طالع بینی بچه متولد بهمن

قدیمی ها می گویند اگر لباس آبی به تن نوزاد پسرتان کنید زرنگ و شیطان بار می آید و اگر لباس صورتی به تن نوزاد دختران کنید ملیح و شیرین و با نمک خواهد شد. اما اگر پسر یا دختران در ماه بهمن بدنیا آمده است همه آن حرف ها را فراموش کنید و یک کلاه آبی ملوانی به سرش بگذارید و چکمه های براق آبی به پایش کنید . این کودک از خمیره سیاره اورانوس است و سرشت او به گونه ای است که شما را به دنبال سرنوشت خود می کشاند. بچه متولد بهمن موجودی بی ثابت ، حساس ، لجوج ، متکی به خود و پرجنب و جوش است . حتی اگر تحت تاثیر اردیبهشت ، کمی آرام و ملاحظه کار باشد ذهن او همچون صاعقه های اورانوسی پرشتاب است . افکارش مثل امواج بلند رادیویی هستند. همین طور که رشد می کند و بزرگ می شود این حس به شما دست می دهد که باید پیغام لطفا کمک کنید را به همه دینا مخابره کنید.

هر پدر و مادری ، بچه خود را تافته جدا بافته ای می داند که همتایش پیدا نمی شود . ولی این یکی واقعا بچه سرگرم کننده و مضحکی است . بسیاری از والدیدن واقعا نمی دانند که با بچه متولد بهمن خود باید چکار کنند. او را به مزرعه ای در خارج شهر بفرستند که دیگر نتواند همسایه ها را اذیت کند یا همه جا جار بزنند که او روزی برنده جایزه ادبی پولیتز خواهد شد . شما کدام راه را انتخاب می کنید ؟ بله ، واقعا مشکل پیچیده ای است . البته این احتمال وجود دارد که روزی برنده جایزه پولیتز شود ولی به شما توصیه می کنم چند سالی تابستان ها او را به مزرعه بفرستید و از دور مراقب او باشد و صبر کنید. بدون شک او یا روش جدیدی برای شخم زدن ابداع می کند ، یا تمام اهالی آنجا را دیوانه و مجنون کرده  از خانه و کاشانه شان بیرون می کند. اعمال این بچه ها را نمی توان پیش بینی کرد و رفتار آن ها بستگی به عوامل زیادی دارد. به هر حال از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کنند.

نوزاد بهمن ماهی

یک مادر اهل نیویورک را می شناسم که پسر متولد بهمن خود را معجزه برونکس لقب داده بود و اجازه داده بود همه او را به همین نام صدا بزنند. به هر حال این نام حداقل خوشاوندان و همسایگان را به اندازه خودش سردرگم و گیج کرده بود. چرا که هیچ کسی نمی دانست معنی این نام و لقب چیست . آیا او سه تا کله داشت یا این که به قله های شهرت صعود می کرد ؟ اما بعدها او یک بازیکن خوب بسکتبال شد و خیلی ها فکر کردند که آن لقب عجیب و غریب را به خاطر همین روی او گذاشته بودند. اما زیاد نباید عجله کرد. داستان هنوز ادامه دارد . او در حال حاضر مشغول نوشتن قطعه ای موسیقی است که ممکن است به برادوی راه پیدا کند یا این که از همانجا وارد سطل آشغال شود. او همچنین مشغول بازی در یک نقش جزیی در فیلم های پلیسی و تبلیغی است . علاوه بر این ها ، در فاصله بین تماشا کردن تلویزیون و خوردن ساندویچ در اتاق خود ، در فکر اختراع جدیدی است. ولی چون به هیچ کسی نمی گوید دارد چکار می کند من هم چیزی ندارم که به شما بگویم . او به ساعت های دیوای و مچی علاقه خاصی دارد بنابراین حدس می زنم که اختراع او احتمالا در ارتباط با ماشین زمان است. این موضوع یکی از آن چیزهایی است که افکار همه متولدین بهمن را همیشه به خود مشغول می دارد. به هر حال ، عجله که نداریم ، منتظر می مانیم .بسیاری از متولدین بهمن جرقه های نبوغ خود را تا اوایل سن جوانی ، یعنی پنجاه سالگی ، به دنیای منتظر نشان نمی دهند . این انتظار طولانی کمی صبر و حوصله می خواهد . البته در بین متولدین بهمن ، نوابغ زیادی وجود دارد ولی چون ما خیلی مشغول و درگیر بچه های معمولی متولد این ماه هستیم از وجود آنها غافلیم.

