب قفسه سینه کم کم داره محو میشه تا اینکه کلا محو شد. خواب جالبی بود تعبیر میفرمایید مرسی.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بهتر است کمی بیشتر مراقب سلامتی خود باشید

  22. علیعلیsays:

    سلام خسته نباشید‌. در خواب دیدم برادر بزرگترم شانهای پهن و چهار شانه هست ولی اینکار به من می گفتند تو چهار شانه هستی ولی من نگاه به برادرم کردم دیدم او واقعا چهار شانه هست و نگاه به شانهای خودم کردم دیدم کوچکتر هست ولی پیش خودم می گفتم چهار شانه میشم کمی باید ورزش کنم و تو فکر بودم که شانهای من کوچکتر هست

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام تندرستی خودرا در زندگی چک کنید

  23. ناشناسناشناسsays:

    سلام خسته نباشید.. من بعد نماز صبح خواب دیدم گلوم خیلی درد میکرد انگار چیزی تو گلوم بود بعد رفتم دکتر یه پرستار دختر اومد گلومو معاینه کرد گفت هیچ بیماریی نداری نه سرما خوردی ن کرونا داری فقط لوزه هات خیلی بزرگ شدن دارن خفت میکنن بخاطر اونا درد داری بعد خودمم دیدم نمیدونم دقیقیا چجوری دیدم اما گلوم پر بود از غده و لوزه هایی بزرگ و خیلی درد داشتم و پرستاره سه تاشونو دارورد اصلا درد نداشت کارش.،اندازه گردو میشدن اما مثل گوشت های دایره ای پر رگ بودرنگشم زردو قرمز بود، بعد دردم تموم شد گفتم خیلی ممنون از این درد نجاتم دادی بقیه رو در نیار اشکال نداره دیگه درد ندارم و گفت باشه لطف کنید تعبیرش کنید ممنون از زحماتتون🏵️💮🌸🌼

  24. ارشارشsays:

    سلام خواب دیدم ک دستم صحبت میکند و حرف میزند ولی وقتی انرا به خانواده ام میگفتم انها نمیشنیدند و فقط خودم میشنیدم

  25. التازالتازsays:

    سلام امروز ساعت 12خواب دیدم به گوش سمت چپم دست زدم اول چرکهایی مثل رب رو دستم اومد بعد یهو به طور وحشتناکی ورم کردو همینطور بزرگ و بزرگتر میشد خیلی ترسیده بودم