خصوصیات بچه های متولد بهمن ماه

او ممکن است مامور اف.بی.آی یا کارآگاه خصوصی شود چون شیفته حل کردن معما و سر در آوردن از اسرار پیچیده است. شاید هم فقط یک شهروند معمولی و عادی و محافظه کار از کار در بیاید . شگفت زده نشوید، این فقط یک احتمال است. فعلا بهتر است فقط به سال های کودکی او بپردازیم . بدین ترتیب شما هم فرصت خواهید داشت این موشک اورانوسی را در مسیر خود هدایت کنید. تا موقعی که بلوغ ، تاثیرات اورانوسی را ملایم تر نکند و نگرش جامعه متعادل تر نشود نوجوان متولد بهمن ممکن است یاغی و منفی گرا باشد. واکنش سریع او نسبت به فرمانی از طرف شما صادر می شود معمولا نه قاطعانه است . حتی اگر پیشنهاد مطلوب و دلپذیری به او داده باشید ! ولی اگر به او فرصت دهید تا در مورد آن فکر کند خواهد دید که واکنش نهایی او صحیح و قابل قبول خواهد بود.

دخترها و پسرهای متولد بهمن ظاهرا خیلی آرام و مطیع به نظر می رسند ولی یک باد شمالی می تواند آن ها را دگرگون کند ( شاید هم اوضاع بر عکس شود ، از آن ها هیچی بعید نیست ! ) بچه های متولد بهمن با آن که ممکن است رفتاری غیرقابل پیش بینی داشته باشند ولی در مجموع موجوداتی شیرین و دوست داشتنی و شوخ هستند. آن ها اغلب مثل ملخ هواپیما در حال حرکت و جنبش هستند و به دور خود می چرخند. این تشبیه را به کار بردم چون متولدین بهمن بر پرواز و هواپیما و چزهایی شبیه به این ها حکومت می کنند. با این همه ، این نوجوانان پر از تناقض هستند زیرا به جای آن که پرواز برایشان عادی و طبیعی باشد از آن به شدت می ترسند . اکثر آنها وحشتنی غیرمنطقی از هواپیما ، آسانسور ، و حتی الکتریسیته ( که تحت حاکمیت اورانوس قرار دارد ) دارند . آن ها را به سادگی نمی توان هدایت کرد زیرا خودشان نمی دانند که به کدام سمت می روند. اما به طور قطع می دانند چگونه می توان به مقصد رسید.

تربیت کردن و بزرگ نمودن این موجودات شگفت انگیز مسئولیت خطیری است . ذهن آن ها آمیزه ای از عملگرایی ، تیزهوشی ، درک قوی ، و کاوشگری است. این ترکیب گاهی اوقات ممکن است شما را خجالت زده و شرمنده کند. به ویژه وقتی که برای مثال از دوست شما می پرسد چرا روی صورت خود عمل جراحی پلاستیک انجام داده است ، یا دایی شما را مورد خطاب قرار داده و از او می پرسد که چرا در مورد میزان درامد خود به مامور مالیات دروغ گفته است ( که البته او واقعا هم همین کار را کرده است !) 

بچه متولد بهمن همواره برای خود رویایی دارد و تا موقعی که رویای جدیدی در ذهن او ظاهر نشده است بدان پایبند است و به آن دل خوش می دارد. اگر دختر است احتمالا خود را بهترین بالرین دنیا مجسم می کند که هیچ کس را یارای رقابت با او نیست ، یا خود را نخستین رئیس جمهور زن دنیا تصور می کند یا روزی را می بیند که همچون مادام کوری مشهور و خاص و عام خواهد شد . اما اگر پسر باشد ممکن است در آروزهایش خود را یک اقیانوس شناس ، ماهی شناس، باستان شناس، انسان شناس ، یا نابود کننده آفات ، یا جراح درخت ببیند . مشاغل عادی مثل پرستاری ، منشی گری ، کارمندی ، فروشندگی ، معلمی ، بانکداری ، دلالی سهام و اوراق بهادار برای او بیش از حد عادی و معمولی هستند. البته یک روز ممکن است مجبور شود یکی از همین مشاغل را انتخاب کند ولی رویاهای او در ذهنش می مانند و آن ها را فراموش نمی کند. به هر حال شاید وحشت انگیز باشد ولی او گاهی اوقات می تواند با تمرکز خود بر روی موضوعی ، کار خاصی انجام دهد و به خواسته اش برسد.

کودکان متولد بهمن ماه

شما هرگز نمی توانید کارهای او را پیش بینی کنید. او کودکی است که ممکن است در روزهای بارانی دلش نخواهد در خانه بماند . در چنین روزهایی ممکن است بهترین قاشق نقره ای شما را بردارد و با آن در زمین پست خانه آبراهی ایجاد کند تا آب باران در آن جا جمع نشود . شعری که در کودکی برایمان می خوانند به یاد دارید : آقا خرسه از کوهی بالا رفت و بالا رفت و بالا رفت ...تا ببیند آن طرفه کوه چیه. ولی در آن طرف کوه فقط پشت کوه را دید. اما کودک بهمنی شما خیلی خوش شانس تر از این حرفهاست و در آن طرف کوه حتما چیزی پیدا خواهد کرد و شاید یک کاسه سکه طلا ، یا شاید هم گونه جدید از دارکوب ها ، به هر حال دست خالی برنمی گردد.

من از دوران نوزادی این بچه چیزی نگفتم چون بچه های متولد بهمن اصولا چنین دورانی را ندارند. یعنی به نظر می رسد که از این مرحله جهش می کنند. البته خیلی از آنها مرحله نوپایی را طی می کنند و در این دوره پرخطر باید یک سگ نگهبان برای آن ها بخرید و تا موقعی که این بچه به سن ده سالگی نرسیده سگ را در خانه مگه دارید. فرزند بهمنی شما در این دوران ممکن است برای پیدا کردن خانه خود دچار دردسر شود . او غرق در رویاهای خود ممکن است در یک روز مه آلود وارد کوچه و خیابان شود و همان طور که شتابان پیش می رود به بهجه تلفن یا صندوق پست برخورد کند . حواس پرتی و پیجی او ممکن است کار دستش بدهد و باعث پیچ خوردن مچ پایش شود یا استخوانش بشکند یا معلم او را عصبانی کند. شما نمی دانید به گزارش معلم او که وی را نابغه خوانده است افتخار کنید یا از دریافت این گزارش مدرسه خجالت زده شوید که در آن آمده است : این بچه اصلا درس نمی خواند و حواسش جمع نست . توی کلاس دائم از پنجره به بیرون نگاه می کند و یا با ساعت مچی خود مشغول بازی کردن است . یا این دختر شما خیلی بازیگوشی می کند و در سر کلاس حواس خود را جمع نمی کند. به جای درس خواندن با آن کفش های مسخره باله اش دائم در حال کش و قوس دادن به خود است. اما چرا باید آن ها را مورد سرزنش قرار دهید ؟ پسرتان فقط قصد داشت تاثیر انقلابی تابستانی را بر روی ساعت گرینویچ خود محاسبه کند یا دخترتان در تلاش بوده است که دریابد یک کرم چطور تبدیل به پروانه می شود. آن ها از نظر خودشان رفتارشان کاملا درست و منطقی بوده است. وای از این مدرسه های عقب افتاده ! البته آن ها راه درستی را در پیش گرفته اند. فقط شاید الان زمان مناسبی برای اثبات این روش ها نیست !

معلم های ریاضی اغلب از بچه های متولد بهمن شکایت می کنند که آن ها نمی گذارند مسائل پیچیده ریاضی مرحله به مرحله تشریح شود. این بچه ها معمولا قبل از آن که حل مسئله بر روی تخته نوشته شود آن را ذر ذهن خود حل می کنند. البته آن ها برای این عمل خود دلیل موجهی دارند. درک شهودی ناشی از تاثیرات اورانوس باعث می شود ذهن آنها به سرعت جلو برود ، طوری که مراحل طی شده را فراموش می کنند. آن زمان که حافظه را تقسیم می کردند تقریبا همه بچه های بهمنی پشت در اتاق زایمان بودند. آن ها خیلی راحت آدرس خود را از یاد می برند . حتی بعضی مواقع احتمال دارد نام فامیل خود را فراموش کنند و از یاد بردن ساعت بازگشت به خانه در نزد آنها یک امر عادی است.

نوجوان متولد بهمن شما موجود برجسته و ممتازی است ( اغلب آن ها این طور هستند ) ولی باید به او یاد بدهید که هدف او در زندگی نباید فقط این باشد که تبدیل به یک کامپیوتر انسانی شود. او باید بفهمد که سازمان دادن به افکارش اهمیت دارد و گرنه یک نابغه ، فیلسوف ، مهندس ، دانشمند، دکتر ، یا وکیلی بالقوه ممکن است در هنگام بزرگسالی بر اثر پریشانی افکار هر دم به طرفی کشیده شود و عاقبت فقط به دور خود بچرخد . البته این کار ممکن است جالب اشد ولی مطمئنا بی فایده و بی ثمر است و او را به هیچ جا در زندگی نمی رساند.

با بچه های متولد بهمن ماه چگونه رفتار کنیم؟

بچه متولد بهمن خود را به فعالیت های جسمانی تشویق کنید و گرنه دچار رخوت و سستی می شود و دائم در رویا فرو می رود. البته بچه های بهمن خودشان به ورزش علاقه دارند ولی تا آنها را مجبور نکنیدتن به فعالیت و ورزش نمی دهند. آنها از لحاظ ذهنی بسیار سریع و پرشتاب هستند ولی از لحاظ جسمی کند و تنبل هستند. احتمالا با پرندگان ، درختان ، طبیعت و ساحل دریا مانوس هستند و کشفیات مستقلانه خود را به فعالیت های سازماندهی شده و منظم ترجیح می دهند. برای فرار از مسئولیت ، همیشه آماده گفتن( من نمی توانم) هستند. البته این امکان وجود دارد که بدون هیچگونه مقاومتی کاری را انتخاب کند مشروط بر آنکه خودش تصمیم گرفته باشد و تحت اجبار نباشد . به او یاد بدهید که با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت فقط خودش را فریب می دهد . اجازه دهید خودش تصمیم بگیرد ولی تشویقش کنید که آن را به اجرا بگذارد.

تنش و کشمکش های درونی که برای هیچ کس بازگو نمی کند نمی تواند عمیقا او را ناراحت کند. این بچه ها تقریبا قادرند افکار درونی دیگران را بخوانند و حرفهایی را که آن ها بر زبان نیاورده اند بشنوند . همین موضوع می توند آن ها را آزار بدهد . اگر نمی خواهید سی سال دیگر مرد مجرد غیرعادی ، عصبی ، فراموش کار و خیالباف روی دستتان بماند بهتر است از همین حالا او را به داشتن آرامش ، هماهنگی ، تمرکز ، و به خاطر سپردن مسائل تشویق کنید

در موقع گفتگو با نوجوان متولد بهمن خود باید حواستان جمع باشد که به او چه می گویید و آن را چگونه بیان می کنید . بذرهایی که در این سنین در مغز حاصلخیر و خلاق این بچه های اورانوسی می کارید به مرور رشد کرده و عقاید ثابت دوران بزرگسالی آن ها را تشکیل می دهد. وسواس های بیهوده در مورد شستن دست ها و هشدار های مکرر در مورد این که از لیوان دیگری آب نخور ، کثیف است باعث هراس و وحشت اغراق آمیزی در او می شود و آنگاه هر جا می رود لیوان خود را به همراه می برد. از آنجا که او مستعد حادثه و آسیب است می توانید تصورش را بکنید که اگر با آن لیوان زمین بخورد چه پیش می آید. البته در مورد او همه چیز ناگهانی رخ می دهد و پیش بینی هیچ یز را نمی شود کرد.

بچه های بهمنی دوستان فراوانی خواهند داشت و هر روز حداقل با ده نفر دوست می شوند ، از رفتگر خیابان گرفته تا افسر راهنمایی و قناد سر کوچه . حتی ممکن است روزی سگی را که با او دوست شده برای شام به خانه بیاورد . ولی لازم نیست بترسید. شما که نمی خواهید یک آدم افاده ای بار بیاورید. از نظر او آن سگ فقط یک رفیق دیگر است.

در مورد مسائل عاطفی دوره بلوغ هیچ مشکلی با او پیدا نخواهید کرد. در حقیقت شاید گاهی اوقات مجبور شوید جنیسیت او را به وی یادآوری کنید. آن ها به ندرت بر جنسیت خود تاکید می ورزند. البته گاهی اوقات ممکن است لباس های عجیب و غریب بپوشند یا مدل موی خود را تغییر دهند . احتمالا در همین دوره علاقه عجیب آن ها به شعر و شاعری ظاهر می شود و شما باید به آن ها را در این زمینه مورد تشویق قرار دهید.بچه اورانوسی شما در جیبهایش قروباغه و در چشمانش ستاره دارد . او یک بشر دوست واقعی و عاشق مردم است. آیا می دانید که این صفات چقدر نادر هستند؟ همین طور که جامه به سوی عنصر اورانوس پیش می رود خرد عاری از تعصب او ، بشریت را هدایت و راهنمایی خواهد کرد . گویا تقدیر ، دخترها و پسرهای اورانوسی را برگزیده است تا ارزوهای فردای ما را برآورده سازند. بنابراین قورباغه ها، ستاره ها ، و ساندویچ های خیارشور را به فراموشی بسپارید . بچه متولد بهمن خود را معجزه قرن بستم بنامید و بگذارید همسایه ها خودشان علت این نامگذاری را حدس بزنند.

دیگر مطلب های مرتبط :

رابطه زنانشویی متولدین بهمن با سایر ماه ها

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...